Zdravím všechny. Stal jsem se majitelem R 1100 RT. Prosím o pár rad do začátku,
zatím mám zkušenosti jen s japoncema. Některé věci jsem si již dohledal, ale v něčem bych potřeboval poradit
1) Cvakání pravého válce - Při studeném startu je motor tichý, ale po ohřátí motoru na provozní teplotu, začne cvakat pravý válec. Četl jsem zde o problémech s napínákem, ale převážně u levého válce, kde se montuje nový vylepšený napínák. O pravé straně se tu moc nepíše, pokud budu kupovat nový pravý napínák, je také nějak inovovaný? Vůle ventilů jsem kontroloval a jsou v pořádku, oleje je dost, 20-50 minerál. Synchronizace karburátorů a nastavení klapek ok. Spojka to není.
2) Kardan - při otáčení kolem na hlavním stojanu, je slyšet šustivý zvuk z prostoru dlouhé hřídele v rameni. Zvuk bych přirovnal, jako kdybych protáčel trubku v papíru. Hřídel je snad uložený v plastu?? Je to tak? Vůli kola v ložisku jsem nezaznamenal, ani žádné zadrhávání při otáčení kola.
3) Startér - když startuju, zůstává chvíli viset pastorek, dělá to pazvuk.
Pomůže rozebrat, vyčistit a promazat nebo mám rovnou koupit jiný?
Moc děkuji za odpovědi. Kuba.
Upravil jerabek-jakub dne 23.05.2016 23:30
3 - vyčistit asi pomůže, případně na bmwmotoparts koupíš nějaký díl
1 a 2 ti musí odpovědět někdo kvalifikovanější, já 1100 jezdím moc dlouho, tak cvakání a šustění neposlouchám. Nejlépe to s nějakým majitelem BMW porovnej s jeho motorkou. Zkus ale za chodu motoru zatlačit na kladku klapky, třeba je vyčochtaná hřídelka a tak cvaká a zdá se ti, že to slyšíš z motoru.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Startér se dá repasovat, pokud jsi trochu zručný, nebo se domluv s někým poblíž.
Kardan bych otevřel, protože já jsem měl v kardanu hadr. Motorka přivezená z Itálie může mít různé "features" jako ta moje.
Cvakání ve válci bych odhadl na napínák. Bývají utahané pružiny. Ony jsou originál dost měkké. Já jsem je teď vyměnil. Není třeba měnit celý napínáky. Je to drahá kravina. Stačí pružiny.