Máte někdo skušenosti s pneu více do offroadu? Na zadku mám Mitas E-09 a v terénu je dobrá, sice malinko víc klouže do stran ale de a přední mám Mitas E-10. Na asfaltě 10 drží obstojně ale to i 09 v terénu je to s tou 10 horší, rozmočený povrch vůbec nezvládá a jezdím jej poslední dobou často. Přemýšlšl jsem nad těmito pneu http://www.kral-p...05229.html
Která z nich bude lepší i s přihlédnutím na to že potřebuju taky popojížďky po asfaltu. Nebo jaké pneu obouváte vy
Upravil LukyGs dne 04.09.2012 01:33
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Kdyz uz, koukni radeji po nejake stovce. Ja tam kdysi dal nejakou Bridgestonku. Zasadni rozdil byl v tom, ze na tvrdem se to daleko rychleji utrhlo. Na mekku lepsi, ale ... Dosel jsem k tomu, ze pokud se nechci trapit (jak s jizdou tak treba s vyberem pneu), nevyhnu se konverzi na 21". To uz ale zacinas stavet jinou motorku. Motorku, jake uz v original stavu koupis (napr. KTM), takze k tomu musis jeste najit duvod, proc mit GS, protoze zacinas hazet prachy z okna. Tady se muj offroad vyvoj na velkem GS zastavil a prikoupil lehkou. Jsem zvedav na Tvuj pribeh .
Jak píše dokturek, dal jsem na předek stovku, konkrétně jsem tam měl Michelin AC10 100/90-19: http://www.az-pne...tt-id17913
Na silnici se s tím dá jet, ale opatrně a dost to hučí. V terénu na mokré hlíně se ti ihned zalepí blatník a budeš stát. Je asi lepší ho sundat, pokud bys do takového terénu jel. Na polní cestě dobrý, ale vjel jsem do pole a za 10m jsem stál, museli jsme to v několika lidech dotlačit zpátky na cestu a vyčistit.
Teď jsem ale pořídil dopředu 21" kolo, na silnici úplně v pohodě i ve vyšších rychlostech, je lepší ovladatelnost při zatáčení v malých rychlostech a lepší odezva od předního kola. V terénu jsem to zatím moc nezkoušel ( čekám na drapáky ), ale co jsem jel, tak bez praní s řidítkama.
Upravil stepan dne 04.09.2012 09:45
to Lukygs: zvaž, jaký poměr máš asfalt/off, protože toto jsou krosové pneu, které se v bahně sice dobře vyčistí, ale na asfaltu s nimi v první zatáčce lehneš. Tyto špunty se ti na cestě obrousí velice rychle a nečekej ani "normální" kilometrový nájezd. A nakonec si nejsem jistý jejich homologací pro provoz na pozemních komunikacích. V případě nehody nedostaneš z pojišťovny ani kačku a vzniklou škodu jinému uhradíš. A asi nemá cenu to přezouvat až na Libavé
To, co psal 3X je všechno samozřejmě pravda, to jsem nepsal, neb jsem myslel, že je to samozřejmé. Prostě to není homologovaná guma na naše motorky, ale takovou prostě to terénu neseženeš.
Na silnici jsem s tím chvíli jezdil, ale brzy jsem to přezul na TKC, protože to prostě zdaleka tak nesedí a nebrzdí.
Tak to mas pravdu ze na Libave nema cenu gumu prezouvat
Spis jezdim hodne asfaltu nez terenu ale o vikendu v terenu dam treba 100-200km. Na tech podmacenych lesnich cestach atd. Je ta predni na pikacu, pokazde za vyjizdku aspon jednou studuju cestu z blizka
Delat z gs prestavbou jinou motorku nechci tak budu muset najit nejakou vice kompromisni gumu na predek. Treba Pirelli scorpio vic ofroudova je. Nebo jakou gumu tam mate VY.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Delat z gs prestavbou jinou motorku nechci tak budu muset najit nejakou vice kompromisni gumu na predek. Treba Pirelli scorpio vic ofroudova je. Nebo jakou gumu tam mate VY.
Já teda nevím, ale přijde mi, že si nasypal tolik peněz za relativní ptákoviny a koupě 21" kola by ptákovina nebyla.Mměl bys vyřešeno to přezouvání, prostě bys jenom přehodil přední kolo a v terénu bys to měl o něčem jiném...
