Bol by som rád, keby ste sa podelili o svoje skúsenosti. Nech toto vlákno slúži ako prehľad toho, čo kto môže pri akých km očákavať, čo kto kedy menil, teda čo kolko komu pri akom štýle jazdy vydržalo. Nepíšem bežný servis ako olej, filtre, pneu, brzdové doštičky.
BMW 1150 GS, 2001, ABS, jednosviečka
Motorka dostávala zabrať, má za sebou Maroko, niekoľko rally a početné jazdy terénom, po 77 000 km 95% asfalt, 5% ľahký off
40 000 km: prdol spojkový valček a zamastilo lamelu, obe nové
cca 70 000 km: ložiská medzi kyvkou a hruškou
82 000 km: ložiská v teleleveri, čap teleleveru, ložisko v krku (všetky boli KO), blblo ABS, po vyčistení kontaktov OK, ložiská v prednom kolese
97 000 km: nová lamela (komplet zničené drážkovanie) a guferá na prevodovke (gufero pri valčeku tieklo), repas zadného tlmiču
101 000 km: hukot od kolesa, pri akcelerácii silné vibrácie - nové ložiska a guferá v hruške (veľké, malé, axiálne, 2x gufero), nový kardan (kúpil som z RT čo mal 15 000km, môj mal vyžmolený silentblok - hrozilo pretočenie každú chvíľu, kríže však ako nové), znovu ložiská medzi kyvkou a hruškou
Aké máte skúsenosti vy pri vyšších nájazdoch km?
varan přiložený následující obrázek:
Tohle je docela zavádějící. Mám najeto cca 105000km -kardan původní, spojkový válec původní, lamela vyměněna pouze z důvodu zamaštění od gufera jinak by vydržela dalších 50 000 km. Takže toto téma je absolutně na nic. Když sem dáš 10 motorek tak stejná věc se neposere v určitých kilometrech.
Das ist BMW
OK, pak přispěji, ale to by bylo asi na samostatné téma:
R1100GS / 1994: 110.000 km, vysypaná převodovka M94 (samovolné přeskakování trojky a čtyřky)
Wer später bremst, fährt länger schnell.
1100 gs,1996 prevodovka zatim drzi, spojka puvodni, 162000 km...motorku sem kupoval pred 10 lety s 50000km. Dve zavady ktery me zastavili...hall snimac a utrzeny kardan v krizku.nastesti hall v brne a kardan u pohorelic, jinak nemam problem nabrat benzin a vyrazit.
Kupredu spatki ni krok...
1100gs 99. Koupena s 71900km.
Asi v 90tkm jednotka abs.
Asi ve 105tkm lanko spojky
Cca 112km nahon tachometru
130tkm podpaleny ventil.
133tkm predni kotouce.
Styl jizdy velmi pohodovy, ofroud spise kochacim stylem jizdy.
Spojka a vsechny loziska puvodni. Momentalne 134tkm.
Takze par veci me ceka, tak snad to nebude pristi tyden na dovolene.
Splněný sen moje 1100GS
Myslím, že někdo dokáže GS zrychtovat za 30tis km a jinému vydrží 150tis km a nebude mít problém, takže toto téma mi přijde neobjektivní.
Ale tedy přispěju, bo mi je teplo a nechce se mi makat:
1100gs r.v.1996 - mám od 40tis km nyní asi 130tis km :
2x prasklo spojkové lanko, vždy mojí chybou když jsem koupal v písku a nečistil, tak se váleček v páčce netočil a tím se užvejkalo hned za ním - typ pro majitele, co si pohlídat a kde mazat.
Jinak bežnej spotřebák a pár chcíplejch ptákovin:
Ložiska u hrušky v 60tis km, doteď držej. Lamela klouzala v 90tis km, vyměněna za origo BMW. Přítlačák nechán původní.
2x mi praskla H4ka v hlavním světle, 1x se vysypala žárovka v brzdovém světle, 1x chcípl spínač zadní brzdy a 1x chcíplo čidlo tlaku oleje.
Asi ve 110tis km nebo v kile jsem měnil brzd. kotouče.
A nyní k zamyšlení:
Nechápu lidi, co tu řešej výměnu brýlí a kroutěj se, že to stojí nový 4000kč. Já bych to klidně investoval. Když mi to vydrží zase 19let, spíš víc, protože už tolik nejezdím, tak to je investice 210korun na sezónu. Když si k tomu připočítáš inflaci na těch dalších 20let, tak se tomu můžeš smát...
Motorka vždy dostane, co potřebuje, protože se na ní chci 100% spolehnout. Bastllilo se vždy u japonců a když to bylo ve stavu neudržitelném, tak se to prodalo někomu o trochu blbějšímu. Proto taky japonci byly nespolehlivý a BMW fungovalo - protože kdo si koupil BMW, tak nešidil servis,protože na něj měl a bylo mu líto úmyslně rozšťourat drahou motorku....
Když si budu kupovat něco lepšího, na kufrech, nazbrojený... 11tku prodám, připlatím si min.150-200tis kč a budu mít navíc maximálně kus elektriky kterej jsem nechtěl. Nic víc mi to asi nedá.
Když bych se zbláznil a dal do tohodle 50tis kč, tak to bude kompletně přeložiskovaná, zkontrolovaná motorka v novým laku, která zase 3x objede kouli bez větších investic.
Motorku jsem kupoval ojetou za 2 kila, nová 11tka byla asi za 400tisíc.... tehdy byl průměrnej plat 18tisíc a já bral asi polovinu. Dneska na motorku za 2 kila ušetříš za sezónu nebo dvě a máš z čeho vybírat...
Závěr:
motorka ti vydrží jenom tak dlouho, jak dlouho jí budeš chtít mít a jak dlouho nebudeš ojebávat servis, bastlit a budeš podstivě měnit opotřebované díly za kvalitní u lidí, kteří to uměj,když ty sám to neumíš nebo se ti nechce.
Upravil Hrabe_X dne 14.08.2015 08:51
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Varan má pravdu, když tady bude popsáno hodně motorek podobným způsobem, nějakou vypovídací hodnotu to mít může. Na druhou stranu to řekne jen, jaké typické závady se vyskytují a to už bylo popsáno mockrát. Když vezmu rozdílnost našeho ježdění i typickou českou péči o motorku ("...se pos-ali, za ty prachy si to vygůglím nebo se zeptám na bmwgs a udělám si to sám", začínám být k vypovídací hodnotě skeptický a když vezmu, jak nepatrný zlomek majitelů sem napíše, jsme s vypovídací hodnotou na hodnotě blížící se nule.
Ale co, hrajeme si, takže:
1100GS Kalaharka (koupena nová 1998) - 3000km - v záruce vyměněna půlka motoru (FAKT!!) ve snaze AuTecu přijít na cvakání z levé strany. Nakonec mým kamarádem zjištěna vůle na klapce vstřiku, provizorně opraveno pružinkou z propisky, následně výměna vstřiku v rámci záruky. Bylo to asi poprvé v ČR, kdy tuto závadu někdo pojmenoval. 60 tisíc km - výměna náhonu tacho (TYPICKÉ, od 60 tisíci km). 85 tisíc km - prodáno.
1150GSA (koup.nová, r.v.2005) - 7000km - po zastavení motorky zjištěn prodřený drátek pod nádrží, který kostřil o nádrž a motorka si myslela že nemá mít nastartovaný motor. Odstraněno u krajnice. 40000 km - výměna cívek/fajfek, TYPICKÁ závada. 56 tisíc km - prodáno.
1100GS, koupena s 60 tis.km, r.v. 1996 - NIC. 80 tisíc km - prodáno.
1150GSA, koup.se 110 tisíci km, r.v.2003 - předchozí majitel měnil po uvolnění zadního brzdiče zadní kotouč a přitom preventivně zadní ložiska. Dále myslím měnil ohmatané rukojeti a cívky/fajfky horních svíček, víc si nepamatuji. Já - 120000 km - výměna př. kotoučů, 128000 km - repase tlumičů, nové pružiny, 130000 km - ozývá se náhon tacho, piští při nízkých teplotách, výměna až při 150 tis. km), 140 tisíc km - svaření prasklého orig. padacího rámu. Mezitím 2x velký servis, to ale nejsou závady.
Upravil Ivan dne 14.08.2015 09:02
Ivane jen malej, jednoduchej typ jak na ten problematickej náhon tacho:
Tak co 2 sezóny náhon u osy kola odšroubuju z hnacího šneku, lanko náhonu vytáhnu ven, utřu hadrem, vymáchám v motorovém oleji a zase zastrčím do bowdenu. ;-)
Nářadí: křížový šroubovák, stará fusekle (čistá), olej.
