Ahoj rád bych se zeptal zkušenějších a moudřejších na pár otázek. Mám čerstvě první svoji větší mašinu BMW 650 GS
1) V servisu mi řekli, že mám špátné ložisku na krku řízení BMW 650 GS 2005 tak jsem se chtěl zeptat kolik si myslíte že to může stát i s prací, abych věděl jestli jsou drahý nebo ne? popř. jak se to pozná. jsem začátečník takže při nižších rychlostech pozoruji zhoršenou ovladatelnost ale to může být i chyba ve mně:-)
2) má cenu kupovat padáky na tento typ motorky?někde jsem četl že většinou chrání motor ale při pádu plasty popraskaj stejně popř. když si dám padáky nahoru tak že někdy udělaj víc škody než užitku
3) spojková páčka je vyčvachtaná v kloubu ( v uchycení) a lanko je vyšponovaný až na doraz a stejně mi přijde že to není úplně dobře. protože to musím vymáčkout celou rukou a ne dvěma prstama jak u př. brzdy. kolik si myslíte výměna nebo jak na to?
4) po 100km mám spařenou prdel a nevím jestli to je hadrama nebo je to standart tak jsem se chtěl zeptat jak to řešíte. díky vím, že budu jak za blbce ale ještě větší budu když se nezeptám.
No :
1) Jak se projevuje ta horší ovladatelnost? Ložisko řízení bych asi moc nezanedbával,
kdyby bylo načatý a pak se ti při jízdě v rychlosti vysypalo, asi by to clkem bolelo...cenu samotnýho ložiska nevím ale myslím, že vyměnit by to šlo doma
2) Jde o to, jaký padáky pořídíš... Věřím tomu, že některý nadělají víc škody, jak užitku ...
Já si udělal svoje, celkem jednoduchý, ale účinný.Mě už pár škrábanců zachránily...
Jde o to,aby se motorka při pádu opřela o padák a řídítko...
Pokud budeš mít smůlu a třískneš zrovna plastem na šutr, tak ti nepomůže skoro žádnej typ padáku...
3) Spojka ti jde mačkat těžko? Zkus promazat lanko.. vymontovat a namazat...
Jinak by měla být určitá vůle - při pustěný spojce nesmí být lanko napnutý...
Co se týče uchycení páčky, taky to mám celkem vychozený, ale neřeším
4) Pokud vím, tak standardně se dělalo sedlo pouze z jednoho meteriálu a nevím, že by si na to někdo stěžoval (nějak více,než u jiných motorek)...
Jaký máš kalhoty?
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
1)zvedni motorku tak aby si měl přední kolo ve vzduchu.Zahejbeš vidlicí dopředu dozadu a jesli je tam vůle tak je to KO.Mě se to projevilo tak že ve 120kmh se to začlo strašně vlnit a bylo cejtit takový trhavý průjezdy zatáčkou.Nový stojí cca. 500kč v ložiskách 1000kč v motoshopu .Výměna na koleni.
2)Ty plasty sou skoro nezničitelný takže jen škrábanec.Padák bych hlavně dal spodní kvůli ochraně vodní pumpy.
3)Spojka je to lanková a ne hydraulická na tu chce vždycky trochu síly a to vyčvachtání máme snad všichni.Jednou sem to stáhnul sikovkama ale stejně to dlouho nevydrželo.
4)Když je hic tak jí mám spařenou taky takže si každejch pár km stoupnu do stupaček -vyvětrám a pak zase pokračuju.
Aoh díky za odpovědi. Mě se při 120 motorka nevlní, spíš bch řekl že když jedu krokem a nebo brzdim tak se mi to hůř ovládá,ale říkám to může být rukama.
Obleření mám komplet od nazranu. neni to ausšus,ale ty kalhoty jsou děsně teplý. myslel jsem že nechám tu spojku spravit ale když jste psali že to je normal tak to nechám bejt. nic nedrhne spíná a vypíná. jen ty kvalty když tam střílim tak to jsou docela rány. hůř se mi taky hledá neutrá,l ale je to motorka co má najeto 44tis takže s tim se tak nějak počítá. Překvapilo mě že jsem kupoval motorku ročník 05 a najeto 40tis, zatímco ostatní ročník 99-04 tak všichni maj do 25tis. bud to vsichni stacej a nebo nejezdi.
Padaky jsou treba dobry od SW-Motech protoze jsou pridelany na trech miste. Touratech je ma pridelany jen na dvou takze tam je vetsi sance ze se ohnou. S tema Motechackejma je to jak tank. Riznul jsem sebo mockrat a vsude. na sutrech v pisku v blate prote vsude a drzej. Obcas jenom striknu cernou barvou skrabance aby to nerezlo a jedu dal. S ostatnima vecma tu uz radili a dobre
MartasUSA přiložený následující obrázek:
Já bych teda řekl, že padáky by se měly při větším pádu i deformovat, aby náraz i utlumily a nepřenesly ho tolik dál a nezpůsobily ještě větší poškození.
Jinak co se týče spojkové páčky-mám stejnou jak f650-tak ta se mi kvrdlala už v showroomu... Vůle lanka by měla být asi 1 až 3mm rozevření mezi pohyblivou a pevnou částí páčky (lepší popis mně nenapadl ). Ale pozor, pokud Ti jde zmáčknout opravdu těžce a nebude to lankem, hrozí ještě jedna příčina, teda krom mrtvý spojky... Uložení tý tisícihranový tyčky ve spojkovým víku. Je tam futro a např. na mým ročníku GXC bylo hliníkový a vyčvachtalo se. Děje se to postupně, tak si toho i člověk ani moc nevšimne. Ale pak jde spojka hůř. V mým případě to tu tyčku ještě omlelo a ty úlomky taky udělaly svoje. No nakonec jsem zůstal viset s vystavenou spojkou a musel řešit odtah... a nový spojkový víko, kde už to futro bylo ocelový. Co to stálo Ti ale nepovím, měl jsem to ještě v záruce. Jinak od tý doby jde spojka jak po másle.
A k zadku, potažmo ke kalhotám. Myslím, že hlavní příčinou je ten Nazran (ať už Ti v bikerscrownu řekli cokoli). Kamarád taky podlehl a jel v tom jen dvakrát, prý je to jak igelitový pytel a nedá se v tom existovat... Dobře funkční oblečení stojí bohužel dost peněz, často to na těch materiálech není přímo vidět, ale věř, že se to v komfortu jednoznačně vrátí.
Maiali nel Fango!
Nemáš náhodou na zadku takovou neklouzavou gumovou vrstvu? Když jsem měl nazran, tak kraj téhle vrtstvy jsem měl přesně na místě, kde jsem seděl.. výsledkem byla odřená pr*el už po pár hodinách jízdy.. Pokud to tam máš, tak to odpárej
Nebo jiný gatě, s vyndavací klimamembránou a s ventilací
je pravda, že ty kalhoty maj vzadu nějakou prošitou vrstvu tak se na to kouknu zda by šla dát pryč. Určitě se budu časem snažit pořídit výbavu hodnou BMW, leč můj zaměstnavatel a hypotéka zatim nerespektujetento náročný koníček:-) Koukám na nějaké levnejší doplňkové svetla, spis zhlediska bezpecnosti, aby bych lépe videt. Myslel jsem nejake decentní diodovky nebo tak , nechci bejt jak když jede kolotoč. Na doplňky z touratechu můžu zatím zapomenout.Cerna motorka cerne hadry, neni dobra kombinace. Co by jste mi doporucili?
Diky
JirkaVorel napsal(a):
ještě dotaz: používáš pod ty kalhoty vrstvu funkčního prádla? Né že by to zachránílo všechno, ale rozhodně to výrazně zlepší podmínky pro sedací část!
Taky doporučuju, začal jsem jezdit s lehkýma merino untrhóznama a je to podstatně komfortnější..
Souhlasím s "marabo" NAZRAN nic moc, jezdím v tom protože je mi to líto vyhodit. Má to i můj baťůžek a taky bída. Nevhodná membrána /vypadá to jak děrovaný igelit/ tak se to na tebe lepí.Funkční prádlo to samozřejmě vylepší ale jen částečně. K Nazranu se už nikdy nevrátím.
Přesně tak, začínal jsem taky s Nazranem, a vydržel jsem to půl sezony, tak jsem potom nazranej dojel do Passau do Pola a za pouhých 12000,- kaček jsem pořídil funkční hadry a se zapařeným zadkem je konec.
Asi jsem psychopat ale musím se zastat Nazranu respektive jeho klonu BIKER. Žena má komplet od nich. prostě na lepší nemáme. A jsme spokojeni s prací co nám to za ty prachy poskytuje.. Vemte si loňskou "klubovou Šumavu" pršelo až skoro chcalo... neměl jsem motorku ale vodní skůtr... a tyhle věci za pár šestáků... no... Byli sme suší než spousta kluků v těch Pharao od POLA. takže Ano není to žádná špička.. ale já jsem vzhledem k investici spokojen...
Jizvy dokazují, že se minulost stala....
Od Nazranu mam cestovni bundu a cestovni kalhoty jako zapinatelny komplet s vnitrni odejimatelnou zateplenou posivkou. Oboje to bylo to nejdrazsi v jejich nabidce pred asi 6 lety. Najezdil jsem v nich neuveritelnou furu kilometru v lete v zime a jezdim v nich dodnes kazdy den. Je pravda, ze se v tom clovek celkem zapoti, ale nikdy se nic neroztrhlo, neprodrelo ani nerozbilo. Zipy funguji stale jako nove. Valel jsem se v nich po zemi s motorkou x krat a asi jsem mel stesti, ale nic. V kalhotach bezne klecim pri opravach a ani stopa po osoupani. Takze za me pohoda! Ale je pravda, ze jsem si od nich koupil zimni rukavice a ruce z nich uz po prvni jizde smrdely jak lekla ryba a neda se toho puchu zbavit. Tak ty pouzivam ted na svareni - svarecce smrad tolik nevadi
Veganstvím proti zbytečnému násilí.
Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody.
Rukavice... špatný.... ale jako celek mě to zatím mile překvapilo.. mám od Lookwellu cestovní bundu dost drahou a víte co??? v létě je to prostě šílený... NAZRAN je proti tomu vrchol komfortu. takže palec nahoru.. včem vám bude v létě horko vás ochrání před špatnám počasím a co profukuje... v tom promoknete to je moje zkušenost....
Jizvy dokazují, že se minulost stala....
Je to tak jak většina zvás píše. Bunda je dobrá, stou neni žádnej problém jen ty kalhoty , jsou někdy jak igelitak,ale pravda je že funkční pradlo jsem neměl tak to pořeším.
To: kim desert od padany se mi libil moc,lec moje velikost 56 nebyla v te dobre k sehnani nebo ji vubec nedelaj tak jsem koupil nazran.
Neco jsem posetril tak uvidime jak za 2 sezony budou vypadat. u louise jsem zatim nenakupoval neb jsem tem hadrum obecne prd rozumel a tak jsem si chtel na poprve neco koupit v cechah. bylo mi blbi vyzvydat a zkouset 4 hodiny veci s(krasnou) obsluhou :-) a pak si zajet koupit hadry jinam. Ted uz vim co a jak a pujdu na jistotu.