5je syntetika10 polo syntetika a 15 mineral.problem moze robit prechod z 15 na 5. Syntetika rozlepi karbon a ten moze robit bordel v mazacich kanaloch.co sa tyka viskozity..stredny 40 je univerzal..neni prilis riedky v lete a ani moc husty v zime.dolezity je interval vymeny.tot vsio o vseobecnych info..co sa tyka znaciek..hmm neni skoro rozdiel..pokial nelejes olivovy..keby si hydraulicky..tam je iny system.. su viac hygroskopicke..do kardanu spirax pouzivame ve firme.je bud do koncaku abo diferakovy.rozdil v planetach ci hrusce..oni si stejne kazdy vyrobca masiny diktuje nalivat svoje odporucane..ale ked nelaborujes moc..nic nepokazis..
Upravil lui175 dne 27.07.2016 21:09
Nelaborujem , len nikde som sa jednoznačne nedočítal že jedine 10w50 je otimálny do DOHC v servise 10 000km mi tam dali Motorex boxer 15w50 a teraz mi zasi iný servisák povedal že dvojvačka potrebuje 10w že 15W je dosť hustý kvoli mazaniu tej vačky, tak z toho informačného bordelu servisou som chcel mať jasno prečo ten nie a prečo ten áno , aby som bol potom múdrejší ako rádio
Ešťe jedna drobnosť pri DOHC máťe skúsenosťi že je potrebné nadstaviť ventili po 20 000km ,alebo večšinou sa len skontrolujú a neni potreba nadstavovať. Totižto po zlých skusenostiach origo servisou si chcem servis spraviť sám teda okrem diagnostiky a ventilou nato by som potreboval nejakého šikovného majstra?
K čemu by se měli vyjádřit,změříš jsou ok,tak to zadekluješ a jede se dál,nejsou cajk,tak nastavíš,zadekluješ a tradá.Předpis je jasně daný,kontrola každých 20 000km,to znamená ventildekl dolů a zkontrolovat.
Edit:Servisák byl rychlejší
Upravil Biker755 dne 03.08.2016 08:35
Dum spiro,spero.
zdravím kolegy , jsem čerství majitel gsa 2009, můžete mi doporučit někoho v praze na servis??? myslím někoho kdo umí a nechce vydělat milion moje gsa má pár much a potřeboval bych odborníka na bmw. díky za pomoc Radek
scorpio.dojo@post.cz
Ahoj,
Mam pomerne chvilku R1200GS rv. 2004. Po koupi jsem udelal takovy ten zakladni servis co se pri koupi ojety motorky dela.
Ale jedna vec me trapi. Po vymene naplni mi prijde ze se zmenilo chovani prevodovky ci kardanu. Od vymeny mi prijde prevodovka hrozne hlucna a ukopana pri razeni. Muze to byt olejem? Nebo jsem proste jenom hnidopich? olej v prevodovce: Motul 75w90
A kdyz uz vam to tady tak hezky spamuju, tak jeste 2 otazky.
Motorovy olej od Castrolu 20w50 ok? Nekde jsem zaslechl ze temhle motorum vic svedci olej od motulu.
Posledni vec, neni tady nekdo z jiznich Cech, kdo by se mi podival na odpruzeni motorky? Protoze budto zase reknu ze jsem hnidopich a prijde mi GS tvrdy, nebo ze si neumim poradne tlumice nastavit a nebo jsou po 60000 km proste unaveny.
Salapenos přiložený následující obrázek:
Salapenos napsal:
Po vymene naplni mi prijde ze se zmenilo chovani prevodovky ci kardanu. Od vymeny mi prijde prevodovka hrozne hlucna a ukopana pri razeni. Muze to byt olejem? Nebo jsem proste jenom hnidopich? olej v prevodovce: Motul 75w90
Mám stejnou zkušenost.Trochu jsem s tím jednou laboroval,protože mi "někdo" nakukal,že tenhle olej je hustší (je to naopak ) je řídší a při zahřátí se to projevuje vyšší hlučností převodovky.Bylo to znát hned při první jízdě.
Doporučuji nelaborovat a lejt tam ..w140.Výrobce asi není extra důležitej,ale drtivá většina,včetně mě,používá výhradně Castrol.
Do motoru je to úplně jedno,hlavně musí splňovat udávanou specifakaci.Na výrobci nezáleží (pokud to není pančovaný z Polska )
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Salapenos napsal:
Po vymene naplni mi prijde ze se zmenilo chovani prevodovky ci kardanu. Od vymeny mi prijde prevodovka hrozne hlucna a ukopana pri razeni. Muze to byt olejem? Nebo jsem proste jenom hnidopich? olej v prevodovce: Motul 75w90
Mám stejnou zkušenost.Trochu jsem s tím jednou laboroval,protože mi "někdo" nakukal,že tenhle olej je hustší (je to naopak ) je řídší a při zahřátí se to projevuje vyšší hlučností převodovky.Bylo to znát hned při první jízdě.
Doporučuji nelaborovat a lejt tam ..w140.Výrobce asi není extra důležitej,ale drtivá většina,včetně mě,používá výhradně Castrol.
Do motoru je to úplně jedno,hlavně musí splňovat udávanou specifakaci.Na výrobci nezáleží (pokud to není pančovaný z Polska )
Chlapy, díky za radu! Ozkouším.
Rozdíl mezi MTX a Syntraxem je jen že syntrax splňuje víc specifikací?
Zdravím jaký motorový olej do adv.2012 dvouvačky?? V manuálu je jich pět typů podle teplot asi.
P.Huber ze sedliště mi doporučil tento.(foto)
Kamarád který má stejnou motorku servisovanou jen v Cartec Ostrava říkal že se přecházelo z polo na plnou syntetiku.
BMW doporučuje samozdřejmě Castrol ale jaké specifikace
lucags přiložený následující obrázek:
lucags napsal:
Zdravím jaký motorový olej do adv.2012 dvouvačky?? V manuálu je jich pět typů podle teplot asi.
P.Huber ze sedliště mi doporučil tento.(foto)
Kamarád který má stejnou motorku servisovanou jen v Cartec Ostrava říkal že se přecházelo z polo na plnou syntetiku.
BMW doporučuje samozdřejmě Castrol ale jaké specifikace
Motoröl-Füllmenge 4.l s výměnou filtru
Castrol GPS SAE 10w-40
a víc neřeším dvacka sem dvacka tam nejsem tak bohatej abych kupoval levné věci,osobně chci aby tam šlo co doporučeje bmw v serv.knížce popř.osoba která tomu hodně rozumí(Servisák,Tonda,Pepíno)
Takže po samostudiu nakupuji spotřební zboží takto? (R1200GS r.v. 2009) Motor: CASTROL Actevo 4T 20W-50 1 L NEW Formula, Olejový filtr Hilfiltro HF 164, Převodovka: Castrol SAF-X 75W140, Koncový převod: Castrol SAF-X 75W140, Svíčky: NGK DCPR8EKC ... Chci vyměnit i vzduchový filtr, ale neznám číslo a tady bych poprosil o radu. Předem díky za kritiku a případné rady.
To: servisak ... děkuji a jinak žádné větší výhrady k výběru olejů? Případně mohu pro koncový převod a převodovku použít CASTROL SYNTRAX LIMITED SLIP 75W-140?
Upravil Radig dne 30.08.2016 18:17