Letos na jaře jsem prodal 1100GS kterou jsem provozoval současně s PDéčkem.Motorka byla vcelku dobrá,ale PD srovnávací test vyhrálo a hlavní důvod byl že mi na Transalpině cestou k Docovi praklo uložení podsedlovky na pravé straně převodovky.V BG u Sajmona jsem to provizorně opravil a odjel s tím celou akci,po návratu opravil profi ,ale pak prodal protože jsem zvyklý jezdit hodně i po špatném podkladu a při každém výjezdu bych asi myslel na to "co když".Teď mi ale zase chybí při ježdění na PD pár koníků a tak přemýšlím o 1150.Někde jsem ale slyšel že tam zase praská kyvná vidlice.Má někdo z Vás o tomto přesné informace nebo vlastní zkušenost?Díky za rady.
Nevím zda Ti to pomůže,ale mám na 1150 z 2001 najeto 130000km.
Vážím přes 110kg.Odjela v "terénech" min.20000 km a tento problém
nemám.Takže bych to neviděl jako slabinu.
Nikdy jsem se s tím nesetkal - myslím Vlastimile, že můžeš být v tomhle klidný. Párkrát jsem opravoval 1150GS, které dostalo ránu z boku na kyvku a kyvka v pohodě přežila a urvalo se to až na převodovce v místě uchycení. Samosebou se může náhodně stát, že naložená motorka padne z větší výšky (třeba násep nebo sráz) kyvkou na něso vystouplého a ostrého, a pak by se to stát mohlo, ale to by byla velká náhoda.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
O praskající kyvce na 1150 jsem taky neslyšel, spíš už jsem viděl pár fotek prasklých na 1200. U 1150 u přetížených strojů zase občas praskají podsedlovky, řeší se to výztuhou.
U 1150 jsou už použity některé levnější komponenty, ale křáp to rozhodně není a vidlice nepraskají. Pro 1100 nabízí Touratech výztuhu, ale mám pocit že kvůli vylomení úchytu podsedlovky na převodovce na pravé straně, vlastní podsedlovky někteří lidé vyztužují, i kamarádovi kdysi v Rumunsku praskla pod sedlem, ale opravilo se to na místě. Já s tím za 15 let neměl problém ani na 1100, ani na 1150GSA.
Na 1150tke uchytenie zadneho tlmica na kyvne rameno vyriesili lepsie ako na 1100. 1100 ma oko pre tlmic (zatazenie sa prenasa do mensej plochy) kdezto 1150 ma na ramene vidlicu.
Videl som len jedno foto s vylomenou kyvkou a to bola 1100vka.
Rameno na 1150 je tusim kratsie koli dlhsej prevodovke obohatenej o 6ku.
Stepan a spol. - kdysi jsem o tom už psal nějaký srovnávací testík, úsporné změny se dotkly více věcí, typická jseou třeba ložiska a některé prvky elektroniky. Také třeba taková drobnost jako displej FID - na 1100, kterou jsem kupoval novou v r.1998, fungoval stále stejně, snad s vyjímkou extrému, bez ohledu na venkovní teplotu. U 1150ADV, také jsem kupoval novou, od začátku měnil barvu podle venkovní teploty a slunečního svitu, dělají se na tom fleky, duha, zatmavuje se, asi to znáte. Vzpomně jsem si, že jsem měl kdysi firmičku na letecké přístroje, vyráběli jsme palivové počítače a nechávali si vyrábět displeje z tekutých krystalů - výrobce nám je nabídl asi v pěti kvalitách a cenách, lišících se mj. i stálostí na slunci...
A takových drobností je víc. Ale jinak je to stále robustní, dobře udělaná motorka
Ivan napsal:
Také třeba taková drobnost jako displej FID - na 1100, kterou jsem kupoval novou v r.1998, fungoval stále stejně, snad s vyjímkou extrému, bez ohledu na venkovní teplotu. U 1150ADV, také jsem kupoval novou, od začátku měnil barvu podle venkovní teploty a slunečního svitu, dělají se na tom fleky, duha, zatmavuje se, asi to znáte.
Já to právě na své 1150 GS r.2000 nepozoruji. FID je pořád stejné, slunce neslunce. Asi je taky důležité říct, že srovnáváš daleko novější model 1150ky, kde se třeba už opravdu začalo šetřit, ale třeba 2000 nemusí být nijak horší, jak 1100.
1150 se dělala 5 let a někde v tom období se začínalo šetřit, takže bych to obecně nepaušalizoval.
Jestli mám elektroniku od stejného výrobce, jako měla 1100, to nevím, nezjišťoval jsem to.
Vlastimile,mám 100gs a 1150GSA a popravdě nemůžu říct,že by některá byla výrazně lepší. 1150 je samozřejmě ve fšem dál,ale zároveň je proti 100vce nesmyslně těžká,což ju deklasuje. Radost z jízdy je mnohem větší na stovce,vo tom žádná,pohodlí sedadla pro dva je lepší na stovce,spotřeba téměř stejná,kolem 6litrů u obou. Na brzdy,rychlost průjezdu zatáčkou a cestovní rychlost po dálnici samozřejmě vede 1150. Kdyš projezdím odpoledne,tak su ze stovky míň unavenej,než z advíka. Nevím jak je na tom 1100ka cos měl, ale asi má blíž k té 1150,takže si obrázek udělej sám. PD máš prodaný?
Vikec napsal:
Vlastimile,mám 100gs a 1150GSA a popravdě nemůžu říct,že by některá byla výrazně lepší. 1150 je samozřejmě ve fšem dál,ale zároveň je proti 100vce nesmyslně těžká,což ju deklasuje. Radost z jízdy je mnohem větší na stovce,vo tom žádná,pohodlí sedadla pro dva je lepší na stovce,spotřeba téměř stejná,kolem 6litrů u obou. Na brzdy,rychlost průjezdu zatáčkou a cestovní rychlost po dálnici samozřejmě vede 1150. Kdyš projezdím odpoledne,tak su ze stovky míň unavenej,než z advíka. Nevím jak je na tom 1100ka cos měl, ale asi má blíž k té 1150,takže si obrázek udělej sám. PD máš prodaný?
PD na prodej neníinzerát jsem podal protože jsem chtěl vynervovat pár kámošů co se mnou jezdí a mají stejné moto... což se zdařilo
Stepan - máš určitě pravdu, moje první GSA byla 2005, druhá 2003, GS Drákuly 2003 a GSA souseda a kamaráda 2005, u všech je displej horší než na mé 1100 z r.1998. Ten soused je i servisák, dělá motorky lidem v okolí a protože zná i mou bývalou kalaharku 1100GS, kterou má další kamarád a jezdí k němu na servis, vždycky mi popisuje, kde dřív byla elektronika Bosch a co je tam teď a kde byla ložiska německá a dnes tam jsou rumunská a bulharská atd. Je fakt, že aspoň u vychytaných posledních ročníků 97-99 se v té době nemluvilo o ložiscích kol a kardanu atd., to se dělalo u vyšších nájezdů než u 1150. Ale abych jen nechválil, 1100GS měly také mouchy a 1150 je skvělá motorka. Je to trochu OFF, ale když jsme stáli s kamarádem před týdnem v Ga-Pa u naleštěné, výroční bílé 1150GSA se všemi tehdy dodávanými originál doplňky a ničím jiným, byla to jednoduchá, robustní krása bez zbytečností a módních blbůstek a byli jsme hrozně rádi, že je máme:-):-). Omlouvám se, já ty motorky fakt miluju:-)