Tedy se mi splnil sen a minulý týden jsem se stal majitelem R1150GSA 2002. Má najeto 100 000km ,ale je v poměrně slušném stavu. Po bouřlivém seznamovacím večírku, kdy jsem ji v dílně do půlnoci obcházel a zkoušel kde co a jak, dostala baterka asi celkem zabrat (podle původního majitele má být nová od jara) , ale přesto jsem s trochou obtíží druhý den nastartoval. Začaly mi však střídavě blikat kontrolky ABS. ABS jsem podle návodu zde na stránkách úspěšně zresetoval a přes víkend najel cca 200km zcela bez závad. Včera se po zapnutí klíčku rozblikaly kontrolky znovu a reset už nepomáhá. Nezdá se mi že by baterka byla vybitá. Startuje normálně. Motorku jsem zahřál a projel, aby se baterka případně oživila, ale nic -reset nezabírá. Startér by měl být , podle slov předchozího majitele vyčištěnej. Bohužel nemám zatím nabíječku na gel. aku. pouze klasiku , abych vyloučil , že je slabá. Kolik bych měl na ní naměřit? Nevíte o slušným servisákovi v Brně a okolí?
To sice muže startovat ale pokud je baterka slabší bude to vyhazovat pořád závadu...
Nejdříve si někde pujč nabíječku a nabij baterku a pak se to muže řešit dál.. A na servis k Tondoj do Oslavan http://www.bmwgs....?lookup=27... servis a diagnostika BMW Motorrad
Kolem závad brzd najdeš několik diskuzí, včetně popisu odstranění mnoha nejčastějších závad. Sám jsem řešil něco podobného, i když v mém případě to byl ohnutý plíšek kontaktu pod pedálem zadní brzdy (po pádu). Může to být i jiná blbost, vadná žárovka koncového světla apod.
Had6 napsal:
ABS jsem podle návodu zde na stránkách úspěšně zresetoval a přes víkend najel cca 200km zcela bez závad. Včera se po zapnutí klíčku rozblikaly kontrolky znovu a reset už nepomáhá. Nezdá se mi že by baterka byla vybitá. Startuje normálně. Motorku jsem zahřál a projel.
POZOR ked to naštartuješ tak to ma blikať striedavo ako na žel. priecesti, ale nesmieš zmačknuť brzdu ani prednu ani zadnu pokial neprejdeš zopar metrov, a až potom sa po diagnostike prepne na normalny režim do aktivneho ABS. To znamena že, kontrolky už neblikaju teda pokial nieje ešte slaba baterka, ale napr. po par minutach bez svetiel by to malo byť ok, v pripadne že, je to skutočna zavada tak to blikanie asi neprestane. Pokial by to bolo iba slabšou bateriou tak, potom pomože znova po kratšej jazde zastaviť moto vypnuť zapalovanie a v zasade na žiadnu brzdu nešahat (nesmieš stať v kopci) naštartovať ešte raz bez najmenšieho dotyku na pačky a rozjet sa smer v perjod. To bola prva vec ktora ma napadla pri opise tvojho problemu, pripadne to skus ešte raz podla toho postupu a potom poreferuj.
Upravil JRM66 dne 08.11.2012 09:17
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
JRM66 napsal:
Ja mam 97", a tak to fachči u mojej motky.
Tak to je divný...U mojí předchozi 1150GS (99) a teď u 1150GSA (02) můžeš brzdit jak chceš. Otočíš klíčkem (ABS bliká současně) rozjedeš se,zarachtá v tom a ABS kontrolky zhasnou. Pokud je nějaká chyba ABS,tak kontrolky blikají střídavě.
Občas se mi stane,že třeba přijedu na pumpu-natankuju-nastartuju a ABS mi bliká střídavě=(chyba),ale ten start je takovej...né úplně 100%. Chcípnu-nastartuju...po ujetí 2m v tom zarachtá=provede se test ABS a tradááá...
Upravil zetor dne 08.11.2012 09:28
Had6 - jestliže kontrolky u ABS bez posilovače blikají na střídačku jak železniční přejezd už po zapnutí klíčku, tak ABS není připraveno k aktivaci (vlivem nějaké chyby nebo poruchy - i předchozí start se slabou baterkou). Jestliže se kontrolky rozblikají až po nastartování, tak je to tutově horší baterkou (nebo větším odběrem po startu - třeba znečištěným startérem). Správně je to tak, jak píše Zetor.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tak už mě v tom zase po rozjezdu rachtá . Zajel jsem (po doporučení z těchto stránek) k Tondovi , který po připojení na diagnostiku vyčetl chybu zad. snímače. (mám podezření na nějakou neplechu v propojovacím kabelu, protože jsem s ním při čištění motorky po víkendu, hýbal) Po vymazání se závada zatím neprojevila a kontrolky zhasínají. Chtěl bych Tondovi tímto mnohokrát poděkovat za vstřícný přístup a pomoc. Vyzná se.
chtěl jsem se zeptat, zda tu někdo neřešil tento problém s ABS na R1150GS rv. 2002 bez posilovače a duálu.
Po zapnutí zapalování kontrolky blikaly střídavě, reset přes konektor nepomohl.
Napojeno na diagnostiku, zjištěna závada 16 PISTON Failed. (chyba pístku).
Chyba byla diagnostikou vymazána. Start, rozjed OK. Vypnuití, start, rozjezd, chyba.
Takže nejspíše opravdu mechanická chyba ABS. Řešil to někdo? Jak to opravit?
Děkuji
Ty pisty muzes z vrchu vyndat,vycistit,zkontrolovat aby se nezadrhavali.Casto pomuze i jen je na diagnostice "rozhybat".
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj