Vlastimile, konkrétní srovnání nemám, ale rozdíl mezi Dakarem a GS je pro mě osobně značný. Menší a širší kolo GS pro mě neochotně a nečitelně zatáčí. Prostě si na tom nepoklopím jako na Dakaru. Je to všechno zvyku, nic víc.
Možná u mě v tom hraje roli, že Dakara mám se zvýšenýma a širšíma řídítkama, GS originál.
vlastimil napsal:
Má někdo zkušenost jaké má F 650 GS Dakar jízdní vlastnosti když se dá dopředu 19" kolo z F 650 GS?
Vlastíku , mám malé GS s 19 vepředu a Mitasy 08 a bezproblémově klopím až začne dřít stojan o asfalt. Neznám však geometrii Dakaru , a tudíž zda by se jízdní vlastnosti nezměnily. Ikdyž znám hochy co na endurech běžně mění přední kola aby z něj třeba udělali motarda. Ale názorů na to bude asi hodně.
Má to tak na Dakaru jedna moje známá a je spokojena. Srovnání ti neřeknu, protože na 21" s tím nikdy nejela, má to kolo někde ve sklepě a nikdy ho neměla na mašině.
Takže jsem kámošce napsal a dozvěděl jsem se, že už jezdí s 21" kolem. Rozdíl prý vidí v tom, že motorka s 21" jde lépe do zatáčky a s 19" se víc prala... Čekal bych opak
Cidas napsal:
Takže jsem kámošce napsal a dozvěděl jsem se, že už jezdí s 21" kolem. Rozdíl prý vidí v tom, že motorka s 21" jde lépe do zatáčky a s 19" se víc prala... Čekal bych opak
Proč asi na motardy se dávají do předu menší kola než 21" ?
Upravil Olin dne 24.08.2015 11:57
obecne prece pujde naklopit hur vetsi kolo (princip gyroskopu). Takze to, ze jde lip klopit s jednadvacitkou uz jste si zduvodnili - sirsi riditka a zrejme uzsi guma oproti devatenactce.
jel jsem kolem koule www.jedemkolem.cz