do teď jsem na motce (držák SW Motech + vodotěsná "taštička - http://www.sumotobrno.cz/www-webreal-cz-sumotobrno/eshop/8-1-SW-MOTECH-prislusenstvi/18-2-Obaly-na-GPS" i v autě používal TomToma nainstalovanýho v telefonu s Windows CE 6.5.
Bohužel, TomTom nemá navigační SW ani pro nové mobilní Windows (mobily s Windows CE 6.5 se už nějak moc neprodávají), ani pro Androida.
Tak jsem došel k názoru, že je asi čas poněkud nepohodlně opustit SW navigaci v telefonu a přejít na samostatný "hardware".
Pochopitelně jsem si tady přečetl, že je nejlepší Garmin Zümo 660. Diskutoval jsem o tom s kolegou, který řeší obdobný problém ale došel k názoru, že nějakých 14 tisíc za Lifetime verzi není málo a že to hodlá řešit podobně jako já doteď - ne-outdoor navigace daná do vodotěsného obalu. A tady se dostáváme k jádru pudla - lifetime navigace od garmina se dají koupit od nějakých 3700 (Garmin Nüvi 1390T Lifetime) po těch ca. 14 tis. za to Zümo 660.
Nerozumím úplně těm parametrům (TomTom v mobilu byl celkem v poho a tím, že byl v mobilu tak jsem HW neřešil), které to má a vážně přemýšlím nad tím, "co dostanu" mimo odolnost za ten rozdíl 10 tisíc navíc.
Rád bych získal názory těch, které s tím mají nějaké zkušenosti a dokáží řešit technické parametry ...
Ti, kteří se budou ptát, proč tady řeším 10 tisíc, když jsem koupil BMW mne až tak nezajímají ..
Tom
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 18:08
Příspěvků: 433 Registrace: 17.11.10
no krom odolnosti a moznosti zamykaciho drzaku asi zadnej rozdil. Pak uz je to jen SW a mam dojem ze je tam ten city nav, oboje spravujes map sourcem, platforma je stejna. Ale potvrdil/vyvratil by ti to asi tomas TT, asi o tech navi bude mit prehled. Se taky nemuzu rozhodnut, resil sem to doted pres mobil s TomTom na Win 6.5, ale do tomtomu asi nesezenes topo mapy na polnacky.
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 18:16
Příspěvků: 2910 Registrace: 13.09.09
tak řešení těch brašniček atd... je celkem neergonomické, hůře se ovládá, díky slídě není ani display dobře vidět, napájení je řešeno pomocí k tomu určené kolíbky a ne kabelem který musíš pracně a neobratně např. v rukavicich připojovat atd... takže je to cena za všechny tyto kompromisy, dále pak také je u motocyklové navigace počítání s tím, že bude vystavena přímému slunci, má tedy silnější podsvícení, aby i na slunci byla čitelná... řeknu ti upřímně, že po jedné sezóně s brašničkou jsem ty peníze nelitoval obětovat...
Upravil HonzaGS-SV dne 10.11.2011 18:17
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 18:31
Příspěvků: 2124 Registrace: 20.06.08
moje skusenosti: žiadna brašnička hocijako popisana že je vodotesna tak neni. mal som asi 4druhy od 10eur až po 40 čo predava TT. ale nič neobstalo v silnom daždi. najlepšie riešenei je od RAM-mount: http://www.garmin...igace.html
je so sice drahšie ale finkčne.
dalej ked maš WM6,5 tak si zožen garmina (SZ) ak chceš kupit lacnejšiu navigaciu vid 1350 tak ver tomu alebo nie ale ta priplatkova hodnota 10000kč je aj za to že ten displej je fatk čitelnejší na sluničku. ale ja by som to tiež nekupil.
terz budem riešit aj ja navygaciu lebo prechadzam z WM na android takže budem kupovat 1300 alebo 1350 a ktomu hento puzdro.
Upravil 100bubu dne 10.11.2011 18:32
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 18:44
Příspěvků: 2910 Registrace: 13.09.09
takže navi s lifetime nějakých 4-5 000,- + vodotěsný aquabox 1200,- držák od RAM dalších 1500 a jsme na 7500 a ten rozdíl od té motocyklové již není tak propastný a pořád máme kompromisní řešení...
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 20:26
Příspěvků: 132 Registrace: 28.04.10
Mno lidi, držák už mám - http://www.sumotobrno.cz/www-webreal-cz-sumotobrno/eshop/8-1-SW-MOTECH-prislusenstvi/54-3-R-1200-GS/5/300-drzak-GPS
Řeším tu navigaci - prostě mne zajímají ty rozdíly mezi těma navigacema, potřebuju sám sobě odůvodnit proč ty peníze navíc ...
Tom
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 20:31
Příspěvků: 669 Registrace: 06.07.09
SW je trochu ořezanější než na 660... Třeba průjezdní body a plánování trasy, BT A2DP (MP3, Tel.).
Kup 660, budeš mít na léta klid a budeš spokojený, ostatní je kompromis který nestojí za ušetřené koruny.
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 20:41
Příspěvků: 2910 Registrace: 13.09.09
Asi jak říká Tom..
Pro 660:
- lepší čitelnost na slunci
- vodotěsného řešení
- napájecí kolíbka (nikoli komplikované připojení kabelu v aquaboxu)
- držák přímo určený pro moto
- ergonomie celého řešení
- Bluetooth včetně A2DP profilu
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 20:56
Příspěvků: 1608 Registrace: 22.08.08
No kroutil jsem se jak žížala, když jsem měl vyklopit 28 kolíků za navigaci (maxi sada ZUMO 660 v TT včetně 2x Interphone), ale věděl jse, že stejně nebudu mít klid, dokud to nevyřeším, tak jsem to dal.
Kdysi jsem si hrál s GPS modulem k telefonu, ve kterém běžel TrekBuddy (SW pod Java), ale byl to opruz, shánět/vytvářet mapy atd...
V autě občas používám Route 66 v mobilu Samsung Wave, měl jsem dřív Zumo 550, tak můžu srovnávat. Je to drahý, ale ta 660 za to stojí.
Upravil buboGS dne 10.11.2011 20:57
BMW GS = stroj na radost
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 10.11.2011 22:49
Příspěvků: 3723 Registrace: 05.06.07
HonzaGS-SV napsal:
Asi jak říká Tom..
Pro 660:
- lepší čitelnost na slunci
- vodotěsného řešení
- napájecí kolíbka (nikoli komplikované připojení kabelu v aquaboxu)
- držák přímo určený pro moto
- ergonomie celého řešení
- Bluetooth včetně A2DP profilu
Já mám jasno co z jara pořídím
ZUMO 660 umí i několik dalších funkcí, které u levných navigací nejsou.
například:
- zobrazení 3D budov (City Navigator)
- Asistent řazení do jízdních pruhů
- Možnost připojit přijímač dopravních informací
- Možnost měnit vzhled displeje (navigace dokáže ukozovat o dost více údajů, než levné typy. Navíc si mohu zvolit, které údaje se mi budou zobrazovat na navigační obrazovce.)
- Propracovanější správa uživatelských tras.
- Navigace po prošlé trase
- Off Road Tracks (možnost zobrazit projetou trasu, jako vrstvu na mapě a definovat u ní barvu)
a další věci, na které si teď nevzpomenu
Upravil stepan dne 10.11.2011 22:50
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 11.11.2011 06:41
Příspěvků: 2910 Registrace: 13.09.09
jasný, bude toho mraky.... teda zrovna to řazení do jízdních pruhů byla první věc co jsem u TOM TOMa vypnul, těsně před komplikovanějším sjezdem mi tam tohle skočí a nevidím v tom nejdůležitějším okamžiku mapu... (např. sjezd na dálnici, který se dále větví)... ne vždy více je více ale celkově je 660 určitě bezkompromisní řešení... a říkám, s brašničkou s PDAčkem jsem se natrápil dost, vždy to u hospody muset rozdělávat, vytahovat složitě kabel atd byl celkem dost velký opruz...
Navigace low end x high end - rozdíl v parametrech ?
Přidané 11.11.2011 07:36
Příspěvků: 16415 Registrace: 09.07.08
HonzaGS-SV napsal:
a říkám, s brašničkou s PDAčkem jsem se natrápil dost, vždy to u hospody muset rozdělávat, vytahovat složitě kabel atd byl celkem dost velký opruz...
zabijak pouziti PDA je myslim to prehrivani... to je totiz sileny.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2