měl bych dotaz, na mém Géesu je najeto cca 43 000 km. Koupil jsem ji z GB a ujel na ní 15 000 km - jezdím pohodičku na silnicích často ve dvou a s kufry. V příštím roce plánuji cetu na Nordkapp a hlodá mi hlavou jestli vydrží spojka. Zatím jsem se spojkou žádné problémy něměl, spojka zabírá spíš ke konci chodu páčky, ale pořád stejně - vždycky zabírala na konci.
Jaké máte zkušenosti s výdrží spojky?? je možné nějak zjistit stav spojky bez toho abych jí musel demontovat a podíval se na obložení????
Tak tak. po 43tis se bát nemusíš. Min 80tis zvládne v pohodě. Spíš víc.
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
měl bych dotaz, na mém Géesu je najeto cca 43 000 km. Koupil jsem ji z GB a ujel na ní 15 000 km - jezdím pohodičku na silnicích často ve dvou a s kufry. V příštím roce plánuji cetu na Nordkapp a hlodá mi hlavou jestli vydrží spojka. Zatím jsem se spojkou žádné problémy něměl, spojka zabírá spíš ke konci chodu páčky, ale pořád stejně - vždycky zabírala na konci.
Jaké máte zkušenosti s výdrží spojky?? je možné nějak zjistit stav spojky bez toho abych jí musel demontovat a podíval se na obložení????
Předem děkuji za reakce.
Na spojku se bez demontáže nepodíváš. Jedině endoskopem .
Pakliže motorka nejezdila v terénu a tam nedostávala spojka zabrat (prokluz),nebo s nejezdil nějakej "patník",tak by jsi měl být v klidu.
Já mám najeto 70.000 km na původní spojce a taky zatím drží. S tím zabíráním na konci nic moc neuděláš,protože spojka je ovládaná hydraulikou a ta ti vůli vždy vymezí sama. Neni to jaku u ovládání lankem kde poznáš jak jsi na tom.
Jo a Nordkapp vřele doporučuju. Akorát podruhý bych tam už nejel. Až se vrátíš budeš vědět o čem mluvím.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
měl bych dotaz, na mém Géesu je najeto cca 43 000 km. Koupil jsem ji z GB a ujel na ní 15 000 km - jezdím pohodičku na silnicích často ve dvou a s kufry. V příštím roce plánuji cetu na Nordkapp a hlodá mi hlavou jestli vydrží spojka. Zatím jsem se spojkou žádné problémy něměl, spojka zabírá spíš ke konci chodu páčky, ale pořád stejně - vždycky zabírala na konci.
Jaké máte zkušenosti s výdrží spojky?? je možné nějak zjistit stav spojky bez toho abych jí musel demontovat a podíval se na obložení????
Předem děkuji za reakce.
Na spojku se bez demontáže nepodíváš. Jedině endoskopem .
Pakliže motorka nejezdila v terénu a tam nedostávala spojka zabrat (prokluz),nebo s nejezdil nějakej "patník",tak by jsi měl být v klidu.
Já mám najeto 70.000 km na původní spojce a taky zatím drží. S tím zabíráním na konci nic moc neuděláš,protože spojka je ovládaná hydraulikou a ta ti vůli vždy vymezí sama. Neni to jaku u ovládání lankem kde poznáš jak jsi na tom.
Jo a Nordkapp vřele doporučuju. Akorát podruhý bych tam už nejel. Až se vrátíš budeš vědět o čem mluvím.
Ani ten endoskop by ti moc nepomohl. Není moc kama se na sílu obložení podívat:-)
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
Danes napsal:
mam ten dojem ze kdyz vyndas starter,tak by se dalo na tu spojku endoskopem kouknout.
Na lamelu se nepodíváš...na tu jde blbě vidět ikdyž vyndáš převodovku...
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...
