Po namontování xenonového světla na mou 1150 dochází při startu k vynulování hodin. Ještě se mi nepodařilo zjistit za jakých podmínek přesně k tomu dojde, protože se to stává nepravidelně.Baterka je nabitá a nová. Nemáte někdo nápad jak to odstranit, kromě nápadu vymontovat zpět ten xenon??
Jakou pojistku máte na mysli? Na přední světlo pojistku nemám. Ať vyndám jakoukoli tak světlo svítí stále dál. Pojistka hodin je v pohodě. Kamarád má také 1150 a dělá mu to také. Závada se projevuje nejčastěji při startování, ale někdy se to stane třeba když zapnu mlhovky.
Dorik napsal:
Jakou pojistku máte na mysli? Na přední světlo pojistku nemám. Ať vyndám jakoukoli tak světlo svítí stále dál. Pojistka hodin je v pohodě. Kamarád má také 1150 a dělá mu to také. Závada se projevuje nejčastěji při startování, ale někdy se to stane třeba když zapnu mlhovky.
Je to pojistka číslo 3, viz tady ta diskuse, měl jsem podobnej problém. http://www.bmwgs....post_11571
Upravil stepan dne 06.09.2010 00:34
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
No jestli máš pojistky OK, tak je závada někde jinde! Já měl vždy prasklou pojistku, myslím že to byla 15A dal jsem silnější a problém vyřešen! Jo a ještě si vzpomínám. že po vypnutí klíčku se mi hodiny nezobrazovaly vůbec! A nešla též originál zásuvka na 12V - má to společnou pojistku! Toť moje závada - a projevila se též po zapojení přídavných světel!
Čau. Měnič pro xenon má při startu ( zapnutí ) velký proudový odběr. To způsobí prudký pokles v síti a vynulování hodin. Zkus přívody měniče napojit co nejlblíž k baterce. Kdyby to nepomohlo tak jedine přívod k hodinám přerušit diodou a napachtit k nim nějaký větší kondík na vykrytí prudkého poklesu. Ale kde a jaký dráty to jsou to by se muselo vyšpekulovat.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Pavel GS vyletnik napsal:
...Měnič pro xenon má při startu ( zapnutí ) velký proudový odběr. To způsobí prudký pokles v síti a vynulování hodin. Zkus přívody měniče napojit co nejlblíž k baterce....
Přesně tak to je. Hodiny se nulují nízkým napětím. Může být i slabá baterka.
A proč vlastně startuješ se zapnutými xenony?
Upravil Paji dne 06.09.2010 09:28
Se zapnutým xenonem startuji tehdy když na to zapomenu. Jinak se ho snažím vypínat. Je to ale jedno, protože když mám nastartováno a zapnu xenon tak se hodiny také NĚKDY vynulují.
Kdyby někdo věděl jaký kondík a kam mám přidat tak budu vděčný za radu. Pojistky jsem překontroloval a jsou ok.
Dorik napsal:
... když mám nastartováno a zapnu xenon tak se hodiny také NĚKDY vynuluji... kondík a kam mám přidat tak budu vděčný za radu. Pojistky jsem překontroloval a jsou ok.
Kdyz to dela i bez startovani, tak proudova spicka, která snizi napeti k hodinam, je vazana jen na zapnuti xenonu. Jednoznacne doporucuji zapojit xenony co nejblize k baterce, nejlepe a samostatnou "vetev" s pojistkou, ktera nebude sdilena s zadnymi dalsimi spotrebici a pouzit spinaci rele (zde jiz nekde popsano). Pokud to nepomuze, pak je neco spatne bud v trafu na xenonu nebo je velky vnitrni odpor baterie (nabit nebo vyhodit). Doufam taky, ze tam mas slusny kabely a ne nejaky zvonkovy dratky.
Upravil Paji dne 06.09.2010 11:34
Dorik napsal:
Jakou pojistku máte na mysli? Na přední světlo pojistku nemám. Ať vyndám jakoukoli tak světlo svítí stále dál. Pojistka hodin je v pohodě. Kamarád má také 1150 a dělá mu to také. Závada se projevuje nejčastěji při startování, ale někdy se to stane třeba když zapnu mlhovky.
Tak se mi taky posledni dobou pri nastartovani vynuluji hodiny.Pojistkou to neni,ta je ok.Kdyz ji vyndam,tak zhasnou uplne.Baterka uz ma ale za sebou 5 sezon a je to nejaka levnejsi.Uz delsi dobu startuje bez abs.Ale vzdy to nastartuje.Tak nevim,jestli by slaba baterka ty hodiny mohla vynulovat.Zadne xenony a jina pridavna svetla nemam.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ahoj,měl jsem ten samoej problém a je to pravdu baterkou,bylo mi řečeno že je už tak slabá že když točí motorem tak už nemá napětí aby živila nic jiného,po koupení nové baterky se mi to přestalo stávat.
Paradox je že to mělo uplně stejné příznaky u našeho auta :-D otec mi to ale nevěřil až jednou musel zavolat svému milovanému synoj ( mě ) ať dovezu baterku a nebo ať ho odtáhnu dom :-D
Ja by som povedal, že je to skôr záležitosť špinavého štartéru. Mal som pri štartovaní problém s nulovaním hodín a nábehom ABS. Celkovo sa mi zdalo štartovanie nejaké komplikované. Motor sa len tak nasilu pretáčal a vždy sa zdalo, že ani nenaštartuje. Batéria pri meraní vždy OK.
Dával som tomu na 80% vinu štartéru. Minuli týždeň som ho vyčistil, nahodil do moto a po cca mesiaci som moto naštartoval okamžite, bez problému. Treba sa povenovať štartéru. Keď ho ma niekto zadrbaný, pridretú voľnobežku ako ja, tak mu aj nová batéria za nekresťanské peniaze odíde kvôli vysokému odberu štartéru. Postup na vyčistenie je tu na GS fóre. Zvládne to každý. Nie je to nič ťažké.