Ahoj.
Zdá se mi, že při postavení mototrky (normální GS 2005 ne-ADV) na boční stojan, je motorka v hodně velkém náklonu. Stojan má už vůli, která dělá cca 1,5 cm na výšku, ale nevím, jestli toto může být příčina.
Změřil jsem vzálenost vyklopeného bočního stojanu od změ při postavení motorky na hlavním stojanu - je to od 11,5 cm (nejnižší bod u paty stojanu) do 12,5 cm (nejvyšší bod), při zohlednění vůle pak od 13 do 14 cm.
Při postavení motorky na boční stojan a srovnaném předním kole do osy motorky, je vzdálenost levé strany řidítek (měřeno v ose šroubu, který drží blástr a závaží) od země 99 cm.
Nemohl byste mi někdo změřit, jak by to mělo být "správně". Co by mohlo být příčinou? Je to jen tou vůlí, nebo je ohnutý stojan?
Já měl podobný problém na 1150 GS. Stojan nebyl ohnutý, jen bylo "vykloktané" (omlouvám se za neodborné výrazivo) uložení bočního stojanu. Páč nemám dílnu, opravu mi k mé naprosté spokojenosti provedli v "Car servisu" v Praze.
přesně tak. s největší pravděpodobností bude volné uložení policajta.. muže byt routažene to Učko stojanu a muže byt i ohnutý stojanek , viděl jsem kolikrát jak se potom lidi válej nebo nasedají.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Jak jsem psal, vůle v uložení stojanu každopádně je. Na výšku jej lze přizvednout o cca 1,5 cm. Jestli to je jen v čepu, nebo je roztažené i tu "U" stojanu, uvidím, až jej sundám.
Nevím, jestli to ještě není zkombinované s ohnutým stojanem.
Lze to nějak poznat, proměřit? Potřeboval bych vědět "normální" náklon.
Upravil j_a_k dne 02.02.2015 06:59
Dnes jsem zdemontoval boční stojan a odstranil i nástřik, který na něm byl (neoriginál, nějaká gumo-barva).
Pod ním jsem našel svár (viz. přiložení foto)- originální to asi nebude.
Vybavil jsem si, že podle prodejce byla motorka dovezena na snížených tlumičích Öhlins - předpokládám, že byl stojan kvůli tomu dodatčně zkrácený. Teď jsou na motorce standardní tlumiče.
Délka stojanu měřená čistě na trubce od spodní "placky" po spodní část návarku pro uchycení pružin je 17,5 cm. Kolik má normálně?
Předpokládám, že zkrácení stojanu je příčinou problému. Nemohl byste mi někdo změřit standardní délku stojanu?
Vůle stojanu je hlavně v tom "účku" - cca 0,8 mm. Futro v rámu má také drobnou vůli - rozdíl v průměru futra a díry v rámu je cca 0,2 - 0,3 mm a vůle je i v samotném šroubu, který drží stojan. Má smysl řešit vůli futra a šroubu?
v originál dílech od Ježka je uvedeno, že jsou boční stojánky standardní a snížené. Máte někdo porovnání? Některé bočáky jsou ohnuté a některé rovné. Mám bočák ohnutý na 05/2009. Také mi to skoro leží
Upravil TomP dne 09.02.2015 11:38
j_a_k napsal:
Dnes jsem zdemontoval boční stojan a odstranil i nástřik, který na něm byl (neoriginál, nějaká gumo-barva).
Pod ním jsem našel svár (viz. přiložení foto)- originální to asi nebude.
Vybavil jsem si, že podle prodejce byla motorka dovezena na snížených tlumičích Öhlins - předpokládám, že byl stojan kvůli tomu dodatčně zkrácený. Teď jsou na motorce standardní tlumiče.
Délka stojanu měřená čistě na trubce od spodní "placky" po spodní část návarku pro uchycení pružin je 17,5 cm. Kolik má normálně?
Předpokládám, že zkrácení stojanu je příčinou problému. Nemohl byste mi někdo změřit standardní délku stojanu?
Vůle stojanu je hlavně v tom "účku" - cca 0,8 mm. Futro v rámu má také drobnou vůli - rozdíl v průměru futra a díry v rámu je cca 0,2 - 0,3 mm a vůle je i v samotném šroubu, který drží stojan. Má smysl řešit vůli futra a šroubu?
Ahoj Jirko,
Ano na moto byla snížená sada 'Ohlins,ted tam máš origo.tlumiče a standart výšku,ten boční stojánek byl snížený k těm ohlinsům,mám boční stojánek ve standart.velikosti až pojedeš kolem stav se dám ti ho, ten snížený vem sebou.
j_a_k napsal:
Dnes jsem zdemontoval boční stojan a odstranil i nástřik, který na něm byl (neoriginál, nějaká gumo-barva).
Pod ním jsem našel svár (viz. přiložení foto)- originální to asi nebude.
Vybavil jsem si, že podle prodejce byla motorka dovezena na snížených tlumičích Öhlins - předpokládám, že byl stojan kvůli tomu dodatčně zkrácený. Teď jsou na motorce standardní tlumiče.
Délka stojanu měřená čistě na trubce od spodní "placky" po spodní část návarku pro uchycení pružin je 17,5 cm. Kolik má normálně?
Předpokládám, že zkrácení stojanu je příčinou problému. Nemohl byste mi někdo změřit standardní délku stojanu?
Vůle stojanu je hlavně v tom "účku" - cca 0,8 mm. Futro v rámu má také drobnou vůli - rozdíl v průměru futra a díry v rámu je cca 0,2 - 0,3 mm a vůle je i v samotném šroubu, který drží stojan. Má smysl řešit vůli futra a šroubu?
Ahoj Jirko,
Ano na moto byla snížená sada 'Ohlins,ted tam máš origo.tlumiče a standart výšku,ten boční stojánek byl snížený k těm ohlinsům,mám boční stojánek ve standart.velikosti až pojedeš kolem stav se dám ti ho, ten snížený vem sebou.
Ahoj Bobe.
Tomu říkám nabídka! Díky, rád ji využiji. Ozvu se, až budu mít cestu správným směrem.
Ahoj, jak jsem tu už psal, tak motorka je na bočním stojanu hodně nakloněná. Dle VIN by měla mít rovný stojan a já tam mám ten zahnutý a navíc s velkou vůlí na čepu a ještě mi tam chybí kluzné ložisko. Ani pouzdro v rámu nevypadá zrovna v pohodě. Co mám koupit, aby to bylo v pořádku? a neříkejte, že celou motorku....
TomP přiložený následující obrázek: