zdravím , chtěl bych se jen zeptat zda-li se někomu někdy stalo že mu na cestě prasklo lanko od plynu? Jakékoliv z těch tří . A je lidských silách to někde na silnici opravit? ať výměnou za originál nebo opravnou sadou?
Dneska ho ani schánět nepotřebuju,ptal jsem se pouze teoreticky.zatím mě to nepotkalo.Ale kdyby ta situace někdy nastala a já byl nedej bože nekde v zahranicí tak jestli se to dá opravit. Největší problém je že musí nádrž pryč.
Řešilo se tu že si sebou lidi vozí náhradní antenu EWS , potenciometr klapky ale o lankách sem tu nikdy nečetl.
Upravil michal115 dne 19.06.2016 13:50
Ver temu kdyz povezes lanka tak ti prdne kardan...a kdyz ne tak regulator cerpadla, vytece ti hruska, odejde civka, cerpadlo, vytece spojkovy valecek, snimac abs v zadnim kole, brzdovy spinace...este chces nekam jet ?
Kupredu spatki ni krok...
Tady je moje zkušenost. Mám RGS r.v. 2005. Koupil jsem ji 4/2008 s najetými 10tkm a do té doby vypadala jako nová (měla obuté původní pneu se silničním vzorkem).
Já jsem ji používal převážně pro jízdu v terénu a na offroad výlety po Balkáně, takže s aktuálně najetými kilometry (55tkm) podle toho vypadá (jako by zažila několik havárií, což taky zažila).
Užila si vodu (brody nebo např. 8hodinovou jízdu v dešti) i několikadenní jízdu v prachu v Albánii, když tam začínali před pár roky zpevňovat silnice.
Za tu dobu jsem servisoval všechno možné, ale lanka pořád drží. Příležitostně (cca 1x za rok) stříknu do míst, kam se dostanu (bowden pod řídítky, koncovky u klapek), mazivo ve spreji (tím ale nemyslím WD40) a párkrát jsem už promazal i plynovou rukojeť.
Před dvěma roky jsem preventivně k dílům, které sebou vozím, koupil (na bazaru Motorkari) všechny tři lanka z bouračky za cca 500,-Kč.
Ta univerzální sada lanek a koncovek je pro RGS zbytečně drahá (spojkové lanko a většinu z toho nevyužiješ), díly koupené v CYKLO obchodě (bez bowdenu) vyjdou na cca 30,-Kč. Pokud nemáš doma trafopájku nebo si na to netroufáš, je možnost si to nechat udělat komplet na míru u „veteránistů“ (viz Jawa apod, cca 100,-Kč za kus).
Pokud bys měl zájem, změřím délku lanek, bowdenů a rozměry koncovek.
Při výměně je potřeba sundat nádrž (demontovat boční plechy/plasty, víčko, odpojit hadice a konektory), uvolnit a otevřít „rozdělovač“ lanek a hodí se mít kleště pro uvolnění spon na sacích hrdlech pro jejich natočení (pro lepší přístup).
Na dojezd to bude stačit, ale následně to bude chtít ještě seřídit podtlaky.
Pokud sebou neplánuješ vozit profi měřák,
Andy přiložený následující obrázek:
Hele ono se to dá trochu podle ucha. A jako nouzovka by to mohlo pomoci, já je třeba vozím, teda opravnou sadu. I když si nedovedu že se ti poškodí ty od ,,krabičky" A u primárního by to bylo bez synchro.