Ahoj, tak nevím co se stalo, ale z ničeho nic se mi začala rozsvěcovat kontrolka teploty vody.
Vody je dost - kontroloval jsem expanzku i hladinu v chladiči. Stačí ujet cca 1 až 2 km a větrák jede naplno a už nevypíná - po zhasnutí motoru je slyšet, jak bublá voda .. Chjo - copka se mohlo stát - co mám zkontrolovat ? Díky.
Zkus to odvzdusnit.. povol u svicky ten odvzdusnovak jestli z neho potece voda je to v poho pokud bubliny je tam vzduch
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Povolil jsem a neteče nic, ani když odšroubuju celý ten odvzdusnovak. Jen kdyz parkrat promacku tu privodni gumovou hadici u odvzdusnovaku, tak nejaka voda vystrikne ven .. ale jinak nic.
V expanzce je ted voda lehce nad MIN + v chladici vody po víčko. Tak teď nevím co zkusit, promačkal jsem všechny gumové hadici, aby to snad někde nasálo, ale z odvzdusnovaku stejne nic nejde.
Špatné těsnění pod hlavou, měl jsem to samé na Aprílii Pegaso (totožný motor rotax) taky to bylo pořád plné vzduchu a postupem času už to začalo házet ven vodu přez víčko chladiče a do expanzky) .. Když to běží jsou hadice tvrdé?
Upravil plech dne 30.07.2013 19:41
Když doliju vodu .. hadice ztvrdnou, po jizde jsou mekke, plne vzduchu, vsiml jsem si, ze voda mi utekla i pres expanzku. Kdyby bylo tesneni pod hlavou v haji, tak by se z vyfuku kourilo, ne ?
raketa napsal:
Když doliju vodu .. hadice ztvrdnou, po jizde jsou mekke, plne vzduchu, vsiml jsem si, ze voda mi utekla i pres expanzku. Kdyby bylo tesneni pod hlavou v haji, tak by se z vyfuku kourilo, ne ?
Těsnění pod hlavou může fouknout různě, v tomto případě, pokud je to jím, tak ti profukuje z válce do vodního okruhu, stává se i že povolí olejovej kanálek, pak se ti mísí olej s vodou, nebo začne i téct voda nebo olej ven po válci. Pokud ti ale olej těsní a voda ne, tak to kouřit nebude.
Zkus to nechat odstát, pak to protoč tak aby to nechytlo (centrální stojánek, zařazeno a přes spojku nebo s odpojenýma svíčkama...) a pak vytoč svíčku. Pokud bude mokrá, je to jasný. Bohužel, pokud je netěsnost hodně malá, tak to bude tlakem podfukovat, ale voda vo válce zpět nenateče. Malá netěsnost by ale podle mě způsobila jen malé zavzdušnění, kterého by se chladící okruh dokázal zbavit samovolně...
A taková blbost jako zacpané lamely chladiče to být nemůže?
Kámoš kámoše se kvůli tomu nechal odtransportovat z RO. Stejný projev jako u tebe, akorát jemu řídící jednotka při přehřátí rovnou blokovala start. Diagnostika negativní a jak se později ukázalo, chtělo to lamely jen pořádně vyčistit (i z druhý strany). Bávo má lamely dost jemný a menší prostor mezi nima než jiný moto. Ze předu se zdají OK, ale vzadu můžou být zacpaný/zapečený, vzduch neproudí skrz a tím pádem nechladíš jak bys potřeboval. Prosté opláchnutí pak nestačí. Chladič je nutno demontovat a umýt pořádně.
Kloss napsal:
A taková blbost jako zacpané lamely chladiče to být nemůže?
Kámoš kámoše se kvůli tomu nechal odtransportovat z RO. Stejný projev jako u tebe, akorát jemu řídící jednotka při přehřátí rovnou blokovala start. Diagnostika negativní a jak se později ukázalo, chtělo to lamely jen pořádně vyčistit (i z druhý strany). Bávo má lamely dost jemný a menší prostor mezi nima než jiný moto. Ze předu se zdají OK, ale vzadu můžou být zacpaný/zapečený, vzduch neproudí skrz a tím pádem nechladíš jak bys potřeboval. Prosté opláchnutí pak nestačí. Chladič je nutno demontovat a umýt pořádně.
Pžedpokládám, že v tom případě by se ti ale nevypínal ventilátor, nebo by točil tak dlouho, až by se upekl a vypl navždy...
puchyyla napsal:
[quote]Kloss napsal:
A taková blbost jako zacpané lamely chladiče to být nemůže?
Kámoš kámoše se kvůli tomu nechal odtransportovat z RO. Stejný projev jako u tebe, akorát jemu řídící jednotka při přehřátí rovnou blokovala start. ......
Pžedpokládám, že v tom případě by se ti ale nevypínal ventilátor, nebo by točil tak dlouho, až by se upekl a vypl navždy...
Psal tady někdo, někde, něco o vypínání nebo točení větráku? Raketa píše, že po pár kilometrech svítí kontrolka a větrák jede a už se nevypíná, a po zhasnutí motoru je slyšet jak kapalina v systému vaří. Ergo systém není z nějakého důvodu dostatečně chlazen. Tedy nic, co by vylučovalo nedostatečné chlazení z důvodu neprůchodnosti prostoru mezi lamelami.
Tehdy na tom bávu v Rumunsku se to projevovalo tak, že za studena normálně nastartoval, po pár kilometrech (po více kilometrech, bo to zkoušeli nejprve odpravit domů po ose) vařil a jakmile vytáhl klíček, už nenastartoval, dokud se bávo dostatečně neochladilo a tak pořád dokola, než si definitivně zavolali odtah. Předpokládám, že do takového extrému to Raketa nehnal.
A ještě bych chtěl poprosit, kdyby náhodou bylo opravdu potřeba - kde se dá koupit to těsnění pod hlavu ? Hledal jsem na internetu a našel jsem jen nějaké sady těsnění ..
tak jsem chladič zkoušel pročistit, teplou vodou, jemným kartáčkem .. ale je to pořád stejné .. po zahřátí spíná větrák,který nezhasíná, po pár km se rožne kontrolka vody. Hadice jsou tvrdší, hodně horké, chladič je studený - má být chladič studený ? Asi to opravdu vypadá na to těsnění pod hlavou
Spis termostat... Vyndej ho a odzkousej doma.... Chladic by mel mit teplotu.minimalne 60 stupnu na vyvodu.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
... když je chladič studený.. nedělá to termostat, že by nepustil vodu do chladiče ?
..EDIT .. BYL JSEM POMALEJŠÍ
Upravil chstepan dne 01.08.2013 11:23
(ch)stepan