neriesim veci ako naliat lyzicku oleja do kazdeho valca a zapchat vyfuky mastnymi handrami, ide mi o to ci zazimoavate motorku a ak ano tak ako
+ dalsia otazka ak zazimovavate tak prestartovavate alebo nie, ak ano preco? ak nie preco?
dost ma vystrasil kamarat ktory povedal dost logicky znejucu vec citujem:
[i][/"olej steče z dříkú ventilú a i z gufer ventilú / a i z jiných gufer v motoru / a ty vyschnou , ztvrdnou a přilepí se. Ztrhnul jsem tak na dvou motkách na jaře , co jsem nestartoval , ventilová stírací gufera. Navíc, i na ostatních plochách uvnitř motoru, je třeba obnovit ochranný olejový film co stekl , vlivem gravitace, dolú do vany. Je všeobecně známé , že nejhorši koupě auta je ta, kdy auto dlouhodobě nejezdilo, a stálo. Proč asi ? Ať si každý startuje, či nestartuje dle libosti,ale já, po nepříjemných zkušenostech v pravěku , budu startovat i nadále, a synu doporučuji Ti totéž , vím proč to říkám."i]
nezazimovávám,když to jde,jedu se projet,třeba jen 5 km,to u -teplot
mám teplou garáž,tekže když to fakt nešlo,bylo hodně bílejch sraček,motku jsem občas nastartoval a nechal ji prohřát
pokud bych měl studenou garáž,nestartoval bych,asi,při opětovném chladnutí motoru se na stěnách může tvořit kondenzát,nebo i při zahřívání
co se týká těch gufer,tomu bych moc nevěřil,vždy ti někde zůstane slabý olejový povlak,olej se drží v kanálkách,pórech hlav atd.,při startu se žádná součástka netočí tak rychle a dlouho bez oleje,aby ti to hned spálilo hranu gufera
před rokem jsem s mladým vytáhl ze sklepa svýho mustanga,který stál ve sklepě 21 let bez startování,zazimování,uložení,v motoru jsou gufera tuším dvě,netečou a furt drží,možná tam není takový tlak jak u velké motorky,ale po těch letech
Kdyz uz se nastartuje, tak by se mela i projet aspon 50km, aby se prohrali vsechny casti motorou. Pri pouhem nastartovani budou vznikat velke rozdily teplot mezi jednotlivymi castmi motoru. Jinak osobne to jako myslim vetsina neresim. je to na hlavnim stojanku, plna nadrz, udrzovaci nabijceka v cigaretaku a ty 3-4 mesice to proste musi vydrzet.
BMW R1150GS MY02
Nezazimovávám, jen dotankuju,dofouknu gumy a přikreju dekou.
Mimo téma:
Zaletňujete snad někdo na jaře auto? A taky vám najezdí 300tis km než shnije a pokud by neshnilo, motor by běhall klidně dál....
A teď si ještě porovnejte pravidelnou údržbu vašich plechovejch pixel vs. motorka: V mém případě na autě jen měním olej a když něco upadne,tak to tam přivařím - pokud to najdu....a už to jezdí 15let,stojí to venku,žádné zahřívání před jízdou, nejlevnější oleje, občas motor zažije takovej kotel,až je mi ho líto(když jedu nasranej), žádné seřizování a takhle bych mohl pokračovat. A nemyslím,že moje auto je oproti jiným nějak týraný pelech - naopak. Je to AX 950ccm (oplechovanej Fárblajt)- čili na Vysočině se musí točit na max,aby vyjelo kopec a už mu táhne na 100tis km a ještě není zdaleka za zenitem.
Čili motorka mě musí s tou údržbou zákonitě přežít.....
Upravil Hrabe_X dne 18.12.2007 10:23
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /