hledám si kvalitni enduro helmu na cestování. Na trhu je nespočet značek a já nemám problém si připlatit za kvalitu, jen se tolik ve značkách helem nevyznám. Zejména nevím které jsou opravdu kvalitní a za cenu nabízejí patřičný komfort, ochranu a nebo moznost pridělání intercomu.
Líbila se mi uvex enduro helma 3 v 1, kde šel sundat kšilt a udelat si integrálku, či sundat plexi a vzit brýle jak na motokros. Ovšem chybí tam sluneční clona a nevim zdali by tam šel napasovat intercom.
Neporadili by jste začátečníkovi jaké značky a enduro helmy by splňovaly tyto parametry?
Děkuji předem za rady a typy
I cesta může být cíl...
F 650 GS (2005)
Jestli ti můžu něco poradit, tak si nekupuj nic univerzálního. A pokud jen trošku uvažuješ o cestování v místech, kde se práší, tak si rozhodně vyzkoušej, jestli se do té vybrané helmy vejdou v pohodě motokrosový brejle. Bez nich to prostě v prachu nejde. Uvidíš, že velká většina "univerzálních" přileb má hledí příliš malé.
Obecně - kvalitní přilby jsou vyráběné z kompozitů (karbon/kevlar/laminát/aramid...) a ne z termoplastů a dobré vodítko je hmotnost. Obvykle čím lehčí, tím lepší ale neplatí to úplně obecně - viz třeba Marushin, který dělá extra lehkou karbonku ale strany promáčkneš o 5cm jen mezi rukama. Vyndavací polstry jsou absolutní nutnost (opět spousta výrobců tam část polstrů lepí, protože to vyjde levněji ve výrobě) a prostor na sluchátka mají obvykle všechny, tím bych se netrápil.
Já zkoušel takové univerzální jen dvě - Arai TourX a karbonovou BMW (nepamatuju si název). Nevyhovují mi. Na enduro ježdění tam je málo prostoru před obličejem, rychle se to vydýchá, oproti opravdovým enduro přilbám i horší výhled a hlavně tam nešly ty brýle. Takže mám jednu vyklápěčku na silniční cestování (Schuberth C3) a normální enduro přilbu (aktuálně karbonku Lazer MX8) a po zkušenostech zejména s tou BMW už bych univerzál nechtěl.
Ale jsou lidi, kteří na ní nedají dopustit - fakt asi každému vyhovuje něco jiného. Myslím že bys měl objet pár prodejen a zkoušet a nebo si na chvíli i půjčit něco od kamarádů na vyzkoušení nebo třeba na nějaké akci apod. Třeba zjistíš (jako taky kolega), že do Airohu se mu hlava vpohodě vešla ale helmu už z hlavy nesundal bez týrání uší apod. Chce to zkoušet.
Nejezdím zatím žádný velký terén, spíše klasika šotolina, pole, lesy, louky. A ještě to tak asi chvíli bude než budou finance na cestování do větších dálav a tudíž do hodně prašného prostředí. Proto zatím nepotřebuju vyloženě na cross helmu nebo helmu do hodně prašného prostředí. Spíše si hledám jak jsi psal lehkou kompozitovou enduro helmu, kam bych mohl nacpat intercom, mohl vyndat polstrování a hodit ho do pračky a nechci prave zadny plastovky nebot tomu ani zamák neverim.
I cesta může být cíl...
F 650 GS (2005)
FoxGS napsal:
Díky za rady, zkusím se na to zaměřit
Nejezdím zatím žádný velký terén, spíše klasika šotolina, pole, lesy, louky. A ještě to tak asi chvíli bude než budou finance na cestování do větších dálav a tudíž do hodně prašného prostředí. Proto zatím nepotřebuju vyloženě na cross helmu nebo helmu do hodně prašného prostředí. Spíše si hledám jak jsi psal lehkou kompozitovou enduro helmu, kam bych mohl nacpat intercom, mohl vyndat polstrování a hodit ho do pračky a nechci prave zadny plastovky nebot tomu ani zamák neverim.
To máš těžký....každej máme jinou kebuli a to co pásne jednomu s rezervou to bude mít druhej na knap. Dobrá helma je Uvex Enduro karbon
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
No zánět spojivek chytíš i po celkem krátké projížďce (za někým) na polní cestě za humny. Nemusíš kvůli tomu jezdit daleko.
Je to fakt kompromis, ty helmy jsou dost hlučný, plexi se jim dost často mlží (u té BMW přímo tragicky) a srovnávat to s vyklápěčkou prostě nejde.
Každopádně helmy kolem kila a půl jsou už docela špatný, namáhá to krk a každý deko je hrozně znát.
Upravil TomasTT dne 11.04.2013 23:46
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Je fakt, ze kazdymu sedne neco jinyho. Ja treba jezdim asi 3 roky v podle tomase univerzal co si nemas kupovat a jsem proste spokojenej. Je pravda, ze kdyz jedu vic off, tak se zadycha,neni to krosova helma. Zkousel jsem vyklopnou a shubert a sla hned pryc, vubec mi nevyhovovalo,pripadal jsem si jak kosmonaut, vaha vetsi nez u univerzalu co mam atd. Ted je nova suomy mx tourer ma i slunecni clonu,vypada moc pekne, hlucnost atd nevim, vetsinou je to stejne dost o plexi atd.
Kazdopadne vyzkouset, me treba helmy od BMW vubec nesedej, nejlip se citim v Araice, to je jako by to odlejvali podle moji hlavy, fakt pokojicek,ale vaha taky nic moc.
Agv ax8 dual. Lehoucka (tusim asi 1,3kg), kvalitni, carbon-kevlar, super vetra. A je to de-facto krosovka s upravenym ksiltem a pridanym hledim, ktery se ultrasnadno sunda a muzes pouzit brejle.
Ja mam ostrou krosovou variantu (ta ma 1,1) a tu v zime a na dalky po silnici stridam za c3, a nic proti vyklapeckam, ale musim rict, ze ten vahovej rozdil je neskutecnej. Takze uvazuju, ze C3 se postehuje pristi zimu do skrine a ja nasadim prave tu verzi dual.
YouTube Video
Upravil morabo dne 12.04.2013 01:15
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
Agv ax8 dual. Lehoucka (tusim asi 1,3kg), kvalitni, carbon-kevlar, super vetra. A je to de-facto krosovka s upravenym ksiltem a pridanym hledim, ktery se ultrasnadno sunda a muzes pouzit brejle.
Ja mam ostrou krosovou variantu (ta ma 1,1) a tu v zime a na dalky po silnici stridam za c3, a nic proti vyklapeckam, ale musim rict, ze ten vahovej rozdil je neskutecnej. Takze uvazuju, ze C3 se postehuje pristi zimu do skrine a ja nasadim prave tu verzi dual.
Ahoj, s tim že super větrá bych si celkem dovolil nesouhlasit, mám ji asi měsíc a za tu dobu ač mám otevřený všechny větráky tak sem ani jednou nemohl jet se zavřenym plexi, protože kdykoliv sem ho zavřel tak se do minuty komplet celý orosilo. Jednou sem jí měl na mtx trati a ten filtr co je v bradové části se dal ždímat ještě druhej den, jak byl nasáklej párou.
No počasím to být může, ale u druhý helmy mi to ani v tomhle počasí nedělá a i kdyby tak se dá aspoň mírně pootevřít plexi, že ti nefouká do očí, tady je minimální otevření asi 2cm a to už celkem cítíš. Pinlock tam dát asi jde, ale vzhledem k velké ploše budeš mít uprostřed plexi ten rámeček od pinlocku...
Ta Enduro helma Suomy MX, jde do ni dát intercome? Nemate s ni nekdo zkušenosti? Dost se mi líbí. Váha, material, sluneční clona, odjimatelny kšilt, cena....co myslíte?
morabo napsal:
Agv ax8 dual. Lehoucka (tusim asi 1,3kg), kvalitni, carbon-kevlar, super vetra. A je to de-facto krosovka s upravenym ksiltem a pridanym hledim, ktery se ultrasnadno sunda a muzes pouzit brejle.
Ja mam ostrou krosovou variantu (ta ma 1,1) a tu v zime a na dalky po silnici stridam za c3, a nic proti vyklapeckam, ale musim rict, ze ten vahovej rozdil je neskutecnej. Takze uvazuju, ze C3 se postehuje pristi zimu do skrine a ja nasadim prave tu verzi dual.
Ahoj, s tim že super větrá bych si celkem dovolil nesouhlasit, mám ji asi měsíc a za tu dobu ač mám otevřený všechny větráky tak sem ani jednou nemohl jet se zavřenym plexi, protože kdykoliv sem ho zavřel tak se do minuty komplet celý orosilo. Jednou sem jí měl na mtx trati a ten filtr co je v bradové části se dal ždímat ještě druhej den, jak byl nasáklej párou.
Ja mam zkusenost jen s otevrenou verzi a brejlema. S tou s plexi jsem nejel, ale vim, ze ta moje crossovka vetra nejlip ze vsech co znam a tahle ma stejny skelet. Bavim se o vetrani jako takovym, pruduchama, ne odvetrani plexi.
PS: ten filtr je ale vyndavaci, ne?!
Jestli se ta s plexi mlzi, tak je to skoda, no...
Upravil morabo dne 18.04.2013 10:06
Maiali nel Fango!
Jezdil jsem nejprve integralku, nasledne s prechodem mimo asfalt vyvstala potreba mx brejli, takze jsem sel do otverene mx helmy Arai VX-3. Za stitem co ma GS je to bezproblemove, jen v desti par kapek schytas a stipe to. Oproti jinym mx helmam ma VX-3 hezky schovany nos, takze vetra, lze v ni dejchat, ale ses docela chraneny. Lze si na to zvyknout. Problem u mx brejli je zasadni snizeni periferniho videni, coz je pro silnicni/mestsky provoz velke neprijemnost, ale take si zvyknes. Ted jsem presel na halmu Tour X, ktere na silnicni jezdeni nabizi plexi a na offorad jen polexi zvednes a nasadis mx bryle. Tahle kombinace se mi maximlane osvedcila.
Ad slunce, bud slunecni bryle, nebo mx bryl s tmavsim plexi, ale hlavne pokud si poridis helmu s ksiltem, tak mas uz docela vyhrano.
Ja mam zkusenost jen s otevrenou verzi a brejlema. S tou s plexi jsem nejel, ale vim, ze ta moje crossovka vetra nejlip ze vsech co znam a tahle ma stejny skelet. Bavim se o vetrani jako takovym, pruduchama, ne odvetrani plexi.
PS: ten filtr je ale vyndavaci, ne?!
Jestli se ta s plexi mlzi, tak je to skoda, no...
Ahoj tak po najetí cca 1500km musim přiznat že sem helmě křivdil, po sundání bradové ucpávky a taky výrazném zvýšení teplot se helma při normální jízdě přestala mlžit. Se štítkem se dá jet cca do 150 aniž by to nějak víc škubalo s hlavou, mám teda nástavec na plexi takže sem trochu víc v zákrytu. Akorát se po cestě z Brna do Prahy po dálnici trochu uvolnily vibracema šroubky co ten štítek drží, ale stačí vzít minci a dá se to dotáhnout bez nářadí. Ohledně vyndání filtru nevim, to bys musel sundat celou tu část bradovou zepředu a dát tam tu co máš v otevřené helmě, pokud je to zaměnitelné. Protože tady i když ten filtr vyndáš tak jsou tam jen dva malé přívodní otvory na vzduch tak nevim nakolik by to pomohlo.
Upravil GeorgPohodar dne 25.04.2013 10:19