Můžeš na ni najet 100000km, ale taky třeba jen 20000km - záleží to na provozování motorky. Při pohodovém ježdění po silnici najedeš pravděpodobně podstatně větší porci kilometrů než při "trápení" v terénu. Jednu závadu se spojkou ale můžeš u 1200GS trochu eliminovat - netěsnost vypínacího válečku. Stačí ho při běžné údržbě motorky odmontovat z převodovky a spojkové ložisko (zalisované v pístku) máznout troškou vazelíny. Toto ložisko se totiž někdy "přidře" a spolu s ním a vypínací tyčkou se potom pootáčí i pístek, což urychlí smrt těsnící gumičky.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jelikož to letos byla už druhá motorka, u které jsem po někom znovu dělal před pár tisíci km „vyměněnou“ spojku, tak mě to donutilo k tomu něco napsat, aby to nepostihlo další majitele, kteří výměnu spojky plánují a toto sdělili svým mechanikům, kteří běžně BMW nedělají a vyhnuli se tak nepříjemnému problému, že jim spojka po pár tisících zase klouže. Problém se týká modelů 04 – 06 se spojkou Sachs při výměně kompletní spojky (přítlačák, lamela, víko) – když se mění pouze lamela, tak k problému nedojde (a nic jiného než lamela se měnit nemusí). Jelikož BMW už nějaký rok spojku Sachs pro starší R1200 nedodává a místo ní dodává jako náhr. díl spojku Valeo z novějších modelů musí se tato kompletní spojka měnit i s unašečem nebo tento lehce upravit (je to ten díl, který je přišroubován ke klikové hřídeli) a musí se vyměnit také vypínací tyčka. Jestliže se vymění kompletní spojka a nechá se starý unašeč (nebo se neupraví – jde to v tom místě, kde se otiskne nýt lehce vypilovat – na vyvážení to nemá vliv – ověřeno na vyvažovacím zařízení Schenck), tak se při dotažení šroubů (díry totiž pasují) opře jeden z nýtů (kterým je spojený setrvačník s přítlačákem) o unašeč - nepasuje to v žádné poloze. Potom je spojka namontována „nakřivo“ (háže cca 1,7mm) a max. do 5000 – 10000km (podle stylu jízdy) shoří a začne znovu klouzat. Ani jeden z těch dvou majitelů si tehdy po přebrání motorky od svých mechaniků ničeho kromě smradu z obložení spojky při rozjezdu nevšimli. Ten jeden mi ohledně toho smradu ze spojky volal a po vysvětlení problému mi motorku přivezl a zachránilo se to včas. U té druhé motorky už bylo pozdě a spojka byla na vyhození po necelých 10000km.
Tloušťku spojkového obložení lze zkontrolovat i bez boroskopu, akorát to dá asi více práce. Mě potkalo to, že mi tekl odněkud ze zhora převodovky olej, začal jsem rozebírat a rozebírat, takže po sundání nádrže a části ovládání šktících klapek jsem se jakžtakž dostal na vrch spojení motoru a převodovky. Je tam plastový kryt a když se sundá je vidět na spojku. Já to tam měl suché, ale zjistil jsem, že olej lehce teče z odvzdušnění převodovky v servisu tam asi dali trošku více oleje, teď už to neteče.
Upravil Pepa dne 18.02.2012 13:17
Další propadlej BMW
trawas - hodně záleží, co vše se mění. Jestli jen lamela a pár drobností (např. gufera) tak jsi s cenou mezi 3000Kč - 4500Kč + cena za práci. Jestli je to komplet spojka (jen ta stojí okolo 13000Kč) + nějaký další věci okolo (gufera, vypínací tyčka spojky apod) tak v dílech cca 15500Kč - 16000Kč + práce. No, a když je k tomu ještě vadná vstupní hřídel převodovky, tak se můžeš vyšplhat jenom s materiálem dost přes 20000Kč.
Upravil Tonda dne 21.02.2012 08:01
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Může mi někdo poradit, jaká je tloušťka spojkové lamely když je nová, já mám teď cca5,3mm a nevím jesli ji náhodou už nemám vyměnit když to mám rozdělané. A jakou lamelu by jste doporučili.
www.kapa-toner.cz
Tomi - nová (originální díl od BMW) má přes 6mm. Jsi asi tak v půlce. Na výměnu je při cca 4,4mm (totálně sjetá na nýty při cca 4mm). Já osobně jsem pro originální díl.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Kubicek - u 1150 stojí samotná lamela (originální díl) okolo 3000Kč. Kompletní spojka (originální díly - lamela, přítlačák, víko, pružina) okolo 9000Kč. Zbytek obdobně jako u 1200 - gufera, spojový váleček apod. - vyměnit podle potřeby. Samosebou jestliže to nebudeš dělat sám nebo u nějakého kamaráda, který ti s tím pomůže, tak musíš připočítat cenu za práci.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...