Není to o nějaké přestavbě, je to v celku jednoduchá věc.
Sundáš nebo dáš vyšší blatník, trochu posuneš vidle dolů o pár mm a dáš jinej ABS kroužek, vše je již vymyšlené a dá se to koupit.
Pokud by sis nechal ty liťáky na asfalt, tak předělání předku stojí cca 12tis, udělají ti to v Carservisu. Pak bys jenom přehazoval kola, ideální řešení.
LukyGs napsal:
Tak to mas pravdu ze na Libave nema cenu gumu prezouvat
Spis jezdim hodne asfaltu nez terenu ale o vikendu v terenu dam treba 100-200km. Na tech podmacenych lesnich cestach atd. Je ta predni na pikacu, pokazde za vyjizdku aspon jednou studuju cestu z blizka
Delat z gs prestavbou jinou motorku nechci tak budu muset najit nejakou vice kompromisni gumu na predek. Treba Pirelli scorpio vic ofroudova je. Nebo jakou gumu tam mate VY.
Zdar. Až na takovej terén je to moc těžký,já měl svého času Husqvarna TE 570 na značkách,můžu ti říct že pro zážitky v terénu je to bomba, je to ostrej 4takt , staví se to i na 3 když tomu dáš a můžeš si i zaskákat...Dojedeš přejedeš , super ovladatelná. Neřeší¨š zapadnutí,nevyjetí,když pád tak to stojí za to. Takovej macek do bláta ee. Mě by bylo mojí 12tky líto
Ta 21" kolo asi v terénu něco udělá ale jezdím převážně asfalt a jen o víkendu na jeden den ty lesní cesty atd. Žádný skákání na motocrosové trati se neodehrává. Ten lepší drapák do terénu jsem chtěl kvůli té rozmočené "polňačce" a trávě, ani žádný brodění bahnem se nekoná a to z důvodu že sebe a hlavně motorku mám rád a na to prostě není stavěná stejně jak na skákání. A jsem tak trošku zastáncem že BMW není jen na ježdění po asfaltu a zvládne toho docela dost právě i v tom terénu, né že bych ji tam nějak rasoval ale někdy holka musí holt přejet i kousek toho bláta. Je mi jasný že na opravdovej off jsou jiný stroje ale já nechci řešit druhou motorku na kross. Takto když vidím nebo mám chuť po cestě z práce se vydat mimo asfalt tak holt jedu a nemusím domů pro druhou motorku. Jde mi jen o to zajistit jinou pneu lepší adhezi v off.
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
LukyGs napsal:
Ta 21" kolo asi v terénu něco udělá ale jezdím převážně asfalt a jen o víkendu na jeden den ty lesní cesty atd. Žádný skákání na motocrosové trati se neodehrává. Ten lepší drapák do terénu jsem chtěl kvůli té rozmočené "polňačce" a trávě, ani žádný brodění bahnem se nekoná a to z důvodu že sebe a hlavně motorku mám rád a na to prostě není stavěná stejně jak na skákání. A jsem tak trošku zastáncem že BMW není jen na ježdění po asfaltu a zvládne toho docela dost právě i v tom terénu, né že bych ji tam nějak rasoval ale někdy holka musí holt přejet i kousek toho bláta. Je mi jasný že na opravdovej off jsou jiný stroje ale já nechci řešit druhou motorku na kross. Takto když vidím nebo mám chuť po cestě z práce se vydat mimo asfalt tak holt jedu a nemusím domů pro druhou motorku. Jde mi jen o to zajistit jinou pneu lepší adhezi v off.
V tom případě zbývá jediná rada, hádej jaká
Maiali nel Fango!
Dal bych tam ostry karoo a bahnu se pokud mozno vyhejbal 21 kolo je lepsi,ale pak zjistis,ze ten telever je v terenu stejne naprd a moto je vlastne moc tezka a chce to jinou lehci s normalnima tlumicema...tak to proste je 21 vetsinou preplejtaj rafek z PD stribrnej. Nebo jestli mas dve sady kol tak na drataky bych dal nejakou C-ckovou gumu od mitasu a na asfalt hold prehazouval kola. Bez prezouvani asi to karoo a hlavne prizpusobit teren motu a zkusenostem a postupne pridavat.
Ja si tim taky prosel,vetsina je stejne o jezdci....nakonec jsem zjistil,ze upravovat GS se mi nejak nevyplati a koupil KTM a uplne nakonec jsem zjistil,ze je to stejne v rukach a ja je mam jalovy.
Aktualne 1250 GSA HP
xavier napsal:
Dal bych tam ostry karoo a bahnu se pokud mozno vyhejbal 21 kolo je lepsi,ale pak zjistis,ze ten telever je v terenu stejne naprd a moto je vlastne moc tezka a chce to jinou lehci s normalnima tlumicema...tak to proste je 21 vetsinou preplejtaj rafek z PD stribrnej. Nebo jestli mas dve sady kol tak na drataky bych dal nejakou C-ckovou gumu od mitasu a na asfalt hold prehazouval kola. Bez prezouvani asi to karoo a hlavne prizpusobit teren motu a zkusenostem a postupne pridavat.
Ja si tim taky prosel,vetsina je stejne o jezdci....nakonec jsem zjistil,ze upravovat GS se mi nejak nevyplati a koupil KTM a uplne nakonec jsem zjistil,ze je to stejne v rukach a ja je mam jalovy.
takže ani po koupi oranžády se to nezlepšilo? Nebylo to mrhání peněz? lepší zůstat na asfaltě, tam GS vládne
Upravil kejda dne 04.09.2012 20:40
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Ale to se zase zlepsilo a doufam jeste zlepsi,jen je treba jezdit rychle pak je to dobry a to jaksi zatim uplne nestiham ja ...kdyz ja si radsi zajedu o vikendu mimo asfalt nez se courat po okreskach,toho mam za ty leta uz dost na asfaltu je GS o chlup lepsi- uznavam,ma lepsi brzdy,je stabilnejsi pri vysokejch rychlostech a jdou mu lip zatacky. Mrhani penez to rozhodne nebylo,ve vsem ostatnim je to lepsi a hlavne me jezdeni zas bavi a tom to je ne?
Aktualne 1250 GSA HP
Maj v tom bordel, obrazek je vzdy ostra, ale podruhy maji v nadpisu T...
Proste to musi bejt Karoo bez T.
Morabo, ty jsi takovej karoočkovej. Bude ta ostrá Karoo držet i na asfaltě a nebo je spíš jen do toho terénu a na asfaltu klouže nebo se rychle hobluje
http://www.zednic... http://luky2.rajc...
Maj v tom bordel, obrazek je vzdy ostra, ale podruhy maji v nadpisu T...
Proste to musi bejt Karoo bez T.
Morabo, ty jsi takovej karoočkovej. Bude ta ostrá Karoo držet i na asfaltě a nebo je spíš jen do toho terénu a na asfaltu klouže nebo se rychle hobluje
Drží parádně a to i na mokru, pročež jsem byl tak vyšokovanej z Mitasky. Samozřejmě, že mizí, ale u přední to jde, dá tak dva zadky (u mně je to nějakejch 7-8 tisíc, ale já nejsem moc směrodatnej, neb jsem ničitel), ale chce to brzdit oběma a dávat při delších, nebo dálničních přesunech bacha na tlak, jinak se přehřeje a taky zmizí jak pára nad hrncem.
Je to prostě ta nejvíc off guma z toho, na čem se dá dobře jezdit i po silnici.
Upravil morabo dne 05.09.2012 10:14
Maiali nel Fango!
Maj v tom bordel, obrazek je vzdy ostra, ale podruhy maji v nadpisu T...
Proste to musi bejt Karoo bez T.
Morabo, ty jsi takovej karoočkovej. Bude ta ostrá Karoo držet i na asfaltě a nebo je spíš jen do toho terénu a na asfaltu klouže nebo se rychle hobluje
Drží parádně a to i na mokru, pročež jsem byl tak vyšokovanej z Mitasky. Samozřejmě, že mizí, ale u přední to jde, dá tak dva zadky (u mně je to nějakejch 7-8 tisíc, ale já nejsem moc směrodatnej, neb jsem ničitel), ale chce to brzdit oběma a dávat při delších, nebo dálničních přesunech bacha na tlak, jinak se přehřeje a taky zmizí jak pára nad hrncem.
Je to prostě ta nejvíc off guma z toho, na čem se dá dobře jezdit i po silnici.