zdravím pánové, před 3 měsíci jsem koupil novou adventuru mám najeto cca 8000km a už jsem 2x dolíval vždy 0,5l oleje..vždy po cca 3500km...pod motorkou v garáži je sucho...je to normální?
To je normalni, nic si z toho nedelej 1l na 10 tis.km je celkem bezny. Navic ty mas novou a to si jeste sedne a zere pak min. Casto pak vezme jen mezi vymenou od max.po min a nemusi se dolivat vubec.
Aktualne 1250 GSA HP
Úbytek oleje je normální. Záleží na tylu a rychlosti jízdy. Na kochačku žere míň,když za to budeš tahat a jezdit nad 140km/h víc.
Je to daný konstrukcí motoru je vzduchem chlazenej. To znamená,že má větší vůle a spotřebu oleje.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Jen pro zajímavost, v příručce "Návod k obsluze R 1200 GS" ročník 2005 je uvedena maximální spotřeba oleje 1l na 1000km (str. 164).
Upravil Andy dne 12.08.2012 21:45
Mně 1 - 1.3 l na 10000 km. Najeto od funglovky cca 28000. Taky mě to znervozňuje ale každy tvrdí že je to v pohodě. Fakt že když jezdíš lehce do 120 tak to nežere ani benzín ani olej. Jak tomu dám, tak se nestačím divit.
Koupil jsem motorku s 27 tisíci, prvních deset tisíc mi olej vydržel od výměny k výměně (Samozřejmně to olej žralo ale jen v mezích kontrolního okýnka) ale když jsem nasadil Akrapa a KN tak rázem si to vzalo 1L na 10 000km.
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
A teď si představte, že podle výrobce je u vzduchem chlazenýho boxera (R1100, R1150 a R1200) ještě "v normě" spotřeba 1 litr oleje na jeden tisíc ujetých km.
Čili spotřeba až 10 litrů motorového oleje mezi výměnama - postupně se dolije až trojnásobek toho množství, co je v motoru.
Je to samozřejmě extrém - v praxi by to uživatel asi už dávno řešil menší GO, nicméně takovouto spotřebu udává výrobce ve specifikacích jako ještě přijatelnou.
Dovi napsal:
A teď si představte, že podle výrobce je u vzduchem chlazenýho boxera (R1100, R1150 a R1200) ještě "v normě" spotřeba 1 litr oleje na jeden tisíc ujetých km.
Čili spotřeba až 10 litrů motorového oleje mezi výměnama - postupně se dolije až trojnásobek toho množství, co je v motoru.
Je to samozřejmě extrém - v praxi by to uživatel asi už dávno řešil menší GO, nicméně takovouto spotřebu udává výrobce ve specifikacích jako ještě přijatelnou.
Pokud si dobře pamatuju, tak např. Mercedes má taky "povolenou" spotřebu 1l/1000 km. Takže se tím podle mě jenom chrání. Nikdy sem takového žravého Meďáka neměl.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Mám model 2010,když měla najeto 15 tis.km,tak žrala asi 0,5 l na jednu výměnu-10 tis km.A teď se zdá,že už nežere nic,asi 1dcl po 8000 km.Momentálně najeto 43 tis.km.
Adventure Sport&Superbike&Pure Enduro.Make Life a Ride.