Tonda napsal:
Tomi - nová (originální díl od BMW) má přes 6mm. Jsi asi tak v půlce. Na výměnu je při cca 4,4mm (totálně sjetá na nýty při cca 4mm). Já osobně jsem pro originální díl.
Děkuji za radu, raději už ji vyměním když už to mám rozkopané. Tondo a nevíšč jestli se dá vyměnit ložisku v dílu č.2 a nebo musím koupit celý váleček.
tomi přiložený následující obrázek:
Prodává se pouze celý váleček. Ložisko v pístku samostaně vyměnit nejde - je to atyp (jak rozměrem, tak provedením - je dost "volné" )
Upravil Tonda dne 12.03.2012 07:23
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
ZdenekR napsal:
Chystám se vyměnit spojku. Má někdo zkušenosti?
A s čím chceš poradit? musíš rozpulit motorku a pak se uvidí co vše bude v háji. ale většinou se připrav na komplet spojku
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jo, jo. Při rozborce můžeš narazit na nějaké "načaté" díly. Zkontroluj gufera na převodovce, klikové hřídeli, vyvažovací hřídeli, spojkový váleček, vstupní hřídel převodovky /drážkování pro lamelu/ a vůli na ložisku vstupní hřídele, kardan, koncový převod - to vše ti při rozborce projde rukama. Dej si pozor na změny spojek mezi ročníky (dodává se už jen spojka z nových modelů - popsal jsem to výše /na předchozí straně/).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Jestliže jsi to nikdy nedělal, bylo by dobré na postup kouknout do RepRomu (dílenský manuál).
Pár rad - dobře si motorku podepřít a "ukotvit" - nejlépe si udělat montážní stojan (ale není to nutnost, jestliže těch spojek neděláš několik do měsíce).
Někdy jde dost blbě vyndat čepy pro ložiska kyvky - chce to mít přípravek (invertní kladivo) - i s ním to ale někdy dá chvíli práce a chce to trochu trpělivosti (hlavně na dost "orezlých" motorkách).
Podsedlový rám se ti bude líp sundávat ve dvou (já to dělám v pohodě sám, ale chce to "grif" ).
U většího nájezdu km budeš spojku dělat pravděpodobně komplet (přítlačák a víko spojky budou na výměnu - "zamodralá" místa, příčné prasklinky.....). Samotnou lamelu bys dělal jen kdyby měla motorka fakt málo km a klouzala by kvůli mastnotě - tzn. pustilo by gufero na klice, u převodovky nebo tekl spojkový váleček.
Z těch zásadních věcí u výměny spojky při kontrole dílů je fakt dobře zhodnotit to drážkování na vstupní hřídeli - jestliže je vymačkané od drážkování ve staré lamele, tak je rozumné rozhodit převodovku a hřídel vyměnit (u modelů od 2008 je hřídel komplet i s tlumičem záběru=drahá) - časem by se vůle mezi drážkováním hřídele a drážkováním na nové lamele zvětšila - v extrémním případě potom hrozí "protočení" lamely na hřídeli. Samozřejmě zkontrolovat vše, co ti projde rukama - vůle na křížcích kardanu, vůle na vstupní hřídeli do koncového převodu, všechna gufera..... Dodrž vedení kabeláže. Utahovací momenty.
Fotek oprav ve své galerii mám spoustu (sice ne postup opravy) - tak jen pro příklad: http://tonda1200....a/#012.jpg http://tonda1200....a/#013.jpg http://tonda1200....a/#036.jpg http://tonda1200....CN7012.jpg http://tonda1200....CN7032.jpg http://tonda1200....N70341.jpg http://tonda1200....N70371.jpg...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ahoj chlapi. Tak jsem rozebral tu ADV. Sundal prevodovku a vyndal spojku. Zda se mi docela v poradku.Oblozeni 5,8mm a hridel i lamela v pohode. Malinka vule na hrideli je...opravdu ale minimalni...Rad bych se s nekym poradil, jestli je to opravdu v poradku a v cem by mohla byt ta zavada hlucnosti, ktera zmizela po vymacknuti spojky. Bude potreba rozpulit prevodovku? Zatim jsem pulil jen motocrosove motorky. Poradi nekdo??
ZdenekR napsal:
Ahoj chlapi. Tak jsem rozebral tu ADV. Sundal prevodovku a vyndal spojku. Zda se mi docela v poradku.Oblozeni 5,8mm a hridel i lamela v pohode. Malinka vule na hrideli je...opravdu ale minimalni...Rad bych se s nekym poradil, jestli je to opravdu v poradku a v cem by mohla byt ta zavada hlucnosti, ktera zmizela po vymacknuti spojky. Bude potreba rozpulit prevodovku? Zatim jsem pulil jen motocrosove motorky. Poradi nekdo??
nevim jakou hlucnost mas na mysli, ale tátovi se vys.al ten vypínací válec spojky a kdyz nedrzel packu tak to tak ruzne piskalo atd.
kamarad co servisuje bmw pak rikal, ze uz to delal na nekolika motorkach kolem r.v. 2008 a 2009
jardajerman@seznam.cz
Pokud je to model 08 a vejs muze bejt prasklej zachyt reakce v prevodovce.. jeste se podivej na valecek jestli neni zadreny lozisko ale typuju to na prevodovku na nejaky lozisko
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Pokud je to model 08 a vejs muze bejt prasklej zachyt reakce v prevodovce.. jeste se podivej na valecek jestli neni zadreny lozisko ale typuju to na prevodovku na nejaky lozisko
Je to 05.2008. Valecek vypada take dobre. Co muze byt spatne v prevodovce? Da se lehce rozpulit?