Ráno se balíme celkem rychle a za "oční pomoci" mnoha Turků všech věkových kategorií nakládáme motorky
Doc přiložený následující obrázek:
[73.57Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 11:28
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[188.22Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[187.18Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ten přepychový pension měl jednu chybu, neměl snídani a kafe!
Proto jsme zastavili po asi hodince na jedné benzince, abychom načerpali i benzín, ale i doplnili hladinu kofeinu
Doc přiložený následující obrázek:
[50.68Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[34.73Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Po kávě se vydáváme severní cestou na východ. Cílem je dostat se co možná nejdále, máme výbornou náladu, je krásné počasí a krajina kolem Bolu je krásná. Tempo nasazujeme kolem 140km/h, vždyť jsme na dálnici. Jsem vepředu, za mnou Mike, potom Vasil a na konci Thomas. Nontas jede jako fotografický libero, kde se mu chce. A po nějakých ani ne padesáti kilometrech se to stane.... Vasil opět nechává zbytečně velkoy mezeru, kolem asi 500m. To znamená, místy nemáme přímý pohled mezi sebou, o celé skupině ani nemluvě. V tu chvíli předjíždí náš roztahaný peloton jednoho domácího jezdce na 1200GS. Má taky R2P v černobílé kombinaci. Ale nemá ADV a kufry má plastové. A samozřejmě ani podélný vak. Předjíždím já, poté Mike a když se k němu blíží Vasil, zrovna jsou poblíž jednoho exitu...
Pochopili jste správně, Turek odbočil (proč by ne že ano pane inženýre?) a Vasil ho poslušně následoval. Jak si může někdo splést obyčejnou 1200 a advenčra a navíc hliníkáče s plasťáky to my tady na fóru nikdy nepochopíme...
Ale Vasil má Afriku a v těch obrovských rozdílech mezi normální GS a ADV vidí jen malé nuance. No a tu správnou uniformu měl Turek také, takže se za ním vydal. Ano, měli jsme jet po dálnici asi dalších 200 km a nikam neodbočovat, dokonce jsme o tom mluvili chvíli předtí na kafi, ale jak jsem psal, Vasil je těžký případ, neboť jde o umělce a vědce dohromady... Náš poet byl tedy ponořen do hloubě své duše, možná v duchu řešil nějakou těžkou statiku mostů a už to bylo. Ztratil se. Thomas, který jel za ním, ale zrovna předjížděl tiráka to jenom stačil zaregistrovat a nic víc. Sám naopak zrychlil, dohonil nás a zastavili jsme na krajnici.
Doc přiložený následující obrázek:
[31.46Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dám vám těžkou otázku. Co uděláte v podobné situaci? Nic, chvíli počkáte žeeee, on si toho omylu Vasil všimne a otočí to a přijede.? NIKOLIV Vasil! Čekali jsme asi půl hodiny, ale nic se nedělo. Ani nepřijel, ani nezvedal telefon! Co teď? Nic, nedá se nic dělat, posíláme SMS že jedeme na východ po plánované trase a že se někde setkáme. Vyjíždíme ve čtveřici, lehce rozladěni takovou školáckou chybou.
Ale ano, víme, že se musíš pořád dívat do zrcátek, ale za velkou mezeru mezi jezdci nemůže jenom ten vpředu. Může za to i ten co je vzadu, má za úkol se řádně držet v pelotonu a ne bezdůvodně ho trhat, to je jasné. a protože to dělal Vasil soustavně, přes jeho opravdu velkou zkušenost a zcestovanost, přes naše lehké narážky, mohl si za to svým způsobem sám. Jedeme tedy a zvolňujeme tempo, protože Vasil je někde vzadu, po okreskách se nejspíš snaží zase někde vjet na dálnici, takže jedem pomaleji, aby měl tu šanci nás dohonit. Po chvíli zastavujeme, abychom zkontrolovali telefony, zda nemáme nejakou SMS odpoděď. A je to tady, Vasil píše že OK, pojede "směrem" na Sivas, po nějakých třech-pěti hodinách se zase ozve, kdeže je a uvidíme, kde se setkáme. OK, alespoň je v pořádku a dělá to jediné správné. Jede správným směrem a uvidíme. Je nám jasné, že se setkáme někdy k večeru. Zvolňujeme na asi 110km/h a pokačujeme. Zastavujeme na jedné velké benzince, je asi kolem dvanácté v poledni, chce to opět benzín a kafe. Podnik vypadá velice upraveně, láká nas to zastavit se na déle, využít čistých sociálek....
Koneckonců Vasil je někde vzadu, je potřeba nějak zabít čas.
Nestačíme ale ani objednat kafe a ejhle, kdo se to sem šine?
Doc přiložený následující obrázek:
[68.96Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Vasil dorazil o mnoho dříve, než jsme mysleli, náhodou nás našel na benzince.
Na foto je jasně vidět, že Vasil pro jistotu kontroluje, zda náhodou Afrika nemá GPS... ale ne nemá....to by viděl.
Doc přiložený následující obrázek:
[40.35Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
zde je vidět, že se dobře připravuje na cestu, pro jistotu z kufru vyndal mapu a souká si ji pod bundu....nikdy nevíš, kdy ztratíš!
Doc přiložený následující obrázek:
[42.42Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 12:50
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
zde nám vysvětloval, jak se to stalo.....
všimněte si gestikulace...
posunek má trojitý význam...
a/ naznačuje, že po té chybě jeho taktický plán byl "obklíčit" nás, vzít nás do "kleští". Pravé křídlo (předni kolo) pošle směrem na Sivas, levé křídlo (zadní kolo) směrem na Ankaru a tak nás sevře v pasti
b/ ukazuje, jakou díru do srdce mu způsobilo to několikahodinové odloučení
c/ ukazuje názorně, že nám příště zakroutí krkem, pokud se mu ztratíme
(nevím, které vysvětlení je správné, protože jsem omdlel smíchy a ze zaškrceního krku..)
Doc přiložený následující obrázek:
[69.75Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[73.48Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 13:02
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[58.99Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[248.74Kb]
Upravil Doc dne 15.06.2008 07:59
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[61.13Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
unikli jsme jenom o vlásek těžké průtrži mračen
Doc přiložený následující obrázek:
[37.56Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Na benzinkách se nejdřív zapisuje SPZ na stojanu do systému, teprve potom se čepuje benzín....... i tak se dá kontrolovat pohyb obyvatelstva a bezpečnostní složky mají lehčí práci
Abychom kontrašpionáži přidělali práci a "zametali " za sebou stopy, brali jsme benzinky útokem, každý k jednomu stojanu a dělali jsme docela kravál, snažili se čerpat sami jako v samoobsluze, někdy to šlo, to potom běhal benziňák od jednoto k druhému jako pominutý a spažil se zapsat i ty SPZetky. My z toho vždycky měli srandu.
Doc přiložený následující obrázek:
[58.59Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ale i v nejopustěnějším místě se okamžitě sbíhaly děti, mládež
nejraději k Thomasovi, všem se líbil svým tělěm a hlavně dlouhámi vlasy s ohonem
Doc přiložený následující obrázek:
[61.75Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
tento den byla i další průtrž mračen, která nás nelomila dobrách dvacek kilometrů, ale jak jsme stoupali a stoupali najednou ve 2000m z toho byly kroupy
to nám nijak nevadilo v prvnách kilometrech, ale nakonec jsme museli zastavit a počkat, protože ..... jich bylo na zemi dost a .... klouzalo to jako ledě
Doc přiložený následující obrázek:
[38.51Kb]
Upravil Doc dne 14.06.2008 15:46
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
[61.24Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Tento druhý den cesty díky ztracení Vasila a častému zastavování na převlékání nepromoků se ním podařilo ujet méně než jsme si přáli, ale přesto asi 800km. Konec dne byl zajímavý.
Jsme na okruhu kolem města Erbaa (západně od Erzurum) a je skoro 20.00. Zastavujeme u policistů, kteří shodou okolností na okruhu stáli. Ptáme se, zda je v Erbaa nějaký hotel? Odpovědí je "následujte nás!"
Následujících 15 minut je jako z LWR vystřižená filmová sekvence, někde z Kazachstánu. Jede policejní auto na maják a následuje pět obřích (na jejich poměry) motorek, s dosti sveřepými pohledy a dosti profesionálně ustrojenými. Po domluvení v hotelu nás zavádějí kolem bloku dokola, abychom našli správně zadní vjezd do hotelu a zaparkovali na uzavřeném parkovisti na dvoře hotelu. Cestu nám ukazoval jeden zaměstnanec recepce v obleku. Jako z filmové komedie.... běží sprintem ke křižovatce, zastaví provoz a ukazuje kudy máme jet (posunky dosti směšnámi) a když projede poslední zase sprintuje a předběhne všechny dřív než se dostaneme k další křižovatce, kde se opakuje to samé. Dodnes ho lituji..
Foto - zaparkováno
Doc přiložený následující obrázek:
[42.92Kb]
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic