Poté, co vedení domácnosti rozhodlo, že GSo doma ještě nějakou dobu zůstane, jsem mu pořídil Remus Hexacone (svody zůstaly originální, včetně katu) a zvažuji, jestli dát K&N filtr.
Různě po netu jde narazit na dost protichůdné zkušenosti, ale člověk nikdy neví, co je to za lidi, v jakém stavu mají motorku a co kromě filtru na ní ještě měnili.
Tak bych rád slyšel od vás, kteří K&N na dvanáctce máte nebo jste měli, o vaší osobní zkušenosti. Prospívá? Škodí? Nebo nedělá vůbec nic? Zajímá mě hlavně odezva na plyn a průběh výkonu v rozsahu 2000 až 5000 ot./min.
Mel jsem KN na vsech motorkach i na 12GS,ted ho mam i na 1150GSA a nikdy jsem nepoznal rozdil. Cetl jsem jak je to znat atd,podle mne je to nesmysl,jen se malinko zmenil zvuk-je hlubsi. Jinak nic.
Po namontovani Remusu se ti lehce snizil kroutak kolem 3 tis.otacek co?
Já to měnil všechno najednou (Remus Rev + svody + KN), takže Ti nedokážu přesně říct jak se motor změnil koncovkou, jak svodem a jak KNkem. Nicméně to, jak ta motorka teď šlape ve spodním rozsahu otáček, co všechno pobere ... nádhera. Mezi 2-3 tisíci už to není vůbec taková kucka, zdechna a mrcha líná, co bývala. V jiném rozsahu nepozoruji žádný podstatný rozdíl. Díra stále na svém místě :). Takže jestli v tomto mém laickém a subjektivním hodnocení dokážeš najít nějakou změnu, která potkala i Tebe po Tvé výměne koncovky, tak si jí odečti a zbyde Ti vliv svodů a KN. Obávám se však, že tato rovnice nemá řešení :D
Před 1150 jsem měl Triumph Tiger 900i,při použití vložky KN mi klesla spotřeba o 0.5l/100km a o něco líp se to sbíralo ze spodu.Možná se tím i trochu ušetří,ne?Cena KN se tak zhruba rovná ceně tří papírových vložek.
Mám komplet Bose s Y svodem. Rozdíl oproti papírovému filtru byl znát. S papírákem to mělo tupou odezvu na plyn, s KN je to podstatně lepší! Někomu KNko na origo svodech s výfukem dělá kraviny, někomu ne. Je to asi kus od kusu. Nejlíp si ho od někoho půjčit a zkusit to.
Upravil MALI dne 28.04.2010 15:56
Mam tam KN, sam o sobe jsem nic nepoznal ale kdyz jedeme po dalnici, tak kamos ma stejnou motorku (ADV) jen o rok mladsi ale na maximalku ho predjedu, jedem oba na plno a me to jede o nejake 2-3km/h rychleji, to je tak jedine a jeste nevim zdali je to tim. Vyhodu to ma ze jdyz jedu v bordelu, tak si ho pak normalne vyperu a neresim vymenu
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
Tak s KN trochu zkušenost mám, dával jsem ho na všechny mašiny co jsem měl, ale VŽDY jako součást nějakého komplexního řešení (svody, koncovka, PowerCommander apod.) Vždy bylo nutné nastavit minimálně bohatost směsi a mašinu prubnout na brzdě, IMHO, dát tam jenom samotné KN a nic jiného nedělat jsou vyhozený peníze, kromě toho že se ten filtr dá vyprat to nic nepřinese. Pokud chceš, zajeď za klukama do DKmoto a dej s nima řeč, já tam léta jezdil a ladil (ještě když jsem lítal na zmrzlnách) a musím říct, že to maj dost zmáklý.
GS 1200 R Adventure
měl sem ho krátce u 1150,filtr je malý,poměrně brzy se zanese,je fakt že spolu s vyhozeným katem má motor sílu už od volnoběhu,při jízdě z kopce mi to práskalo do výfuku,vrátil sem vše zpět a kn-ko prodal
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Ahoj, já mám KN filtr na BMW 1200GS Adventure s najetými 100.000km. Osobně se domnívám, že KNko je přínosné hlavně při dlouhých cestách, kdy nemusíš sebou tahat náhradní filtry, které se mohou poškodit. Možnost vyprat vzduchový filtr na cestě je prostě k nezaplacení. Pokud jde o změny ve výkonu, neumím je posoudit, bo jsou pro mě nepodstatné. Nicméně souhlasím, že při standardním užívání motorky je samotná výměna asi nepodstatná a je dobré provést komplexní výměnu svodů, výfuku a filtru.
KN má má větší propustnost, než klasické papíráky, tzn, význam má jen když motor potřebuje dýchat. To nastává ve vysokých otáčkách. Standardně je vše dělané na propustnost papíráku, takže KN má význam spíš až s jinými svody, koncovkou a ideálně Power commanderem. Pak už je v podstatě nutností.
Výhoda KN je, že se vypere, nevýhoda, že jeho propustnost je negativní, pokud se jezdí offroad v prašném prostředí. Tam KN nemá co dělat.
Pokud jsi vyměnil jen koncovku výfuku, pak bys KN neměl vůbec poznat, přínosem bude jen v tom, že nebudeš kupovat papíráky.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Mamma Mia napsal:
Tak můžu se ptát? Máte někdo na Báwu KN vzduchový filtr? Jakou zkušenost s ním máte? Sníží to znatelně spotřebu?
KN filtr mám asi rok ( 22 000 km) a znatelně spotřebu to určitě nesníží, nějaký přesnější měření jsem nedělal, protože plus minus 0,5 l na spotřebě neřeším. Výhodu vidím v tom , že ho po čase opláchneš, použiváš ho opakovaně a máš ho na "furt "
Upravil bluesbery dne 21.01.2011 17:35
S Káenkem sem sice najezdil 50000, ale na Bawora ho nedam, filtr přez kterej je vidět už u mě nebudí důvěru, aby funfoval musí se stříkat spešl olejem.(to taky něco stojí) Sice se na dlouhejch cestách dá vyprat, ale proč by to někdo dělal? Když dojde na lámámí chleba, papírák stačí vomlátit vo kámen a funguje jako novej.
Jizda na moto a lítání na padáku je nejlepší sex
Tak co,pašáčci?Kdo se díval na autosalon?
KN filtr -totální propadák v propustnosti bordela
Vlákno jsem vybral náhodně...řešilo se to tady 100x,zastánců jsou tisíce a odpůrců minimum...tak,když někomu nestačí sáhnout si do airboxu po pár tisících km,tak to asi musí mít "otestovaný odborně" Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
S větší propustnosti zákonitě musí projít i víc nečistot. Otázka je jak moc to vadí. Třeba ruským zbraním nevadí nečistota tolik jako americkým, takže to bude všude hlavně o konstrukci. Asi si každý musí zvolit preference a způsob použití.
Honda XL600R
KTM 790R
BMW GS
Těm testům věřím, a docela mě to překvapilo a vlastně ani ne... To že se pozlátko co nefunguje prodává za XX peněz a přitom ten origo za jedno X, a je lepší.. se tak nějak i vědělo...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...