Chtěl bych se zeptat jak dlouho necháte ohřát motorku než vyjedete. Když jsem měl Hondu tak mi radili nechat než se pohne teploměr ale tady píšou v chytrý knížce nastartovat a jet. Tak nevím-včíl mudruj. Dík J.C.
úplně stačí nastartovat a než si oblečeš helmu a rukavice tak můžeš s klidem vyjet, a chvilku si budeš vychutnávat optimální otáčky motoru, dlouho nastartovaný studený motor na volnoběh je špatně pro katalyzátor (směs je bohatší)
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Nastartuju, nandam helmu, rukavice a jedu. Kdyz se mi ohreje na 1.dilek, tak shodim "sytic" a dokud se neohreje na 5dilku, tak jedu volnou... Az pak mu dam zrat.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Pokud se nepletu tak v manuálu je, že se nemá zahřívat na místě, ale jízdou, ne?
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Nastartuju, prvnich asi 20sekund na "sytic", pak to uz vrci plynule bez nej.
Nasadim skopek a jedu. Do prvni carky pomalu, po druhe carce uz topim. Mam moto bez termostatu (driv ho nedavali), tak v teplotach jako dnes nad druhou carku uz stejne neohreju.
Pri rozborce ve 100tis km, nebylo zpozorovano opotrebeni kluznych casti motoru, tak to asi delam dobre. Moto ted bude mit 20let....Pripadne az mi lehne motor, tak si za 15tis korun koupim jinej a budu mit na dalsich 20let pokoj.
Resite hlouposti a jeste ani nenapadlo.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Jara Cimrman napsal:
Chtěl bych se zeptat jak dlouho necháte ohřát motorku než vyjedete. Když jsem měl Hondu tak mi radili nechat než se pohne teploměr ale tady píšou v chytrý knížce nastartovat a jet. Tak nevím-včíl mudruj. Dík J.C.
Máš doma chytrou knížku a stejně se ptáš,jak degén,co sedí poprvý na motorce...
Na co ti bude ohřátej motor,když všechno ostatní je studený(převodovka,koncovej převod....)?
Stejně,do ohřátí všech ostatních potřebných částí motorky,bys měl jet pomale,s motorem ve středních otáčkách (takže ne v 7 ani ve 2 tis ot./min. ) dokud se všecho nedostane na provozní teplotu.
Logicky je to proto,že všechny pohyblivý součástky,který prochází nějakou teplotní změnou jsou dělaný tak,aby ideálně fungovaly při běžných provozních teplotách.
Nejhorší na tomhle jevu je to,že ani ty nejseš nejhorší dokonce jsou i "lidi" ,co si myslí,že po jízdě je potřeba nechat motorku "dochladit" na volnoběh ...vzduchem chlazenej motor,bez turba,"chladí" na volnoběh ve stoje ...deb.ilita je totiž bezmezná
Upravil Mr GS dne 19.12.2015 10:29
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA