Zdravím a děkuji za přijetí na fórum. Hned přicházím, s prosbou o radu.
Na podzim jsem si z Německa přivezl R 100 R, RV 1996, najeto 44 tkm. Motorka najela většinu km do roku 2005, pak spíš stála. Gumy má jak nové jen rok výroby je 2005 . Je to moje první motorka po delší době. Asi krize středního věku Chtěl jsem BMW - klasickou techniku, ale zároveň i už něco na svezení. Běžná údržba mně baví, ale motor jsem hned rozdělávat nechtěl. Na motorce jsem najel cca 40km - zkušební jízda + 30km na štědrý den...
Začal jsem chystat na sezónu. Při kontrole ventilů (vůle +- ok) se ale objevil problém. Našel broušenou jehlu ve víku ventilů. Nastudoval servisní manuál a internet, Mám prasklý obal jehlového ložiska (vahadlo výfuku, pravý válec). Viz obrázek. Jehly jsem našel všechny, vypadlá ven byla jen jedna. Jiné díly než ložisko poškozeny nejsou. Hlavu jsem nesundával, ale opatrně podle postupu povolil celou a ostatní 4 šrouby dotáhl provizorně na 10nm aby se hlava nepohnula.
A teď dotazy:
1) prosím o doporučení kde objednal ložiska (BMW: 11 33 1 261 712) v ČR? Jinde? Asi objednám i nějaká těsnění.
2) Jakou nechat axiální vůli na vahadlech mám 0,15 (někde i 0,20) Manuál říká 0,05+-0,02 (vymezovací podložky spíš nechám vyrobit, originál není levný)
3) zvažuji jak opravit a prosím o názor či doporučení
Minimální oprava - hlavu nesundám, jen vyměním obě ložiska ve vahadlu. Na zbytek nesahám. Na motorce pojezdním, a nechám projevit případné problémy. Na podzim pak sám nebo někde udělám případnou větší údržbu.
Větší oprava - sundám hlavy, nechám někde prohlédnout kde ví co dělají, možná vyměním těsnění u trubiček zdvihátek (zatím bez většího úniku oleje)
Co vy na to? Děkuji za názor...
DaliborKou přiložený následující obrázek:
Dik za info.
Je to starsi moto. Musel jsem hledat na jiných eshopech nasel jsem na bmwbayer.de za 20Eur nebo boxup.de za 15Eur.
Na moto je jich celkem 8ks.
Zatím jsem rozdelal jen jedno vahadlo.
Mate nekdo zkusenost jestli se vyplatí vymenit vsech 8 nebo staci opravit to vadne?
Takže abychom to uzavřeli. Na všech vahadlech byly poškozená ložiska. Vždy to spodní. To co je na horním obrázku byl extrém, většinou bylo poškození menší. Vidět bez demontáže je jen když začnou vylézat jehly (viz obr). To se mi stalo jen na jednom vahadle. Jinak zůstává skryto. Ložiska objednána z anglie 12liber / kus. Opraveno bez sundání hlav. Vůle havadel vymezeny podložkami na 0,05 (bylo 0,2). Motor má lepší zvuk. Zatím jen kráktá testovací jízda. Uvidíme co bude dál.
DaliborKou přiložený následující obrázek: