Vyřešil jsem problém s nefunkčním alarmem a rád bych se s vámi tímto podělil o řešení. Hodně jsme se o tom bavili v části pro 12ky, proto přikládám i odkaz tohoto vlákna.
Systém alarmu na F650GS je (alespoň na mojí z roku 2001) řešen bez baterie, jež je uvedena ve schématu pod číslem 7. V katalogu jsou k tomu tyto údaje a je běžně zakoupitelná v elektru (kupoval jsem dle zjištění Ježka, ačkoliv ji nepotřebuji, jak jsem dnes zjistil): 07 65 75 2 337 504 BATTERY - 3V 0.01 1 $3.76
Domnívám se, že konektor, který k ní vede je právě ten, který mám já jen zalepený izolepou a nevyužitý. Tudíž napájení je přímo z obvodu motorky. Jen nevím, jestli je to dobře nebo špatně. Resp. výhoda či nevýhoda.
No, nicméně by bylo dobré zmínit, proč alarm přestal fungovat. V manuálu k alarmu je napsáno jak postupovat, když se ovladač odsynchronizuje od jednotky alarmu, což je super, ale hlavně je tam uvedeno i proč se tak stalo, cituji:
"Synchronizing the remote control It is necessary to synchronize the remote control if the buttons of the remote control are pressed more than 256 times outside the range of the receiver. In this case, the receiver on the vehicle will no longer respond to the singals from the remote control. (dále následuje postup synchronizace)"
Pro nemluvící anglicky zjednodušeně přeložím. Toto říká, že ovladač se odsynchronizuje pokud je použit 256krát mimo dosah alarmu.
Doufám, že se to někomu bude hodit a přečte si to dříve, než začne rozebírat motorku a hledat příčinu nefunkčního alarmu. I když, s mnoha oalarmovanými F650GSami jsem se zatím nesetkal.
Nevíte někdo (třeba Ježek), jak mají být uložena čidla a všechny ostatní krabičky alarmu? Zřejmě mám nějakou z nich špatně natočenou, možná vzhůru nohama a alarm se mi občas spouští sám bez jakéhokoliv podnětu. Nejdříve to dělalo jen na bočním, ale dneska na mě řvala i z centrálního stojanu.