Dnes z ničeho nic zlobí startování - buď po zmáčknutí tlačítka startéru motor začne startovat a nepřestane, ani když tlačítko pustím (startování přestane když vypnu nouzový vypínač), nebo startér po stisku tlačítka nespustí vůbec. Startér jsem kontroloval, tím to není - po nastartování, když startér běžel, jsem odpojil přívod k cívce a startér se vypnul, takže typuji na to tlačítko.
Lze to rozebrat a opravit?
Máte s tím někdo zkušenost?
BMW GS = stroj na radost
jeste bych mrknul na startovaci relatko, tusim, ze je pod sedlem v tom kastliku pod vercajkem, kdyztak me nekdo opravte, jestli se pletu...
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
Jo bubo, to relé občas zazlobí - žlutý relé pod vercajkem (modely 04-07 tzn. tvůj model motorky), tak jak psal servisák. Novější modely pod nádrží u jednotek. Jestli to nebude relé, tak tlačítko startéru.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Zajdi do mototechny a kup si spinaci relatko, ma 4 vyvody za cca 60Kč a možna by bylo jednodussi si to relatko od nekoho z motorky pujcit?
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
U dvouventilu je to tartovaci rele specielni a v mototechne ho nekoupis.Daval sem za nej tusim 500kc.Tak pochybuju ze by do 1200gs davali nejake bezne relatko.
Na druhou stranu koukam,ze tohle rele stoji v BMW asi 250kc a mimo jine ho pouzivaji skoro ve vsech autech.Takze by se mozna opravdu nechalo v te mototechne koupit.
Upravil vevis dne 11.07.2012 12:44
Tak jsem ho vytáh (to relé) a kontkaty zelený...
Trocha WD40, šup tam s ním zpátky, a jen v něm cvakalo...
Sakra, zkusím svého mechanika, třeba má doma něco v šuplíku. V šuplíku jich bylo hafo, žluté, zelené, stříbrné, černé, ale žádné stejné.
Mechanik nelenil a vložil mé pokažené relé do své skvělé BMW R 1150 GS a ta jeho potvora žlutá naskočila na škrtnutí.
I tu mne osvítilo, že jsem možná po všech těch testech nezapojil ten slaboučký červený káblíček zpátky do startéru - v relé přece cvakalo! Chvátám domů, zapojím klimbající se káblík, šup tam s ním (s tím relé) a voilá - chytla
Takže to vypadá pouze na zoxidované kontakty. Teď jen zpátky sešroubovat tu krabičku na řidítkách tak, aby mi toho moc nezbylo a neměl jsem bástr směrem k sobě a je to hotový
Všem zúčastněným děkuji za pomoc
PS: jestli to relé je pozice 8 z mého obrázku výše, tak je cena asi 13 USD, což by tak nějak odpovídalo těm 250 CZK, co zmínil Vevis - jestli jo, tak si asi koupím k svátku nové relátko a budu moc rád, že to není ta spínačka na řidítka
BMW GS = stroj na radost