Mám stále původní, 130tis km a točí se jak z praku. ;-)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
BMW R 1150 GS A
70 000 km - koupena
75 000 km – hučelo, ale neteklo zadní velké ložisko, vyměněna rozvodovka po repase kus za kus
110 000 km – spojka, na mé přání, dána keramická, stará lamela ještě OK
130 000 km – gufera vidlic, jedna trubka měněná, i přes použití momenťáku se na ní strhnul závit
140 000 km – výměna startéru (volnoběžka v prde..)
150 000 km - modulátor ABS
Vyměněny pouzdra osiček klapek v sacích komorách, jen kvůli klapotu, „podtlaky“ šli stále seřídit.
160 000 km – ložiska a čepy výkyvu rozvodovky (ta ložiska byla v průběhu nájezdu měněna 2x)
170 000 km – je současný stav.
Snad jsem na nic nezapomněl, stavy km přesně neodpovídají době popsaných oprav, ale +- jsou dobře.
Servisováno v NEautorizovaných servisech. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
1150 GS 2003 dvojsviečka, ABS integrál
52 580 kúpená
57 039 - vymenené brzdové hadice origo za pancieraky
61 845 - gufera v klzákoch
69 912 - výmena tlmičov , znova originál
76 418 - lambda ( chyba nakoniec v cievke takže výmena nemusela byť , keď som ju už ale kúpil... ), kuželíkové ložiska uloženia kyvky + jeden čap, brzdové kotúče, spojková lamela, prítlačák, spojk. válček ( netiekol, bola ale dosť hrdzavá hadička takže hrozilo pretrhnutie ) , vymenené obe hlavné cievky. Oprava náhonu tacha ( vyčvachtaný plast. unášač, oprava cca 15 min. )
102 366 momentálne
doteraz menený 3 x paliv. filter, 2 x remeň altíku, 1 x brzdové obloženie ( origo ) , 8x olej motor, 6 x prevodovka a 9 x kardan ( tak trochen úchylka...kto maže ten jede ) 1xžiarovka v stretávačke , 1x žiarovka v zadnom svetle 1x žiarovka v smerovke. 1 baterka
Upravil glock7 dne 14.08.2015 12:02
Glock-plastik fantastik :-)
Kluci já nevím. Je to starej krám, furt se to sere, sypu do toho prachy horem dolem, já bych tyhle zastaralý, těžký, a učouzený potvory radil naházet do kafilérky a pořídit krásné nové bezporuchové stroje, nejlépe italské.
A bude po starostech.
Pravda i po ježdění.
Koupil jsem legobmw 1100 v r 2008, plastomrdku z roku 95 a to měl Bobeš něco kolem 50 tisíc. Momentálně z hlavy nevím přesně, mám to doma napsané. Legobmw proto, že až po čase jsem zjistil, že má přední vidle z 1150. Prostě jsem byl totální bmwlama. nyní již jen lama.
Prventivně jsem to odvezl ke Žlábkovi a nechal udělat komplet servis/prohlídku a zásuvku na palubku.
Mimochodem, zdravím Žlábkovce a kluci, zásuvka napojená na obrysovky je pěkná blbost, rozumnější je to přes pojistku, relátko z 30tky a ovládané 15tkou.
Ovšem moje chyba, všiml jsem si toho až po dvou letech, kdy jsem jí poprvé potřeboval. Třeba to někdy předělám.
Holt nezkušený zajíc s bmw s pouze mlhavou představou, kolik stojí banán pro starou vopici.
Byly vyměněny náplně, klíňák a ložiska v kardanu. No a potom už jsem si vymejšlel ptákoviny tu od Touratechu, tu odjinud. V podstatě kosmetika, až vloni kolem těch 9 pětek jsem jez k Mildovi z Plzně na vozejku, bo se rozlomila předlohovka na starém typu převodovky. Vyměněno za skříň novějšího typu a v duchu tradice mého lega opět skládačka, ale Tondovi a Mildovi to jde a tak to funguje, jen to vydává zase jiné zvuky, ale to je o zvyku.
Jo a letos jsem rovnal předek - kokpit, padáky a držáky kufrů, bo mě jeden škipetar v Albošce naučil létat.
Fakt je to **** a děsnej krám, bo jsem na tom těch dalších cca 2500 km dojel, jen to světlo z avie bylo krapet našišato.
Klapky mě mlátí, Bobeš po startu čoudí jak ventra v zimě a na cca 5000 km sežere CELEJ litr voleje, hlavně když je naloženej a drandím po cestě v režimu 2/3 plnej/brzda s naloženejma kuframa ve stupačkách.
Takže jen co nakrmím prasátko, pouvažuji o opravě futer klapek a když už se do toho bude vrtat, proberu se zdejšími gurui zda by nebylo dobré vyměnit kroužky a nebo zkouknout celkově hlavy a futra, bo ten čmoud je fakt občas děsnej.
V civilizovaný Evropě jsem toho moc nenajezdil, dokud můžu, jezdím tam, kam se už za pár let asi nepodívám.
Jo a úplně bych zapomněl na preventivní repas tlumičů, kdy v Rumunsku se na zadním urval ventilek a ušel. Celou cestu zpět a kus i po Rumunsku jsme jeli na lochnesce a Evík si to moc nepochvaloval Tak se koupil nový hyperpra a mezi tím i opravil ten ventilek. Takže mám doživotní zásobu tlumičů. Ještě mám jeden zadní origo před repasí, ale ten je putovní s možností zapůjčení, kldyž by se to někomu honem hodilo.
Upravil Medik dne 14.08.2015 12:11
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Ivane, ty sis koupil 2x nove GS, abys ho prodal a za par let si koupil ty same GS, ale ojetinu kdovi po kom? Pochopil jsem to spravne?
Ja zatim ok, mam to chvilku (1150GS bez ABS r.v.:2000 cca 70k najeto).
predchozi majitl mel kolem 60k nejaky trouble s hruskou, bo je jina a taky tlumice nebyli asi co byvaly, pac tam jsou zanovni Wilbersy. A levy napinak retezu. Jinak asi nic...
Upravil BURE dne 14.08.2015 13:49
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!
Bure - pochopil. V roce 1998 jsem koupil nové 1100GS a měl ho do roku 2005, nájezd 85 tisíc km. Po něm jsem kupoval úplně nové 1150 GS Adventure, sice jsem neměl důvod, s 11 naprostá spokojenost, ale holandský dovozce likvidoval sklady aby mohl naskladnit 1200 ADV a prodával pár posledních kousků 1150ADV za neodolatelnou cenu (úspora 150 tisíc). Navíc si vzal 11-ku společník ve firmě.
Bohužel, vlastně bohudík, za 2 roky jsem se rozváděl a začal stavět barák. Každá koruna dobrá, tak šel ADV s 56 tis.km z domu, ale abych nepřestal jezdit, koupil jsem dočasně 1100GS se závazkem, že je to na 2 roky a i kdyby čert na koze jezdil, koupím zpět ADV. Což se stalo a celkem o nic nejde, protože poslední ADV byl po výborném majiteli a členovi tohoto fóra, byl opět za neodolatelnou cenu a i kdybych si tehdy nechal toho nového, dnes by měl najeto stejně jako ten co mám.
Cesty osudu jsou nevyzpytatelné, omlouvám se za reakci mimo téma.
Furt se to sere: 182000 km (mám od 60000) třetí kardan, asi v 178000 výměna ložisek v převodovce, spojka (první), Hallův snímač. U Tondy mám druhé bydliště
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Joe napsal:
Furt se to sere: 182000 km (mám od 60000) třetí kardan, asi v 178000 výměna ložisek v převodovce, spojka (první), Hallův snímač. U Tondy mám druhé bydliště
Kup si Japonca nebo Itala a máš po problémech.....
Spojka po tolika km, to potěší...
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
Ivane, mohl si me poslat s odpovedi rovnou do riti s tim, ze mi je po tom kulovy! Ale ted mi je to vsechno jasny...
Joe, ty menis kardany jak nekteri retezovky, co s tim delas?
Upravil BURE dne 23.08.2015 10:16
Možná, že jsem krásnej jako anděl, ale anděl rozhodně nejsem!
Zdar taky přispěju
1100 GS koupena při 84000 km
85000....spojková lamela
86000....indukční cívka
90000....ložisko v hrušce
95000....levá vačka byla na s****
100000..přední kotouče
101000..spojkové lanko
110000..kulový čep
115000..ložiska alternátor
zatím asi tak