Podle popisu máš doma deset motorek a nevíš, jak se nabíjí baterka?
Výrobce se tím doporučením akorát chrání proti tomu, že když to připojíš na nějakou podomácku vyrobenou nabíječku, která vypadá, jako el. přípojka k domu v Albánii, a odpálíš si tím elektriku, tak je to na tvoje triko. Samozřejmě, že to jde nabíjet přes kontakty na baterce.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Všeobecně k akumulátorům nejenom olověným jediné co může laik bez měření posoudit je hmotnost akumulátoru, čím větší tím větší pravděpodobnost že bude akumulátor dobrý pokud to výrobce částečně nevybetonuje. YouTube Video
Mr GS napsal:
Podle popisu máš doma deset motorek a nevíš, jak se nabíjí baterka?
Výrobce se tím doporučením akorát chrání proti tomu, že když to připojíš na nějakou podomácku vyrobenou nabíječku, která vypadá, jako el. přípojka k domu v Albánii, a odpálíš si tím elektriku, tak je to na tvoje triko. Samozřejmě, že to jde nabíjet přes kontakty na baterce.
Díky za částečnou odpověď, ale tu první, naprosto zbytečnou větu sis opravdu mohl odpustit...
No nic... Když už jsi tak zkušený a ostřílený, odpověď na druhý z dotazů znáš taky?
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Geckar napsal:
Zdravím.
Měl bych dva dotazy ohledně dobíjení baterie a možné doby jejího odpojení. V návodu je uvedeno následující:
1) Pokud byl motocykl delší dobu odpojen od akumulátoru, musí být na přístrojové desce zadáno aktuální datum, aby byla zajištěna správná funkce servisního indikátoru. S nastavením data se obraťte na odborný servis, nejlépe na partnera BMW Motorrad
2) Nabíjení připojeného akumulátoru přímo na pólech akumulátoru může způsobit poškození elektronických částí vozidla. Při nabíjení akumulátoru přes póly: nejdříve odpojte akumulátor.
dotaz 1) Víte někdo co znamená "delší doba"..?
dotaz 2) Skutečně není možné nabíjet s připojenou baterií? (kvalitní nabíječka C-TEK 5). U auta to píšou vždy, ale nikdy jsem se nesetkal s problémem a nabíjím bez odpojování.
Odpověď na dotaz číslo 1) nikdo nezná? Prosím jen ověřené info a hlevně bez zbytečných a jizlivých poznámek...
Hodně se v tom celém budu přes zimu vrtat a nejen při ošetřování konektorů chci mít aku vždy nějakou dobu odpojeno. Ale nevím, co je myšlenou tou "delší dobou" - 5min, 10hod, 2 dny? Díky předem.
Kdo nikdy nestrčil prst do "medvědího hovna", ten jako by nežil
Geckar napsal:
Zdravím.
Měl bych dva dotazy ohledně dobíjení baterie a možné doby jejího odpojení. V návodu je uvedeno následující:
1) Pokud byl motocykl delší dobu odpojen od akumulátoru, musí být na přístrojové desce zadáno aktuální datum, aby byla zajištěna správná funkce servisního indikátoru. S nastavením data se obraťte na odborný servis, nejlépe na partnera BMW Motorrad
2) Nabíjení připojeného akumulátoru přímo na pólech akumulátoru může způsobit poškození elektronických částí vozidla. Při nabíjení akumulátoru přes póly: nejdříve odpojte akumulátor.
dotaz 1) Víte někdo co znamená "delší doba"..?
dotaz 2) Skutečně není možné nabíjet s připojenou baterií? (kvalitní nabíječka C-TEK 5). U auta to píšou vždy, ale nikdy jsem se nesetkal s problémem a nabíjím bez odpojování.
Odpověď na dotaz číslo 1) nikdo nezná? Prosím jen ověřené info a hlevně bez zbytečných a jizlivých poznámek...
Hodně se v tom celém budu přes zimu vrtat a nejen při ošetřování konektorů chci mít aku vždy nějakou dobu odpojeno. Ale nevím, co je myšlenou tou "delší dobou" - 5min, 10hod, 2 dny? Díky předem.
Ahoj - Jak už bylo řečeno Pokud máš normální inteligentní nabíječku, tak nabíjím rovnou na motorce bez odpojování . Udělal jsem si úpravu, že konektor co je pod sedlem mám napojený přes solo pojistku přímo k baterce , tak mohu nabíjet i nabíječkou co si neumí povídat s CAN busem nebo připojit co je potřeba i když motorka stojí a nemá zapnuté zapalko. Stejný konektor mám na všech motorkách a v zimě vždy jednou za měsíc oblezu všechny motorky a dobiju je. Co se týče té doby .. tak při výměně baterky myslím že než sem připojil novu, tak to trvalo minimálně minutu a mám pocit, že jsem nic nenastavoval a motorka si čas a datum pamatovala. Asi ale záleží na stavu kondenzátoru který drží tu pamět .. Pokud to nechceš riskovat tak baterku připoj ještě druhou sadou vodičů .. stačí úplně tenké kablíky které ti podrží napětí i když odpojíš ty hlavní kontakty a můžeš to čistit až do aleluja . :-)
Chci krom jiného taky vyndat a zkontrolovat (rozebrat) startér a u toho bude nutné mít odpojeno kompletně vše min 2x 20-30min, než to zaizoluju, resp. zpátky zapojím. Potřeboval jsem jen vědět, zdali mi bude vše po opětovném připojení fungovat bez nutnosti použití diagnostiky. Výroba 2007/08.
Máte někdo zkušenosti s LITHIOVÁ BATERIE SAITO
SLFE-14 12V/48WH
za slušnou cenu ji mají v Louisovi a píšou ze je na 1200 GS tak jestli se to oproti gelovce vyplatí a jaké jsou její výhody
děkuji za odpovědi
Mam nejakou LI... znackovou.. a po 2 letech vypada super.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
cert68 napsal:
Máte někdo zkušenosti s LITHIOVÁ BATERIE SAITO
SLFE-14 12V/48WH
za slušnou cenu ji mají v Louisovi a píšou ze je na 1200 GS tak jestli se to oproti gelovce vyplatí a jaké jsou její výhody
děkuji za odpovědi
48WH .. to jsou jen 4Ah .. startovací proud má určitě dobrej .. na rychlej start plně funkční motorky asi OK .. ale je to jen 1/4 kapacity proti 14-16Ah který se tam dávaj normálně .. takže při nějakým problému nebo laborování si už tolikrát startérem nezatočíš .. a nabití mobilu do plna z motorky co není nastartovaná například v kempu ti sebere cca 20Wh .. Takže do sportovní motorky kde honíš gramy to asi smysl má .. ale do GS bych dal přednost klasice .
Filo napsal:
YUASA YTX14H-BS(CP) .... ma to štartovací prúd 240 ampér, ťažké štarty sú minulosť ....
Já tam narval černou Motobatt MBYZ16HD 16.5 Ah ta má taky 240A ..
Černá mě odešla 3 měsíce po záruce, postaráno o ni bylo dobře.
Tak to jsi měl smolíka ... v GS jí mám 2 roky a funguje skvěle a doufám že ještě dlouho bude .. cca 1 za měsíc oběhnu všechny motorky s nabíječkou . S motobatt jsem zatím neměl problém (narozdíl od Varty) .. a to jsem jich kupovat už tak cca 10 kousků. Yuasa je asi o něco lepší ale o dost dražší .
Tá Yuasa so štartovacím prúdom 240 A má na mm rovnaké rozmery ako originál, a áno cena je 100€+ ..., ale nekupujem to každý týždeň, ani každý mesiac. Takže pohoda ...
Já kupuju Yuasa do všeho. Neznám lepší. V manželčině autě, který používala jen v pátek na nákupy, byla 9 let. Nikdy jsem to auto nedobíjel. V zahradním traktoru jsem několikaletou Yuasu tenhle týden zkoušel dobíjet a byla plná. Traktor jsem nastartoval přes léto asi 5x, jinak stojí ve studený garáži. Atd. V motorce mám něco jinýho, páč ještě nebyla potřeba, ale až bude, koupím Yuasa. Jediný, co by mě donutilo vyměnit značku, by byl nákup nějakýho typu lionky
Baworák, boxer. Fakt není co řešit...