Chtěl bych se s vámi podělit o moje zkušenosti s R1200GSA r.v. 2007 po najetí více než 200 000 km.
Snad to aspoň trochu potlačí některé "babské povídačky" a taky, aby to trochu vyvážilo to pravidlo, že nespokojení mluví a spokojení mlčí.
Na úvod něco o nás:
Motorku jsem koupil v roce 2010 od českého majitele, který si ji rok před tím nechal dovést z GB. V době mé koupě měla najeto 20tis mil. Nejsem žádnej poslíček ani rozvažeč pizzy. Do práce na ni nejezdím. Vše najeto pro zábavu.
V terénu najezdím cca 5% ... ale reálných (ne ty řečičky- jezdím off 60/40 ), což znamená minimálně 1500km ročně.
Nebudu vypisovat standardní věci, jako jsou pravidelný servis každých 10tis km a pod.
takže soupis nestandardních servisů, oprav a výměn:
20 tis. km - ještě v záruce u prvního majitele provedena svolávačka na koncový převod a vyměněna komplet za novou s vypouštěcím šroubem (podrobnosti neznám)
32000 - svolávačka na brzdové hadice ( to už jsem dělal v ČR tak jsem nechal přehrát sofrware na evropský čas a míry/ 24h a km )
55000 - výměna tlumičů za Öhlins
87000 - vyrezlý přední kloub kardanu (včas odhaleno projevem- občasné dření o vnitřek kyvky)
110000- ložiska v koncáku, nové manžety na kyvce + opět vyrezlý kloub kardanu ( u Tondy zjištěno soustavné pochybení v dosavadním servisu. Celou dobu netěsnili manžety kyvky Staburagsem) ... od této doby už o kardanu "nevím" (opět včas odhaleno kontrolou)
160000- ložiska předního kola + nutná výměna předních brzdových kotoučů
170000- svolávačka na regulátor čerpadla s přírubou na nádrži
183000- výměna ložisek v koncovém převodu + svolávačka na unašeč zadního kola
216000- upadlý kryt zadního světla ( plast po letech úplně skřehl a praskal i v ruce)
222000- výměna Öhlins za plně stavitelné TFX s externími nádobkami
223000- ložisko v krku řízení
227000- výměna čepu pro uchycení brzdových destiček na zadním třmenu (vyklepaný destičkami do půlky svého průměru), výměna manžet na kyvce.
238000- výměna manžety čepu řízení
248000- výměna gufer na vidlích
254000- pístní kroužky, gufera ventilů, vyčistění spal. prostoru a sedel ventilů, kulový čep telelevru
256000- komplet obě pístní sady za nové (písty, pístní čepy a kroužky), použité vačky a hrníčkové zdvihátko, nové šály na ojničních čepech
Nový čep řízení- zbytečně Myslel jsem že skřípe, ale je to ložisko tlumiče.
Nový startér- u starého se už velice často zasekávala volnoběžka a nepomáhalo ho ani opakovaně vyčistit... nic méně stále funguje
261000- výměna komplet uložení bočního stojánku (vložky a šroub nově nahrazující i váleček), protože měl už cca 10 - 12cm vůli na konci.
272000- repase kardanu (do kyvky se opět dostala voda a přední kloub vyrezl. Vyměněné oba křížky a všechny ložiska (po 160tis km)
- všechny ložiska v koncovém převodu (po 90tis km)
275000 - kompletní výměna spojky, ložisek v převodovce a gufer.
Nikde nic neteklo a většina ložisek dokonce nejevila známky opotřebení. Vše vyměněno jen kvůli náročnosti přístupu k převodovce.
Kompletní výměna všech tří brzdových kotoučů.
Opět změna v tlumičích... komplet Öhlins řady TTX... vyměněno z důvodu neodpovídajícího (nižšího) zdvihu předního kola u ostatních značek.
276000 olejové čerpadlo- původní už dávalo minimální nutný tlak 0,8bar na volnoběh a motor byl citelně hlučnější.
Po výměně 1,4bar
304000
výměna zadního brzdiče- důvodem byla veliká vůle v čepech. Dokonce už byl slyšet rachot, jak poskakoval brzdič při jízdě po nerovnostech.
výměna vyhnilého relé pro orig. přídavná světla.
332000
výměna spínací skříňky
358000
hlavní světlo- při výměně žárovky a nasazování patice jsem nechtěně vytlačil parabolu z nastavovacího mechanismu a tak jsem se rozhodl se s tím už nesrát a koupit jiné světlo.
Hřídel koncového převodu- oprava novým pokovením a přebroušením.
360000
Přestal těsnit o kroužek na spojkové pumpě.
Vyměněno za jiný pístek z druhé ruky, protože náhrada neexistuje, pouze celá armatura
375000
- Palivový pásek K.O.
- výměna obou lambda sond - občasně se objevovala závada na diagnostice.
393000
- snímač polohy škrtící klapky
397000
- nový palivový pásek
Po neúspěšné konverzi na plovák jsem koupil nový originální pásek.
- Výměna obou čidel klepání.
Žádná ze závad mě nenechala nikde stát. Většinou se jednalo o běžné opotřebení, které se vždy dalo odhalit pozorováním projevů.
aktuální stav 396 000 km
Upravil Mr GS dne 29.03.2024 18:32
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
si myslím, že zase takovej výpis to není.
Když vypustím ty 4 svolávačky, který asi neminuly žádnej model a navíc mě to nezpůsobovalo žádnej problém ani v původním stavu.
Pak ty prkotiny jako zadní světlo, manžety, hefty a vyměny tlumičů, který nebyly nezbytně nutný a různý ložiska, který už měly nárok, tak mě zbyde jen 2x kardan (lidská chyba při servisu) a napínák řetězu. Si myslím, že to je hodně dobrý.
Bych chtěl vidět kompletní výpis u jinýho modelu s půlkou km
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jo... ten výpis je opravdu kompletní. To co tam není, nebylo měněno. Proto jsem tam uvedl dokonce i tlumiče, ikdyž s něma nebyl problém (ani origo ani Öhlins) ale zase je fakt, že NIC neměním preventivně až se to ozve, tak to řeším (krom těch tlumičů samo ) Spojka drží jak za mlada
Upravil Mr GS dne 01.08.2017 21:52
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Ahoj taky jezdim dost ale takovy kilaky jako ty to smekam klobouk a podruhe ho smekam pred tvym bawem,vydrz to ma teda vybornou.zrovna dnes jsem kamaradovi rikal ze mam na adv 84000km a ze uz je to dost ale vidim ze jsem lehce po zabehu.ty a tve bmw jste borci.
Mr GS napsal:
si myslím, že zase takovej výpis to není.
Když vypustím ty 4 svolávačky, který asi neminuly žádnej model a navíc mě to nezpůsobovalo žádnej problém ani v původním stavu.
Pak ty prkotiny jako zadní světlo, manžety, hefty a vyměny tlumičů, který nebyly nezbytně nutný a různý ložiska, který už měly nárok, tak mě zbyde jen 2x kardan (lidská chyba při servisu) a napínák řetězu. Si myslím, že to je hodně dobrý.
Bych chtěl vidět kompletní výpis u jinýho modelu s půlkou km
Bylo to mysleno pozitivne. Udelal bych na 11tce po 150tkm, ale koupil jsem az v 72tkm.
Jinak klasika, Abs nefunkcni, podpaleny ventyl a ted zrejme hall. Jednou Lanko spojky, 2x gufero ve vidlici, 1x moji chybou. 1x cidlo neutralu. 1x kontrolni okynko oleje.
Dalsi veci budou asi nasledovat vekem.
Kardan, hruska, spojka a prevodovka puvodni.
A neberu to jako pomerovani pindiku. Kazda motorka ma svoje chyby a tak to proste je.
Upravil jencekgs dne 02.08.2017 06:08
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal:
Bylo to mysleno pozitivne. Udelal bych na 11tce po 150tkm, ale koupil jsem az v 72tkm.
Jinak klasika, Abs nefunkcni, podpaleny ventyl a ted zrejme hall. Jednou Lanko spojky, 2x gufero ve vidlici, 1x moji chybou. 1x cidlo neutralu. 1x kontrolni okynko oleje.
Dalsi veci budou asi nasledovat vekem.
Kardan, hruska, spojka a prevodovka puvodni.
A neberu to jako pomerovani pindiku. Kazda motorka ma svoje chyby a tak to proste je.
Já to tak vůbec neberu. Mě naopak srovnání velice zajímá
Ty gufera na vidlích na 11kách jsou extra zajímavý, tam to jde jak na běžícím pásu. Nevím v čem je tam chyba, ale to teče hrozně často. Sice to ničemu moc nevadí ( pokud to nedoteče až na brzdovej kotouč ) ale je to jeden z věčných problémů na 11ce. Akorát bych se divil, kdybys neměl dělaný ani jednou lanovody a převodovka je původní protože máš určitě 96+ , že?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Gufera na vidli je asi problem s odvzdusnenim po montazi. Naposled mi to delal tonda a drzi to uz dva roky. U me muze byt i problem, ze motorka klidne pul roku stoji , pak jedu dovo a zase stoji. Kombinace dvou malych deti a skutra na hrkani po meste.
Spojkove lanko jsem menil kolem 120tkm, jo a jednou nahon tachometru jsem zapomnel.
Plynova lanka budou dle me puvodni. Ja za to zbesile netaham a terenu taky moc nedam.
Jinak mam 99.
Splněný sen moje 1100GS
Tak v mem pripade je podpaleni ventylu oprava a treba gufero a lanko spojky beru jako spotrebak.
Hall je tak na pul, je to oprava konstrukcne blbe navrzeneho dilu.
Jak jsem psal, kazda motorka ma mouchy a jak petr dobre poznamenal, je dulezite aby dojela domu. Pak ta vymena, nebo oprava tak neboli.
Ja letos poprve za 9let nedojel domu a kupodivu mam na to dobre dobre vzpominky.
Stalo to nejake prachy ale taky zkusenost jak dokazu jednat v krizove situaci. Splněný sen moje 1100GS
Tak já to taky sepíšu. Takhle z hlavy. Mám 12GSA rok výroby 2008, přivezené z GB. Mělo 32tisíc km. Momentálně mám 176 tisíc. Píšu jen nestandardní věci jako ty. Byl jsem na tom 2x v Maroku, Kavkaz, Írán, Balkán. Něco Off tedy najeto.
Nepočítám běžný servis, ale třeba ani výměnu brzdových kotoučů, kterou jsem dělal. Je to vlastně taky spotřebák. Věc co se časem prostě opotřebuje. Pro zajímavost ale píšu, že zadní jsem měnil po 140tis. a přední po 160tis. km.
Ještě před koupí měnil anglán EWS anténu
40.000 - výměna ložiska v krku řízen
45.000 - výměna pásku palivoměru
55.000 - umřelo ložisko v hrušce kardanu
80.000 - repase tlumičů - výměna pružin za Hyperpro
100.000 - preventivní výměna ložisek v předním kole
110.000 - otočilo se ložisko na hřídeli - vyměnil jsem celou hrušku z modelového ročníku 2011 a mám klid.
135.000 - výměna převodovky a spojky (dělal Tonda) - na volnoběh mi rachtal tlumič záběru. Nechtěl jsem, aby mě to někde nechalo.
145.000 - výměna zadního brzdového třmenu
Musím říct, že kardan prostě v té verzi hrušky 2008 docela zlobil. Proto jsem pak kupovali 2011 a ten je v pohodě.
Mardock napsal:
musíte si ujasnit co je "oprava" a co je "jen" výměna spotřebáku
Já myslím, že to je jasný docela dost, ale kdybych psal jenom opravy, tak mám v seznamu 3 položky.
Navíc i spotřebák tě nechá na cestě, když se nevěnuješ tomu, že se hlásí o výměnu.
Třeba vedením tohodle seznamu jsem zjistil, že mě manžety na kyvce vydrží 110tis km a prasklá manžeta uprostřed dovolené celkem pravděpodobně odrovná kloub kardanu... stačí aby trochu víc pršelo nebo brod a je to "plný" vody.
Podobně ložiska v koncáku mi vydrží min. 70tis km. Takže po 60 tis už to často kontroluju a pozoruju změny ve vůli, protože přes určitou hranici už to pak jde velice rychle do kytek... a všechno je to spotřebák.
Na druhou stranu vůbec mě netrápí spojka, protože s klouzající suchou spojkou dojedu domů odkudkoliv... stačí jen přizpůsobit styl jízdy.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
ty jo.. koukej si poridit haranta at nemas takovej naskok
jinak samozrejme (y)
je dobre, ze tu mame i nejake konzervativce, co nemeni motorky co 2 roky.
kolik mas celkove na GS? Ja asi 180... 130 osmikilo a 50 LC.
Upravil hicks dne 02.08.2017 14:58
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jezis,jak ja jsem rad ze Mr GS tohle napsal.
Hodlam si tu svoji potvoru nechat tak 40 let a pak s ni plynule prejit do kategorie veteran.
Pro me potreby nic lepsiho zatim neni a vzhledem k soucasnemu vyvoji tezko bude.
Takze jeste jednou diky!
Upravil DanielS dne 02.08.2017 15:08
Four wheels may gets you there, but two wheels will made the journey memorable.....
to Hicks: sic to není na mě, ale jezdím 11 let a na Stromu jsem najel rovných 100tis. a na GSA mám cca 140tis. Tak asi tak. A asi letos tu čtvrtku pokořím. Teda doufám.
ty jo.. koukej si poridit haranta at nemas takovej naskok
jinak samozrejme (y)
je dobre, ze tu mame i nejake konzervativce, co nemeni motorky co 2 roky.
kolik mas celkove na GS? Ja asi 180... 130 osmikilo a 50 LC.
O moc víc ne... nějakejch 30tis na Dakarovi... a před tím bandaska cca 20 ...hned napotřetí jsem našel tu správnou
Doufám, že stihnu aspoň jedno mega, než zakážou těžit ropu ...ale to budu muset aspoň 2x měnit spojku, no
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
70000 km - Koupeno u nás jako 3. Majitel (Němec, Čech a já Brňák )
75000 km - (přesně to nevím) začalo hučet velké ložisko v koncovém převodu, dojel jsem na tom z jihu Rakouska, neteklo to… výměna celé „rozvodovky“ za repasovanou, narychlo, pár dní před odjezdem na další dovolenou.
86000 km - Výměna ložisek uložení „rozvodovky“ do kyvky.
97000 km - Výměna spojkové lamely (moje přání, před dovolenou, nahrazena keramikou, hodně jsem tehdy spojku pálil mimo asfalt , tak jsem si pořídil keramiku, na původní by se dalo ještě dlouho jezdit)
100000 km - zhruba také to nevím přesně, výměna tlumičů za Wilbers (staré netekly, jediný důvod – udělat si radost)
107000 km - Výměna ložisek uložení „rozvodovky“ do kyvky.
120000 km - Výměna kompletně lanovodů plynu a „sytiče“ (prevence, šlo to ztuha a když vám to rupne tak jste v pr….)
160000 km - trochu to klepalo na volnoběh, při horkém oleji před výměnou. Takže, levý napínák rozvoďáku, ojetý, ale podle zjevu pružinky v lepším stavu než ten můj, už to neklepe
166000 km - Výměna ložisek uložení „rozvodovky“ do kyvky + oba čepy.
Někde v průběhu, ale určitě nad 100000 km (bohužel jsem si to nenapsal) výměna startéru občas nezaskočil pastorek. Z Gruzie jsem se vrátil s prasklým spodním okem zadního Wilbersu. Výměna porouchaného modulátoru ABS za ojetý funkční.
185000 km najeto k dnešku….
Na dovču si vozím: benzínové čerpadlo, Hall. Od kamaráda mám vždy pujčené velké ložisko s guferem, váleček spojky.
Upravil mara dne 02.08.2017 19:42
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra