Mám R1200GS 09 a zastudena vždy chytne normálně. Jakmile ale jedu a pak někde zastavím, např na tankování apod, moto už staruje hůř a s každým dalším zastavením (vypnutím motoru) je to skoro horší. Je jedno jestli mezitím ujedu 50 nebo 5km. Projevuje se to tak, že při startování se motor 1-2x převalí, kontrolky a displej skoro nebo úplně zhasne a v tu ránu motor naskočí a vše je ok. Prostě je to jako startování s chcíplou baterkou. Vždy startuji po proběhnutí všech testů, nesvítí nic než neutrál. Dobíjení je na hodnotě cca 14,2-14,4V, zkoušeno s orig BMW baterií (starší) a i novou YUASA YTX14H-BS (proto jsem ji kupoval, myslel jsem že je to jednoznačně baterka, ale už je to tu zas). Baterie je v garáži stále pod dohledem Optimate 4.
Co to může způsobovat?? Je možné že jsou stejně obě baterky v háji?
Nepřekvapilo by mě to naopak, tzn že nenastartuji doma a pak se to jízdou pomalu dobíjí a měl bych nastartovat vždy, ale ono je to zcela naopak.
Když pohasínají ty kontrolky, naměřím ve špičče pokles až na 7-8V. Dále nevím zda je normální, že po startu (a to vždy bez výjimky) cca 1-2 sekundy svítí dobíjení a moto nedobíjí (měřeno), pak ale hned ok. Toto dělá moto od začátku.
Toto se děje bez zapnutých mlhovek, vyhřívání heftů atd, běží pouze Zumo.
Hledal jsem tu všude možně, ale přesnou odpověď jsem nenašel, tak pokud to tu někde je, nekamenujte mě prosím..
Těžko radit takhle od stolu, já bych šel první po zaoxidovaných kontaktech, pokud jsou baterky ok, tzn, kontakty na baterce, kontakty na startéru a hlavní minus kabel, co je připojený na kostru motoru za alternátorem očistit a máznout lehce vazelínkou a když už bude nádrž dole tak tam někde najdeš i startovací relé, aspoň ho vysuň z patice a něčím prostříkni (WD, kontaktol), víc mě zatím nenapadlo.
To že svítí dobíjení po startu je normal, dělá mi to taky. Hodně zdaru
Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
teď jsem se díval a kontakty na startéru a baterce jsou "jako nové", žádná oxidace a jsou dotažené. Více jsem zatím neměl čas vyzkoumat. Ještě příklad ze včerejška. V moto byla Yuasa zcela dobitá přes optimate. Ujeto 180Km, cca 5 zastávek a při posledních 3 už byl ten problém markantní, tj pohasínaly kontrolky. Když jsem přijel domů, hodil jsem tam tu starší BMW baterku a moto chytla jak nic bez zaváhání. Možná to pomůže k "diagnostice".
xdentist napsal:
teď jsem se díval a kontakty na startéru a baterce jsou "jako nové", žádná oxidace a jsou dotažené. Více jsem zatím neměl čas vyzkoumat. Ještě příklad ze včerejška. V moto byla Yuasa zcela dobitá přes optimate. Ujeto 180Km, cca 5 zastávek a při posledních 3 už byl ten problém markantní, tj pohasínaly kontrolky. Když jsem přijel domů, hodil jsem tam tu starší BMW baterku a moto chytla jak nic bez zaváhání. Možná to pomůže k "diagnostice".
Všem předem děkuju!
Z tohohle bych tipoval na horší dobíjení- na jízdu to stačí ale na start už je baterka vyštavená.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
xdentist napsal:
teď jsem se díval a kontakty na startéru a baterce jsou "jako nové", žádná oxidace a jsou dotažené. Více jsem zatím neměl čas vyzkoumat. Ještě příklad ze včerejška. V moto byla Yuasa zcela dobitá přes optimate. Ujeto 180Km, cca 5 zastávek a při posledních 3 už byl ten problém markantní, tj pohasínaly kontrolky. Když jsem přijel domů, hodil jsem tam tu starší BMW baterku a moto chytla jak nic bez zaváhání. Možná to pomůže k "diagnostice".
Všem předem děkuju!
Z tohohle bych tipoval na horší dobíjení- na jízdu to stačí ale na start už je baterka vyštavená.
JJ změř kolik ti to dobíjí a uvidíš. Pokud to bude pod 13,5V tak je chyba v dobíjení. Vyzkoušej kolik to dává při rozsvícených všech světlech,s blinkrama a brzdovkou. Nemělo by to moc kolísat. Něco kolem + - 12,8-14,2V nějaká ta desetinka nehraje roli...
Zkontroluj napnutí řemenu alternátoru (je elastický=nenapíná se,ale nesmí být volný) atd.
Upravil BIGR dne 06.08.2012 17:49
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Takže dobíjení teď změřeno v různých režimech a zdá se, že je ok (ale počkám na slovo těch fundovanějších)
1)V klidu: 12,8V 2)Zapalování zapnuto, PO všech testech: 12,2-12,3V 3)Startování: cca 9,5-10V (baterie byla čerstvě nabitá, jindy to padá až k 7-8V a pohasínají kontrolky a "mizí" displej, viz výše..) 4)Nastartováno, dobíjí: 14,4-14,5V 5)Vytočení do vyšších otáček než volnob.: 14,6V
Při zapnutých všech spotřebičích, tj. potkáv.,dálk., mlh.LED světel, blinkrů, brzdového světla, navi, hefty na stupeň 2 se prakticky nic nestalo, vše identické jako v bodech 4 a 5. Ani při zapínání těch všech spotřebičů nepadla úroveň chvilkově vůbec pod 14V...
Upravil xdentist dne 06.08.2012 23:39
Na startéru a baterii jsem demontoval všechny kabely a preventivně očistil a lehce namatil kontakty.
EDIT: Vyměněno preventivně startovací relé za nové a kontakty v patici stříknuty kontaktolem. Staré relé jsem ale rozebral a kontakty vypadají čisté, neopálené. Všechny kabely vedoucí k alternátoru demontovány, očištěny a opět zapojeny (ovšem nejevily známky oxidace a byly dotažené). Kabel kostry na motoru taktéž.. Řemen aletrnátoru se zdá být napnutý dostatečně.
Takže už podle mého názoru víc udělat nelze a uvidím co se bude dít. Je možné, že pokud problém přetrvá, je problém ve startéru (proč, jaký?), v nějaké jednotce (sw,hw?) nebo tedy i v samotné baterii a mám zkusit další novou?
Upravil xdentist dne 07.08.2012 12:40
Tipuji na baterii a vůbec by mě to nepřekvapilo - byl by jsi letos x-tý člověk, který koupil novou baterii, a ta vypověděla službu po několika startech. Nech si baterii změřit zátěžovým testerem.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Tipuji na baterii a vůbec by mě to nepřekvapilo - byl by jsi letos x-tý člověk, který koupil novou baterii, a ta vypověděla službu po několika startech. Nech si baterii změřit zátěžovým testerem.
I to je možný,že baterka ač nová je v prd... Podle naměřených hodnot je dobíjení v pořádku. Zajeď někam,kde dělaji jen baterky a nech si jí tam změřit. Jsou měřáky se zátěží a nové kapacitní s "počítačem",který vyhodnotí celkový stav a opotřebení.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS