Podle mě je to držák, a bude. Myslím že větší než 12. ALe to je pořád dokola. Je to tím že je to méně komplikované.
Hicks ano máš pravdu je tam 3,5-4,5 máš ho moc naplý. I když dáš 4,5 tak se šponuje. Nediv se že pořád měníš, ničím jiným řetěz nezničíš. Teda pokud mažeš- řetěz. Výkon to na to nemá.
Schválně si na něj posaď dva lidi a změkči pružinu chyť ho do ruky a ať se zhoupnou. Garantuji že na 3,5 ho našponují.
Ja mám 55tis. km 2 x Rumunsko vo dvojke, 2 x Rumunsko sólo, 1 x Mongolsko sólo, všetko v dosť slušnom teréne + mnoho offroad jázd doma. Spojka zatiaľ drží. Priesak oleja je zanedbateľný a únik chladiacej kvap. mám poriešený. Tak neviem čo tu riešite, 800GS je podla mňa momentálne najuniverzálnejšia motorka na trhu (pomer ceny + spotreby + úžitkovej nosnosti + všestrannosť).
jacob napsal:
Pokud se tyka spojky, naprosto vyjimecne souhlasim s Hicksem. Spousta z nas dava 800 na krofky hodne a v terenu, v pousti taky nebyla s Noidem poprve ani naposled a ono dost zalezi, jak spojkujes. A jeste jsem mimo toho jednoho kousku neslysel o problemech, tedy pokud nekdo nemel prilis nasponovane lanko od spojky a nebrousil ji porad.
+ jak uz jsem rikal, NOID byl TOTAL zacatecnik.
Respekt jak to zvladnul, ale jeho spojku bych tedy vazne nebral.
+ jeste Pipo mel problem...
Upravil hicks dne 28.01.2011 21:39
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Waltr napsal:
Podle mě je to držák, a bude. Myslím že větší než 12. ALe to je pořád dokola. Je to tím že je to méně komplikované.
Hicks ano máš pravdu je tam 3,5-4,5 máš ho moc naplý. I když dáš 4,5 tak se šponuje. Nediv se že pořád měníš, ničím jiným řetěz nezničíš. Teda pokud mažeš- řetěz. Výkon to na to nemá.
Schválně si na něj posaď dva lidi a změkči pružinu chyť ho do ruky a ať se zhoupnou. Garantuji že na 3,5 ho našponují.
hele Waltre... ja mel trvale vsechny retezy okolo DELSIHO privesu + trochu vic.
Ten novy uz asi 20kkm udrzuji spise pritazeny A MAM ROZHODNE DOJEM, ZE JE V LEPSIM STAVU NEZ TY CO JSEM JEZDIL POVOLENEJSI.
Takze ja mam zkusenost PRESNE opacnou, nez mas ty.
Kolik uz na ni mate najeto a kolikatej retez?
---
ta tolerance 35mm JE U MOTORKY V KLIDU NA BOCAKU.. chapes.. V KLIDU NA BOCAKU, V KLIDU NA BOCAKU.
Nikoho tam nema smysl nakladat, viz manual.
Jo a jeste si predtim dej neutral D
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Waltr napsal:
Podle mě je to držák, a bude. Myslím že větší než 12. ALe to je pořád dokola. Je to tím že je to méně komplikované.
Hicks ano máš pravdu je tam 3,5-4,5 máš ho moc naplý. I když dáš 4,5 tak se šponuje. Nediv se že pořád měníš, ničím jiným řetěz nezničíš. Teda pokud mažeš- řetěz. Výkon to na to nemá.
Schválně si na něj posaď dva lidi a změkči pružinu chyť ho do ruky a ať se zhoupnou. Garantuji že na 3,5 ho našponují.
hele Waltre... ja mel trvale vsechny retezy okolo DELSIHO privesu + trochu vic.
Ten novy uz asi 20kkm udrzuji spise pritazeny A MAM ROZHODNE DOJEM, ZE JE V LEPSIM STAVU NEZ TY CO JSEM JEZDIL POVOLENEJSI.
Takze ja mam zkusenost PRESNE opacnou, nez mas ty.
Kolik uz na ni mate najeto a kolikatej retez?
---
ta tolerance 35mm JE U MOTORKY V KLIDU NA BOCAKU.. chapes.. V KLIDU NA BOCAKU, V KLIDU NA BOCAKU.
Nikoho tam nema smysl nakladat, viz manual.
Jo a jeste si predtim dej neutral D
Ty seš vocas!On tím nemyslel,aby jsi měřil pruvěs se zatíženou motorkou,ale aby sis vyzkoušel jestli ho nešponuješ při propružení.Ten řetěz se nesmí napnout ani při tlumiči na doraz,aby jsi ho nepřetrhl...chápeš-NEPŘETRHL-NEPŘETRHL
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Ty seš vocas!On tím nemyslel,aby jsi měřil pruvěs se zatíženou motorkou,ale aby sis vyzkoušel jestli ho nešponuješ při propružení.Ten řetěz se nesmí napnout ani při tlumiči na doraz,aby jsi ho nepřetrhl...chápeš-NEPŘETRHL-NEPŘETRHL
hele vy dva wocasove
- nemci pisou, ze se to meri pri NEZATIZENE motorce na bocaku
z toho vyplyva, ze POCITAJI s napnutim pri propruzeni.
Takze dokud nemate tu zadni kyvku vohlou nebo PRILIS kleslou motorku, je to vsechno v poradku.
+ to kompenzujes predpetim pruziny.
Experimentoval jsem s retezem na osmikile fakt hoodne dlouho.. Morabo potvrdi. Zkousel jsem leccos, vcetne ruzneho mazani.
A secteno podtrzeno.. povoleny retez se mi NEOSVEDCIL.
Mazat vnitrni cast + cistit + mit napnute.
tot vse.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
MR GS- nech ho. My máme 20t a pořád původní ve velmi dobrém stavu. Ale jinak jsi mě evidentně pochopil.
Víš Hicksi, ono je to samozřejmě na bočáku bez zatížení, jenže já ti na tom bočáku postavím jednou tak že bude o 2 cm níž než podruhé. Stačí jinak nastaveny ružiny a nebo jen způsob opření motorky. Taky třeba borci nechají kvalt, a zase je to jiné.
Prostě poropružení ti pomůže jen ,,zjistit" zdali někde nedochází k přepnutí.
Ale to jen tak.
Maž, napínej, zkoumej, měň.
No já teda jezdím z 90% v terénu, takže mi řetězovka vydrží asi 7-8tis km.
Osobně tvrdím že je lepší mít řetěz volnější, rozhodně je to menší zlo než jej přešponovat... Ono se to navíc jednomu v garáži těžko zkoumá, myslím zasednout motorku a kontrolovat napnutí...
Ja teda mam obcas pocit, ze se v CR prodavaji uplne jine 800ky nez tady. Olej mi z toho nikde netece, retez - CZ mam puvodni, rafky jsem jeste taky nestacil bouchnout.... Mam najeto 19000km. Je pravda, ze retez mam spis volnejsi. Ale zase totalne seru na mazani a cisteni. Je to tak 2000km, co jsem ho tak nejak poprve za zivot motorky vycistil a lip namazal. Asi ten prach obalil o-krouzky a tim je chrani....
Waltr napsal:
MR GS- nech ho. My máme 20t a pořád původní ve velmi dobrém stavu. Ale jinak jsi mě evidentně pochopil.
Víš Hicksi, ono je to samozřejmě na bočáku bez zatížení, jenže já ti na tom bočáku postavím jednou tak že bude o 2 cm níž než podruhé. Stačí jinak nastaveny ružiny a nebo jen způsob opření motorky. Taky třeba borci nechají kvalt, a zase je to jiné.
Prostě poropružení ti pomůže jen ,,zjistit" zdali někde nedochází k přepnutí.
Ale to jen tak.
Maž, napínej, zkoumej, měň.
jako kdyby ty 2 cm hraly pro napnuti retezu nejakou zasadni roli
zpusob opreni motorky je irelevantni, pokud jses na rovine a mas neutral.
20k na retez? a co jako? posledni DID jsem menil v tusim 36 000.. ten byl teds uz dost dead.
Ted mam origo uz tusim 20 000km a zatim vypada perfektne.
---
jinak prekvapuje mne, ze jsi pri sve megainformovanosti zapomel na zpusob POUZITI motorky.
Pochybuju, ze Tvoje zenska s tim jezdi Prahu + nalozena se vsim ve 2.
+ asi taky uplne extra moc nevazi (nebo joo?
takze... co jsi chtel vlastne rict?
Mate na tom nalitano tolik, co by standardni retez mel vydrzet, asi ji nedavate tolik do tela neustalym rozjizdenim a zastavovanim...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
Ty seš vocas!On tím nemyslel,aby jsi měřil pruvěs se zatíženou motorkou,ale aby sis vyzkoušel jestli ho nešponuješ při propružení.Ten řetěz se nesmí napnout ani při tlumiči na doraz,aby jsi ho nepřetrhl...chápeš-NEPŘETRHL-NEPŘETRHL
hele vy dva wocasove
- nemci pisou, ze se to meri pri NEZATIZENE motorce na bocaku
z toho vyplyva, ze POCITAJI s napnutim pri propruzeni.
No,oni s tím počítají,nebo by aspoň měli,ale asi se moc nedopočítali,nebo to berou jen na takový to běžný poježdění.
Když jsem měl dakara,tak jsem tam nechával vůli 5cm i trochu víc a pak jsem jednou zajel do Carservisu,tam mi řekli,že je to moc našponovaný a já argumentoval jako ty,že je to podle manuálu a ještě možná volnější.Tak si sedl jeden statnější chlápek na sedlo spolujezdce a řekl,tak si na to šáhni a řetěz byl jak struna.Pomale na něj šlo zabrnkat.Proto poradil,že lepší je si motorku zatížit na max,nastavit řetěz podle toho,pak odlehčit a změřit průvěs(tak jak říkáš na bočáku)a podle toho se řídit a udržovat tuhle vůli.Ono když jedeš sám a nějak normálně,tak k tomu nedojde,ale když ji trochu naložíž a ještě vezmeš někoho za sebe,pak přejedeš ten velkej retardér trochu svižněji,tak ti to může i prdnout a to ani neopustíš silnici
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
petrs napsal:
Ja teda mam obcas pocit, ze se v CR prodavaji uplne jine 800ky nez tady. Olej mi z toho nikde netece, retez - CZ mam puvodni, rafky jsem jeste taky nestacil bouchnout.... Mam najeto 19000km. Je pravda, ze retez mam spis volnejsi. Ale zase totalne seru na mazani a cisteni. Je to tak 2000km, co jsem ho tak nejak poprve za zivot motorky vycistil a lip namazal. Asi ten prach obalil o-krouzky a tim je chrani....
no ja bych videl spis za zarazejici ze na te motorce NECITIS, jak ti kvuli tomu zaneradenymu retezu cuka....
Pokud chce clovek opravdu hladky chod, o retez se starat proste musi.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
Ty seš vocas!On tím nemyslel,aby jsi měřil pruvěs se zatíženou motorkou,ale aby sis vyzkoušel jestli ho nešponuješ při propružení.Ten řetěz se nesmí napnout ani při tlumiči na doraz,aby jsi ho nepřetrhl...chápeš-NEPŘETRHL-NEPŘETRHL
hele vy dva wocasove
- nemci pisou, ze se to meri pri NEZATIZENE motorce na bocaku
z toho vyplyva, ze POCITAJI s napnutim pri propruzeni.
No,oni s tím počítají,nebo by aspoň měli,ale asi se moc nedopočítali,nebo to berou jen na takový to běžný poježdění.
Když jsem měl dakara,tak jsem tam nechával vůli 5cm i trochu víc a pak jsem jednou zajel do Carservisu,tam mi řekli,že je to moc našponovaný a já argumentoval jako ty,že je to podle manuálu a ještě možná volnější.Tak si sedl jeden statnější chlápek na sedlo spolujezdce a řekl,tak si na to šáhni a řetěz byl jak struna.Pomale na něj šlo zabrnkat.Proto poradil,že lepší je si motorku zatížit na max,nastavit řetěz podle toho,pak odlehčit a změřit průvěs(tak jak říkáš na bočáku)a podle toho se řídit a udržovat tuhle vůli.Ono když jedeš sám a nějak normálně,tak k tomu nedojde,ale když ji trochu naložíž a ještě vezmeš někoho za sebe,pak přejedeš ten velkej retardér trochu svižněji,tak ti to může i prdnout a to ani neopustíš silnici
uprimne -- neverim tomu.
Neverim, ze by vyrobce do manualu uvedl hodnoty, ktere te mohou tak snadno ohrozit, potencialne zabit.
Myslim, ze je cas to zkonzultovat bud s BMW, nebo advriderem, ci obema. Prijde mi to jako "jedna pani povidala".
---
osmikilo s povolenym retezem o dost vic cuka a retez se snadneji NEPRAVIDELNE vytahuje.
---
navic pozor... pokud mas do sisata sjetou rozetu + nepravidelnej retez, ty... hrube receno amplitudy... se SCITAJI.
Takze mas retez ok, pak pootocis kolem o pul otacky a je prepnutej.
Tohle je neco co ja osobne doporucuji hlidat v prvni rade.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vím co to je nepravidelně vytahanej řetěz a myslím,že i v Carservisu to ví.A pokud jsem jedna paní,tak teda povídám
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Vím co to je nepravidelně vytahanej řetěz a myslím,že i v Carservisu to ví.A pokud jsem jedna paní,tak teda povídám
ja nemyslim tebe, myslim Carservis.
Rozhodne to overim.
Prijde mi podivne, ze (ac neznackovy) servis ti rekne takhle odlisne veci, nez jsou v manualu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Kdybych to neviděl na vlastní oči,tak bych měl taky pochybnosti,ale jak říkám-byl jsem u toho.Netvrdím,že to tak bude i u 800,ale nejvěrohodnější bude,když si vezmeš metr,dva vypasený kamarády,zajdeš do garáže posadíš je na mašnu a zkusíš si to sám,ne?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Kdybych to neviděl na vlastní oči,tak bych měl taky pochybnosti,ale jak říkám-byl jsem u toho.Netvrdím,že to tak bude i u 800,ale nejvěrohodnější bude,když si vezmeš metr,dva vypasený kamarády,zajdeš do garáže posadíš je na mašnu a zkusíš si to sám,ne?
ale kdo rikal, ze je takove napnuti retezu za jizdy spatne?
Zatim jsem toho nazoru, ze BMW to ma MOC dobre propocitane.
Kdo rikal, ze retez nema byt za jizdy napnuty?
V tovarne si zmenu delky rozeta-kolecko pri propruzeni mohou spocitat velmi snadno.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
siso napsal:
.....800GS je podla mňa momentálne najuniverzálnejšia motorka na trhu (pomer ceny + spotreby + úžitkovej nosnosti + všestrannosť).
Není....zapoměl jsi na Tigera
tim jen potvrzujes sve silenstvi
..ale jsem rad, ze to rikas.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mr GS napsal:
Kdybych to neviděl na vlastní oči,tak bych měl taky pochybnosti,ale jak říkám-byl jsem u toho.Netvrdím,že to tak bude i u 800,ale nejvěrohodnější bude,když si vezmeš metr,dva vypasený kamarády,zajdeš do garáže posadíš je na mašnu a zkusíš si to sám,ne?
ale kdo rikal, ze je takove napnuti retezu za jizdy spatne?
Zatim jsem toho nazoru, ze BMW to ma MOC dobre propocitane.
Kdo rikal, ze retez nema byt za jizdy napnuty?
V tovarne si zmenu delky rozeta-kolecko pri propruzeni mohou spocitat velmi snadno.
No,to je pravda.Taky jsem ještě neslyšel o nikom,komu by řetěz praskl z tohoto důvodu.Jen mě přijde,ze selkýho rozumu logický,že by k napnutí na max dojít nemělo,ale oni jsou inženýři
Upravil Mr GS dne 29.01.2011 10:52
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA