Jsem mezi vama novej. Poridil jsem R1150GS Adventure (02/2002). S motorkou maximalni spokojenost. Do ted sem jezdil na SuperTenere, takze se s bavorakem ucim. Nicmene se objevila prvni zavada, tak me zajima vas nazor. O vikendu sem dal vyjizdku a po cca 100 km jizdy (pouze silnice, zadnej teren) se kdesi pode mnou ozval jakejsi zvuk (jakoby odlitl mensi kaminek a bouchnul do blatniku) a rozblikaly se stridave kontrolky ABS. Zastavil sem, vypnul motor. Pockal a zkusil znovu nastartovat. Nicmene uz vzdy po otoceni klicku se kontrolky rozblikaji stridave a ABS nejde. Zkusil sem za jizdy jit ostreji na brzdy, situace stejna. S motorkou sem nikde nelehnul. Dojel sem domu postavil motorku do garaze a nechal to bejt. Mam teda dotaz, po cem byste sli postupne pri hledani zavady?
Na motorku mi prodejce dal 3 mesice nebo 3000 km zaruku. Nechce se mi ji zas hned vozit zpatky (je to prece jen 150 km), kdyby to mela byt nejaka jednoducha zavada. Se servisem to taky neni nejjednodussi, jelikoz bydlim ve Svycarsku a ceny za servis jsou tady zavratny.
Jeste jeden dotaz - nasel jsem tady na foru zminky o diagnostice GS-911. Ma vyznam ji porizovat? Tady bych ji koupil za myslim rozumny penize a pokud by byla uzitecna a usetrila tri navstevy BMW servisu, tak se tim sama zaplati.
Predem diky za nazory.
Upravil lebi dne 11.06.2012 08:39
Tak pokud to bouchlo šel bych po čidle a kabelech od předního kola a ta diagnostika nemá na 1150 moc smysl... Tam ji defakto nanic nepotřebuješ
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Souhlasím, nejdřív provést reset ABS (najdeš celkem snadno, liší se podle typu ABS), je to na pár minut. Pak bych zkontroloval pojistky, no a dál už to je těch možností hodně - opět si všechny možné závady nastuduj tady na fóru. Někdy jsou to fakt neuvěřitelný "hlouposti", který vedou k vyřazení ABS nebo v případě novějších GS taky posilovače. Hlavně klid, já byl na nervy z podobných příčin nedávno. Na 99% to nebude nic vážného.
Na nervy zatim nejsem. Jak sem psal, je zatim v zaruce, tak ji pri nejhorsim obdvezu zpatky.
Zkusim teda reset, kouknout na cidla a kabely a pak postupne, co sem nasel tady na foru - od slaby baterky, stav brzdovky apod. Jsou to obcas opravdu az neuveritelny veci.
u čidla zkus vůli mezi čidlem a ABS kroužkem, jestli třeba nějaká rána s tím nehla, i když to teda nevím... mně se to jednou stalo při sundavání a nandavání kola, v nářadí na to jsou plíšky
Jestliže ti hned po zapnutí klíčku blikají kontrolky "na střídačku", tak ABS není vůbec připraveno k aktivaci. Je potřeba udělat reset http://www.bmwgs....icle_id=71 nebo jestliže reset nepomůže, tak chybu načíst na diagnostice, odstranit příčinu a chybu vymazat.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Přesně tak - reset a když to nepomůže, tak diagnostika.
Koukám odkud jseš, a jestli tomu rozumím, tak žiješ v cizině, tak najdi někoho s diagnostikou. Nabídl bych ti, aby ses stavil u nás, diagnostiku bysme ti udělali zadarmo (máme tady GS-911) ale třeba to bude jen ten reset.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Mohl bych se někdy příští týden zastavit kvůli diagnostice? Mám 1150GSA s iABS, trochu jsem se válel, pak hledal chybu, doplnil brzdovku, opravil kontakt u pedálu zadní brzdy a patici zadního světla opět funguje ABS i posilovač, ale svítí mi trvale kontrolka s vykřičníkem - zřejmě zůstala v paměti chyba a reset tady bez diagnostiky nejde.
Krizus napsal:
Mohl bych se někdy příští týden zastavit kvůli diagnostice? Mám 1150GSA s iABS, trochu jsem se válel, pak hledal chybu, doplnil brzdovku, opravil kontakt u pedálu zadní brzdy a patici zadního světla opět funguje ABS i posilovač, ale svítí mi trvale kontrolka s vykřičníkem - zřejmě zůstala v paměti chyba a reset tady bez diagnostiky nejde.
Tak jeste vymen zadni zarovku a je dost velka pravdepodobnost,ze ti ta kontrolka zhasne.Ta zarovka je nekdy spatna i kdyz se zda dobra.
Jj, ziju ve Svycarsku a tady najit nekoho s diagnostikou je problem. Uplne jina mentalita lidi. Tady se vsechno resi v autorizovanejch servisech, lidi jezdej i na vymeny naplni do autorizaku, nikdo to nedela doma a neresej jaky nesmyslny prachy za to davaj. Proto sem se ptal, jestli ma vyznam si treba tu GS-911 poridit. Zkusim ten reset podle navodu a pak budu resit dal. Jen mi proste nejde do hlavy, ze to tu chybu vyhodilo z nenadani ... rovna asfaltka, zadna bouracka, smyk, nic. Kazdopadne dekuju za nazory.
Tak sem se pokusil o ten reset dle navodu. Kontrolky blikaji soucasne, pri rozjezdu je slyset aktivaci ABS. Objel sem to tady kolem komina cca 2 km a drzi. Nechat bejt nebo patrat po pricine? Brzdovky je vsude dost, na nic jinyho sem nekoukal.
lebi napsal:
Tak sem se pokusil o ten reset dle navodu. Kontrolky blikaji soucasne, pri rozjezdu je slyset aktivaci ABS. Objel sem to tady kolem komina cca 2 km a drzi. Nechat bejt nebo patrat po pricine? Brzdovky je vsude dost, na nic jinyho sem nekoukal.
Nepatrej.Me to behem 5 let udelalo 1x,zresetoval jsem a uz nekolik let klid.
ked uz je tu tema o ABS, tak sa chcem spytat na jedno. Ak nahodou odide do vecnych lovist nieco z komponentov k ABS, tak motorka brzi?? Myslim cerpadlo a RJ napriklad. Ak su zle vole na cidlach, tak asi brzdi, ale hlasi chybu, to mi je jasne. GS este nemam, ale bude urcite, tak sa pytam. Teda aspon dufam, ze bude, lebo mam este dilemu ci nie fung Transalp, alebo Versys. Teraz nejazdim, ale uz sa schyluje ku kupe motorky. Trochu ma nadchol novy Transalp, mal som moznost si ho poziciat na cely den. Prevetral som ho vsade, aj terenom a celkom sa mi zdalo, ze vykon ma slusny a aj jazdne vlasnosti. MOc uvazujem, ale na GS davam 95 percent a 5 na novu, takze je asi jasne, co domov donesiem. Urcite chcem zachovalu 1150.
A este jedna mala otazka na Vas skusenych ohladne ABS na GS. Vymena brzdovky sa robi tak isto ako bez ABS, alebo je to zlozitejsie.
copo : ohledně výměny brzdovky u GS je to tak ,že se u neABS se mění uplně stejně,jako u jakýkoliv jiný motorky. U GéSa s ABS je to v jednom člověku docela opich( lepší je to dělat ve dvou lidech).Alespoň tak jsem to dělal já a je to lepší.
Ohledně fungování brzd po "vyjmutí" ABS modulu : brzdy samozřejmě fungujou jako u motorky,která ABS nemá. V mém případě( 1150GSA,rv2003) po vyjmutí ABS modulu který byl integrovaný s posilovačem a duálníma brzdama ,jsem musel odstranit brzdové trubičky,které vedly do modulu a ty jsem musel nahradit "smyčkou" tak,aby byl brzdový okruh uzavřen.
Upravil Kubrt dne 22.06.2012 16:05
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Kubrt : pozeral som na to, ako by to išlo v prípade poruchy vyriešiť niekde v prd...na ceste.
Zadná brzda by sa mala dať napojiť priamo, hadička na valec ( napojiť tam, odkiaľ ide kovová trubka ) - skrutky sú M 10 (?)
S prednou je to ťažšie, sú 2 možnosti.
Alebo napojiť hadičku vedúcu od páčky na opačnú stranu ( skrutka č. 10 na pozíciu skrutky č. 9 )
alebo nosiť zo sebou premostenie pozície 8 a 9 čo je asi jednoduchšie
glock7 přiložený následující obrázek: