Preco je u axialbej taka vula? Ako sa to bude chovat v krajnich hodbotach. Je tam nejaky rozdurl chidy motora? Mam to radsej dat na min alebo na max?
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
U axiální vůe vahadel je potřeba seřídit vůli na co nejmenší hranici, co ti dovolí díry na šrouby a svorník. Adjust the holder for minimum end float.
End float of rockers:
min. .......................................... 0.05 mm (0.002 in)
max. ......................................... 0.40 mm (0.016 in)
Když je vůle u té vyšší hranice, tak je motor hlučnější. Osobně to dělám tak, že když je vůle více než 0,20mm, tak ji zkusím zmenšit (co mi dovolí díry na šrouby a svorník). Ideální je, když by se ti to povedlo na "sání" i "výfuku" dát na 0,05mm - ale to vesměs nejde. Skončíš třeba tak (ber to jako příklad), že budeš mít třeba na "sání" 0,10mm a na výfuku budeš na 0,05mm.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Měl bych dotaz na zkušenější. O kolik se tak přibližně "hnou" ventilové vůle po 10 000km? Zrovna před chvílí jsem s nimi skončil a třeba na výfuku jsem měl vůli o desetinu menší což mě docela překvapilo. Sací byly menší o přibližně 5stovek.
Nevíte někdo k čemu slouží jakoby malá vrtulka na levém válci u sání na vačkové hřídeli? Vypadá to jako nějaké odvzdušnění. Na mém RT se to volně otáčí na hřídeli, to je normální a nebo by to mělo být hnané hřídelí? Viz foto propůjčené od Tondy. Díky za odpověď.
Upravil namork1 dne 20.08.2013 19:43
prosímtě ta vrtulka slouží k nucenému odvětrání motoru a asi taky aby odstříkoval olej pryč a nedržel ve u odvětrání a určitě se to nemá otáčet volně. musí to držet fest pač je to pod stejným šroubem jako kolo rozvodu.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Tak foto se mi nedaří pořád vložit ale to už je jedno, rozumíme si. Jj to je přesně co myslím ale mě se to fakt otáčí na hřídeli volně .... možná že v chodu se vrtulka nechá unášet otáčením hřídele ale na pevno vážně není . Může to být do budoucna problém?
Vačkové kolo bude asi utažené, ta vrtulka tam "lítá" do strany i půl centimetru, to si myslím že bych už dojezdil ..... všiml jsem si ale že má na boku kterou doléhá k vačkovému kolu malou přírubu .... nemůže být jen řekněme na nacvaknutí na vačkové kolo?
ještě dodám že se jedná o jednovačku
Upravil namork1 dne 20.08.2013 19:55
sundej to odvětrání zezadu pod hrdlem a podívej se nato jestli to není prasklý nebo něco neuvidíš ale volně se to nemá točit hlavně by to nefungovalo jak má
... servis a diagnostika BMW Motorrad
RT je fajn ale kvůli ochranným plastům co mám na hlavách jsem kvůli ventilům musel rozdělat "půl motorky" abych je sundal a teď mě to čeká znova. Jserm vážně zvědavý co tam najdu. Taky si myslím že vrtulka bude asi ulomená a už se jen volně otáčí na hlavě šroubu. Díval jsem se do repromu a na vačkové kolo se vážně dává 65Nm šroubem přes plastovou vrtulku?
Tak jen ventildekl dolu. Taky nemám RT rád pro tohle rozdělávání.. Ale v té vrtulve bude zalitej nějakej kov a přes ten se to stahne.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
No právě že ani to víko ventilů nesundám bez toho aniž bych sundal celý bok, právě kvůli těm padákům které drží na šroubech schovaných pod bočním panelem. Ale alespoň je to na levé straně, pravá se sundává kvůli kastlíku na rádio ještě o něco hůře. Aha tak tam bude určitě nějaký zálisek. Jen mě teď děsí že mám příští týden odjíždět na dovolenou a jestli bude ta vrtulka špatná a nebude skladem tak si počkám .... na antenní kroužek jsem čekal měsíc.
namork1 - no na RT je ten přístup trochu horší, ale jak už potom víš, kam který šroubek patří, tak to máš rozebrané hned. Vrtulka na vačkové hřídeli na odfuk z motoru se určitě točit volně nesmí (tak jak ti už psal Servisák) - pravděpodobně bude prasklý plast vrtulky okolo toho kovového "futra", které je součástí vrtulky. Kdyby jsi chtěl, tak mám určitě nějakou "zdravou" vrtulku v dílně. Kdyžtak napiš adresu a pošlu ti ji v obálce poštou.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...