Vrátil jsem se z dovolený a mam vyteklej centrální tlumič pérování. Když si na to sednu, motorka je natvrdo. V zimě jsem to nechal dělat u p. Procházky a vyteklo to znovu. Koupil jsem je už s motorkou takže pravděpodobně Němec byl lehčí a já to přetížim a vylítá to. Volal jsem do Liberce firma Krk moto( mají zastoupení Wilbers pro CZ) a ten mi tvrdil že pružina na to nemá vliv což se mi zdá divný. Moje teorie je že je slabá pružina a tlumič to strhne. Mam 120kg + manželka 70 + náklad. Co Vy na to?
V tlumiči tlumí olej,když ti vyteče tak tam nemá co tlumit a pak ten celej tlumič se houpe jen na pružině,pokud to máš natvrdo tak se asi něco kouslo,si teda myslím.
Dle stranek Wilbers neni v CZ zadne zastoupeni... nejblizsi je Chemnitz, ale na poslani je to jedno, kam do DE.
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Tak tlumič jsem poslal do Wilbersu do fabriky na repas. 14dní si počkal. Zaplatil 185 € a ve čtvrtek dorazil zpět. Teď jsem ho byl namontovat v garáži a jen jsem schodil motorku ze stojánku a 2 x se na tom zhoupnul a z tlumiče teče olej . Mam po náladě. Kape z toho olej a pod motorkou je louže. Tak zase vyndat a poslat zpět. Tak tohle jsem opravdu nečekal.
BTW jsou to dvě rozdílný věci. Tobě nevytekl tlumič ale nastavení předpětí pružiny ne? tlumič normálně funguje, ale nejde nastavovat výška motorky. Stejně je divný, že to hned prochcalo ven, nebo to zapomněli opravit. Napsal bych před odesláním dotaz, jestli měnili komplet těsnění k tomu štělování.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Racek napsal:
Vrátil jsem se z dovolený a mam vyteklej centrální tlumič pérování. Když si na to sednu, motorka je natvrdo. V zimě jsem to nechal dělat u p. Procházky a vyteklo to znovu. Koupil jsem je už s motorkou takže pravděpodobně Němec byl lehčí a já to přetížim a vylítá to. Volal jsem do Liberce firma Krk moto( mají zastoupení Wilbers pro CZ) a ten mi tvrdil že pružina na to nemá vliv což se mi zdá divný. Moje teorie je že je slabá pružina a tlumič to strhne. Mam 120kg + manželka 70 + náklad. Co Vy na to?
Tvoje teorie je teoreticky správná
Pokud máš slabou pružinu a pak tlumič přetěžuješ, tak je to samozřejmě špatně, ale není to důvod k tomu, aby zákonitě vych.cal.
Jen bude fungovat na hov.no, protože (po 100 000tý) tlumič po zatížení MUSÍ klesnout o 30% zdvihu jinak nefunguje, jak má.
Tlumič po zatížení ti zdvihá nejen pružina, ale taky tlak dusíku. Pokud ujde dusík, tak pružina nestačí... pokud je špatná pružina, tak dusík nestačí
Pokud vyteče jen olej, tak to nemá takovej vliv na výšku, ale jenom na reakce (jak komprese, tak rebound).
Pokud ti po servisu u Procházky vych.cal, tak nevím proč jsi to poslal jinam a ne na reklamaci k Procházkovi?
Opravil by ti to zdarma, protože to evidentně neudělal dobře nebo kompletně... nebo prostě povolilo i nový gufero... to se stává, ale reklamace se na to vztahuje
Takhle budeš pokaždý posílat tlumič někam jinam, pokaždý platit komplet servis a nikdy se nikdo nedopídí třeba toho, že je škráblá pístnice a teče to tama. Kdybys to posílal furt k jednomu, tak tomu taky dojde, že má hledat problém i jinde, než standardně, když vytekl tlumič hned po servisu
Upravil Mr GS dne 11.08.2018 11:21
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jo tak od repase u Procházky je to cca 10000km. S Procházkou jsem spokojenej, dělal mi víc tlumičů. Mluvil jsem s nim a řikal že to zrepasuje že neni problém ale neuměl mi říct jestli správně nastaví tu pružinu.Řikal že ji zkontroluje vizuélně. Tak jsem to v dobrý víře poslal i z údajema o váze do fabriky kde tlumič vyrobili.
Je mi to jasný z tou reklamací a máš pravdu. Jen jsem teda včera byl zklamanej z toho že počítáš s tím že je to od nich na 1000000000% opravený úplně nejlíp jak je možný a ono to teče a to jsem to schodil jen ze stojánku. No asi špatnej kus gufera. Jdu to vyndat a poslat zpět. Stane se. Chtěl jsem se podělit o to co se taky může stát
Racek napsal:
neuměl mi říct jestli správně nastaví tu pružinu.Řikal že ji zkontroluje vizuélně.
správnost pružiny si zkontroluješ sám, jak jsem psal výše... po naložení (vším, s čím chceš aktuálně jet) musí klesnout o 30% zdvihu, takže si zjisti kolik má tvoje motorka zvih zadního kola (na samotným tlumiči se ničeho nedoměříš) a ať ti někdo změří vzdálenost od osy kola někam k rámu... nejdřív na centrálním stojánku a pak po nasednutí (třeba i se ženou a bagáží, když hodláš jet s ní). Prvně naměřená vzdálenost se nesmí zkrátit víc ani míň, než o 30% celkového zdvihu.
Příklad:
Mám na GSA zdvih zadního kola 22cm. Od osy kola k nosiči 62cm, tak po nasednutí musím naměřit 51,4cm. tj o 6,6cm míň, protože 30% z 22cm je 6,6cm.
Nic na tom není a je to naprostej základ pro to, aby tlumič vůbec mohl správně fungovat.
Komprese a rebound už se doladí podle citu a vlastních potřeb, ale tohle (výška) si každej musí při změně zátěže pokaždý udělat sám a hned.
Pokud ti nebude stačit rozsah předpětí pružiny na to, abys výšku doladil na potřebnou hodnotu, tak je jednoduše pružina pro tebe slabá.
Pokud nemáš hydroštel a nastavuješ předpětí klíčem přímo na matici, tak ale pozor na to, že každej tlumič má svoje maximální hodnoty předpětí, který NESMÍŠ NIKDY překročit.
Kdybys utáhl pružinu tak, že se dřív potkají závity pružiny, než doraz tlumiče, tak se ti může tlumič roztrhnout tím, že se ti oko na konci pístnice vrazí přes zmáčklou pružinu dovnitř... nevím, jak srozumitelněji to popsat, ale prostě pružina už nebude moct dál, ale pístnice ano, tak se utrhne miska pro pružinu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak aby jsem to tady uzavřel a dal vědět jak to nakonec dopadlo s tlumičem. Poslal jsem jim to zpět do fabriky a oni asi po 10ti dnech napsali že je vadná regulace předpětí a teče to nahoře z toho. Napsali že to nahradí novým kusem a stím vymění i hadičku a kolečko kterým se to dotahuje. Tak jsem čekal kolik se bude doplácet a přišlo to bez doplatku zpět. Tak to nakonec dopadlo dobře a zachovali se férově. Tak příště to řešit v zimě aby bylo jedno že to trvá ale jinak dobrý. Dnes mam na něm už 1000km a funguje super a nic nevyteklo.