včera jsem si byl konečně dokoupit výbavu u Louise ve Vídni a nekoupil jsem si vůbec nic. Teda až na 1l oleje, za pár drobných na dolívání (nechci zase někde na benzínce kupovat autoolej). Používáte ho někdo? Já dávám Motorex Legend, ale mám problém se sehnáním (musím zase napsat Cyclimu). Za ty prachy... http://www.louis....r=10038505
olej z Louise by som do motorky asi moc nedaval ..
1: nikde inde ho asi nezozenies
2: za podobnu cenu kupis Repsol mineral15w50 a kopec dalsich osvecenych
3: od vymeny po vymenu tam dolejes cca 2 litre, takze znova do Luoise
4: preco nedolievas ten co tam mas ?
no on to bude nejakej vyrobce, kterej to v tomhle baleni prodava primo pro louise. by me zajimalo jakej.
nedolivam ten co mam, protoze ho nemam. navic je ponekud drazsi a neni moc k sehnani. olej budu radsi pred delsi cestou komplet menit, takze tedka na dolivani musi stacit cokoliv. u stalingradu brand-bmw-oel asi taky nemeli.
MCJ napsal:
V praze se dá Motorex sehnat. Mají ho v obchodě kousek pod želivského. 249Kč za litr.
Někde tady: Loc: 50°4'34.81"N, 14°28'9.649"E
Přesně tak. S Motorexem bych neviděl problém. Nechápu,proč ho nemůžeš sehnat?
A olej od Louise je stejnej nesmysl jako motorka z Tesca,nebo helma z Lidlu.
Cau, ja len nechapem, preco miesat mineral so syntetikou. Motorex Legend, ak som to spravne pochopil, je viacstupnova syntetika, LOUIS, co si kupil je zakladny mineral...toto sa tu predsa uz milionkrat riesilo. Je to ako dolievat fritovaci olej do nafty, aby som usetril - sice to do moderneho turbodieselu nepatri, ale funguje to...no neviem. Okrem toho je na trhu nespocetne mnozstvo olejov (Castrol, Repsol, Aral), ktore su specifikaciou skoro identicke s MOTOREX LEGEND, tak preco ho miesat s tou najvacsou srackou zo vsetkych?
Upravil marek321 dne 08.06.2008 17:48
marek321 napsal:
Cau, ja len nechapem, preco miesat mineral so syntetikou. Motorex Legend, ak som to spravne pochopil, je viacstupnova syntetika, LOUIS, co si kupil je zakladny mineral...toto sa tu predsa uz milionkrat riesilo. Je to ako dolievat repkovy olej do nafty, aby som usetril - sice to do moderneho turbodieselu nepatri, ale funguje to...no neviem.
Jo to jsem taky chtěl dodat... Někdo se hold nepoučí. Ani kdyby se to tady řešilo 1000x
..."takze tedka na dolivani musi stacit cokoliv. u stalingradu brand-bmw-oel asi taky nemeli" Tak toto uz vobec nechpem.....prave na dolievanie by si si mal obstarat to, co tam patri, aby si roznymi typmi oleja s roznymi aditivami nevytvoril nejaky vesmirny discodrink a nerozbil motor. A potom u Stalingradu motorky nemuseli natocit 100.000 km bez toho, aby niekto furt lamentoval, ako mu v motore takto rachoti a tamto cinka....nechapem tvoj pristup, sorry, asi sa musim este vela ucit. Moje doporucenie - NELEJ TO TAM a DAJ MOTORU TO, CO POTREBUJE NAJVIAC- DOBRY OLEJ...
moji motorku naucil hovez smazit na Liqui Moly, koupil jsem paklik navic, protoze vim, ze ho budu stejne menit, takze mam dost i na dolivani... Cenu neznam, ale tusim tak do 200kč
Jinak si myslim, do BMW je fuk jestli se nalije procycle, nebo MOTOREX, protoze je motor od druhe svetove valky porad stejny a v te dobe byly oleje asi kvalitativne uplne mimo proti soucasnym a taky to fungovalo, nektery stroje funguji dodnes, a najizdeji taky nejakou tu stovku tisic... takze asi tak
BMW R 1150 GS
ICQ # 16951836
Skype: chiptdm
ChipGS napsal:
Jinak si myslim, do BMW je fuk jestli se nalije procycle, nebo MOTOREX, protoze je motor od druhe svetove valky porad stejny a v te dobe byly oleje asi kvalitativne uplne mimo proti soucasnym a taky to fungovalo, nektery stroje funguji dodnes, a najizdeji taky nejakou tu stovku tisic... takze asi tak
Tak s tymto by som celkom nesuhlasil, dnesne motory oproti tym "od druhe svetove valky" podavavaju niekolkonasobne vyssi vykon a pracuju vo vyssich otackach a s vyssimi tlakmi. Na oleji nesetrit, ale zbytocne to neprehanat. Staci dodrzat specifikaciu API (R1200 API SJ, u R1100 staci API SG), viskozity (podla prevadzkovych teplotnych podmienok - u nas 10W-50, 20W-50) a vynechat pri vybere supermarketove noname oleje, a nemoze sa nic skazit. HLAVNE NEMIESAT, PRIATELIA, NEMIESAT...pokial to nie je absolutne nevyhnutne a kratkodobe riesenie. ALe toto sme tu uz predsa neraz preberali....
Upravil marek321 dne 08.06.2008 21:48
Já leju Motul 3000 20W50.Mam najeto 87000 a pohoda 5l stojí 600.Měním tenhle minerál po 10000km.Podle mě je syntetika do brambory házení perel sviním.Tenhle husťoučkej ojej to ani nebaští a rachot z motoru je minimální.
no pokad se nepletu tak jeden můj zákazník mi říkal, že v paramu dělají oleje a vozí do němec, kde na to daj nálepku např. castrol a zase to vozí zpátky k nám. nebyl to žádnej jouda, ale nějakej šéf z parama. tak nevím, a na fritovací olej sem fakt najezdil hodně km. no překvapili mě při tom dvě věci, nižší spotřeba a větší výkon.jo auto má 300000km a pořád jezdí a to jezdilo na bionaftu, fritovací oil a bez poruch, žádná oprava čerpadla a tak, přitom mě všichni strašili jak se to celý poondí.dokonce znám chlápka, kterej kupoval friták po paletách v makru a lil to do novýho nisana patrola a 200000 km bez problému.
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
tak preco namiesto nafty do dieslov neleju fritak napr. taxikari? ja mam par kamosov a viem, ze najmenej dvom sa auto posralo - tvrdia ze to bolo experimentmi s palivom. A podla taxikarov som vzdy auto vyberal - oni potrebuju auto k zivobytiu a nemozu si dovolit kupit srot, co sa rozsype za prvym rohom. A ked tam neleju fritak oni, tak to nebudem robit ani ja. Inak proti tomu nemam vyhrady - mame znameho farmara v Rakusku, co si oficialne vyraba repkovy olej na hektolitre ako palivo, ale leje to do strojov a traktorov - do auta by si to nikdy nedal. Neviem, pripada mi to trochu zvratene, takato logika...fritak patri do fritezy a motorak do motora. I ked i na motoraku sa daju usmazit rezne, nie? Otazka je, ako to bude chutit...asi tak ako tomu motoru fritak. Takze asi tak....inak marketing je silna zbran a treba si nan davat pozor, aby jeden zbytocne neprehlupil...ako ja so "super-extra-fantastickym olejom vyvinutym specialne pre vzduchom chladene V-twiny..." - O.K., boxer nie je V-twin, asi v tom bola chyba
sakra, to jsem si nabehl. takhle nevinne polozenej dotaz, i kdyz priznavam, ze mozna nestastne, se zase rozjel. ale asi jsem to mel predpokladat, tema "olej" je predem urceno k peknymu flame-waru.
MCJ> diky, pokud najdu neco casu, zkusim tam zajet. u nas na morave je to spatny.
BIGR, marek321> no nevim, jestli je olej z louise takovej nesmysl. pokud vim, tak legend neni zadna vicestupnova syntetika, ale taky mineral. ma specifikace API SJ, SG/CF/ACEA A3. ten olej z louisu ma specifikace JASO T903 MA, API SL-CF, ACEA A3/B3. tedy podle specifikaci bych mohl rict, ze celkem narez.
no pocasi a cas tomu moc nepreje, takze jezdit uz asi nebudu. olej z louise teda asi nenajde uplatneni. potreti budu menit olej (motorex legend) po 5000 km. no jo, prece setrit se nema, bmw sice pise po 10t, ale co bych mu to nedopral. jenom si tak rikam, ze by mne fakt zajimalo, kdo ten olej pro louise dela. protoze proc davat takovy penize za motorex, kdyz hrochovi muzu doprat lepsi olej za mensi penize. a treba bych ho mohl menit i casteji, i kdyz to uz by asi bylo zbytecny. na okruhu zase tak moc nejezdim, ale to by se ozyvaly hlasy "jedine plna syntetika!"