Nazdarek pani,
mam na vas akademicku otazku a to ci je mozne dobijat pocas zimy akumulator na mojej GS cez origo instalovanu zasuvku na motorke. Niekde som cital, ze tato zasuvka sa automaticky odpaja od akumulatora.
Za vase odpovede vopred dakujem.
Peter
Upravil PepoBA dne 24.10.2009 21:09
No pokud myslíš klasickou zásuvku na elektropříslušenství, tak na 1150 to šlo. Na 12ce prý nee (někdo to tu psal), ale osobní zkušenost nemám Vyvedl jsem si na podsedlovku přímo z baterky přes pojistku takovouhle koncovku s krytkou http://www.motosp...20805.html a funguje to.
Upravil MALI dne 25.10.2009 08:15
Ahoj Mali,
Dakujem za odpoveď, áno myslel som dobíjanie cez originálnu zásuvku ktorá je pod sedadlom na ľavej strane motorky.
Doinštalovať vedľa ďalšiu zásuvku vlastnými silami nie je žiaden problém, ale motorka je stále v záruke a nechcem pokým záruka neskončí do nej nijako zasahovať.
Pekný deň.
Ahoj, je to možné, pokud ovšem máš original nabíječku BMW kterou tvoje 12tka pozná a neodpojí zásuvku potom co to uzná za vhodné. Jelikož to má málokdo, většinou se používá Accumate či ekv. doporučuji vytáhnout další zásuvku jen přes pojistku přímo z baterku a máš po problémech
Odpověď najdeš v manuálu k motorce. Pro ročník 2005 to je na straně 151 v kapitole Pokyny pro údržbu akumulátoru...
Citace: " ...Společnost BMW vyvinula nabíječku akumulátorů, speciálně vyvinutou pro váš motocykl.... Pokud není akumulátor zcela vybitý, můžete použít palubní elektrickou zástrčku pro jeho nabití.... "
Nemám nabíječku od BMW ale Fritec koupenou v TT a funguje to bez problémů.
Upravil Vita dne 26.10.2009 08:47
takze pokial chcete nabijat baterku cez original zasuvku pod sedlom,treba v prvom rade zapat klucik,aby sa vam rozsvietila palubovke,prebehla diagnostika a az potom pripojit do zasuvky nabijacku!!!!az potom klucik vypnut.
...přesně tak je to uvedeno v manuálu k moto. Ještě je potřeba odpojit příslušenství, které by bylo případně zapojeno do druhé zásuvky.
Tento postup vynechávám. Prostě odstavím moto garáži a při vypnutém klíčku zapojím nabíječku... cca 3 roky a originál baterka funguje pořád v pohodě. Nemám vytápěnou garáž a zimní starty nejsou problém...
......tak kua neviem kedže už mam baterku 5ročnu sa mi stalo na konci sezony že som na stanovačke na druhy den nenatočil.........mal som zastrčku s naletovynymi kablami tak kable na baterku druhej moto a zastrčka do zasuvky otočim kluč necham prejst diagnostiku aaaaa hovno........skusim druhu zastrčku a to iste....takže nožik odrezat zastrčku a kabliky priamo na baterku a zrazu brnk ide..........
...protože akumulátor měl slabě napětí tak canbus zásuvky odpojil. Což je v tomto případě dobře. Manuál, sekce "Startování s pomocným akumulátorem" kde je postup a také varování - Cituji:"Nepokoušejte se nouzově nastartovat motor za použití elektrické zásuvky na motocyklu. Nebezpečí požáru..."
No nevím - já jsem koupil "udržovačku" za necelý 4 kila (s DPH) a s krokosvorkami. A na ní mám mašinu celou zimu - a v pohodě.
Připojuju přímo na baterku, protože každý další spoje (letovaný, neletovaný) jsou jenom zdrojem případnejch problémů. Docela si dovedu představit, že na dodělaný zásuvce (bez pojistky) by mohlo být i pěkně teplo...
Možná jsem jenom vystrašenej, ale i udržovačky do aut dávám přímo na kontakty baterie. Sundat sedlo, nebo zvednout kapotu, mne nezabije.
A přátelé - ta výše uvedená cena je uvedena v měně CZK
Upravil Old Kojak dne 11.11.2009 13:01
Čest (a) buch, Old K.
[119.88Kb]
Upravil Pivos dne 12.11.2009 07:18
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
Ještě se sem vracím - za cca 400Kč je čistě dobíječka (trafo s dobíjecím proudem, které odpovídá samovybíjení běžného akumulátoru). Před cca 10 lety jsem v Conradu koupil vymakanější verzi pod názvem Accu Jogger (cena něco pod 2000Kč), která už má v sobě švába, který řídí nabíjení/vybíjení - po dosažení úrovně nabití akumulátoru přepne režim na vybíjení a naopak. Celou zimu si tak baterka myslí, že je v běžném režimu
V Escortu (který ještě nepoznal, co je sníh) mi baterka s Accu Joggerem vydržela přes 9 let...
Na ostatní baterky "v režimu zimního spánku" už jsem koupil jenom ty levnější dobíječky - a spokojenost. Ale je fakt, že u žádné zatím nemám změřený celý "životní cyklus"
Čest (a) buch, Old K.
Tu udrzovacku budu take kupovat za 390kc, znamy je vyrabi a dava na ni dozivotni zaruku da se prepinat jak na gelofku tak na klasiku.Dobiji a kdyz je baterie dobita tak se prepne na udrzovaci cyklus a muzes to mit zapnute celou zimu
BMW GS 1200 adventure
itchy napsal(a):
Tu udrzovacku budu take kupovat za 390kc, znamy je vyrabi a dava na ni dozivotni zaruku da se prepinat jak na gelofku tak na klasiku.Dobiji a kdyz je baterie dobita tak se prepne na udrzovaci cyklus a muzes to mit zapnute celou zimu
itchy napsal(a):
Tu udrzovacku budu take kupovat za 390kc, znamy je vyrabi a dava na ni dozivotni zaruku da se prepinat jak na gelofku tak na klasiku.Dobiji a kdyz je baterie dobita tak se prepne na udrzovaci cyklus a muzes to mit zapnute celou zimu
Můžeš, prosím uvést kontakt na výrobce. Díky
Kontakt ti sezenu ja ho znam bydli kousek ode mne ale cislo na nej nemam tak to splasim a pak ti to tu napisu
BMW GS 1200 adventure