Motorku mam rok a letos chcu zacit jezdit vic teren. Mam vyhlidle pneu do zadu e09 a do predu e10. Potreboval bych poradit, na jaky tlak pneu hustit. Popr, jestli menit tlak v pneu, kdyz budu vedet, ze pojedu 100km jenom po silnici.
Jeste jeden problem:
Moto jsem koupil na Metzelerkach Tourance. Byly roku vyroby 08. Kdyz jsem jel asfalt ve dvouch, zadni pneu se mi krute sjizdela a byla velmi rozpalena. Po zastaveni se na ni takrka nedala udrzet ruka. A nemohlo to byt tim, ze bych jel megapraseci jizdu, nebot batuzek by me pekne zfackoval. Cim by to mohlo byt? Stare pneu, spatny tlumic?
Upravil Peredo dne 23.02.2015 18:45
Jestli v terénu začínáš tak tlaky neřeš a foukej to tak jak doporučuje výrobce motorky. A ten tlak by jsem tipnul i jako problém na těch touranckach..asi podhušteno.
per aspera ad astra
Jezdíme s klukama jak silnici, tak i terén a tlak vubec neřešíme...normál co je předepsáno a žádnej stres..a to, že se guma zahřeje je podle mě v pořádku
Diky za rady, tlak dam dle vyrobce a je to!
Jeste jedna vec. Ohledne centralniho zadniho tlumice.
Jedna vec je, ze jsem zjistil, ze matice jde do tahu az po 16 klicich! Takze si musim doplnit hladinku!
Ale jakmile jde do tahu, jak moc ji mam utahnout? Vubec, nebo az na nadozar, nebo se to nastavuje podle vahy?
Nazdar Peredo tak to tebe jsme potkali ve Slovinsku loni . Jinak s gumam E09 dozadu a E10 dopredu do terenu asi nic nepokazis, ono moc na vyber v te 19" predni moc neni. Jinak ke gumam ti rekne vic Joe.
Jinak s nastavenim centralniho tlumice e asi obrat na Milana z TT milan enduroskola, na jedne s prednasek ukazoval jak by mel byst spravne nastaven centralni tlumic. Mebo dojed na TT Days urcite tam zas prednaska bude
Upravil schrek dne 23.02.2015 19:17
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Na tom nastavení (utažení) pružiny vůbec nehledej nic složityho. zjisti si kolik má zdvih zadni odpruženi (já našel 220 nevim jestli je to spávně) pak si změříš na cenrálním stojanu kolik je od osy po třeba výfuk nebo nějakej bod na podsedlovce. pak si sedneš na moto dáš nohy na stupačky a znova změříš (budeš potřebovat někoho kdo ti to změří) od osy po ten stejný bod a rozdíl by měl být třetina zdvihu. snad jsem to popsal aby to bylo k pochopení. takhle se nastavuje pružina pro off i on a měl by jsi to takhle nastavit i když jedeš ve dvou.
Upravil Mira1150 dne 23.02.2015 20:28
schrek napsal:
Nazdar Peredo tak to tebe jsme potkali ve Slovinsku loni . Jinak s gumam E09 dozadu a E10 dopredu do terenu asi nic nepokazis, ono moc na vyber v te 19" predni moc neni. Jinak ke gumam ti rekne vic Joe.
Jinak s nastavenim centralniho tlumice e asi obrat na Milana z TT milan enduroskola, na jedne s prednasek ukazoval jak by mel byst spravne nastaven centralni tlumic. Mebo dojed na TT Days urcite tam zas prednaska bude
Cau Schreku! Jaksi jsem te podle profilovky nepoznal (nevim cim to), takze jsem nevedel, ze si z particky ze Slovinska! Doufam, ze se motodovolena vydarila! Pozdravuj kluky z vaseho gangu!
Letos se chystam na nejakou jednodenni enduroskolu, ale predtim si stejne potrebuju zjistit nake info co se nastaveni tyce! Jinak diky za rady!
Diky vsem za tipy!
To Mira1150: Je to srozumitelny! Nastavim to a budu jezdit jako das! Vono je tu perfektne popsane, jak si tlumic osetrit, ale to presne nastaveni jsem tu nenasel! Dikec
Brian1986 napsal:
tlak pneu do terenu a na silnic nemusíš řešit, foukej dle výrobce.
Dle mě to přehřívání pneu způsobil nízky tlak v pneu, navíc když jste na tom jeli dva, ale víc by ti k tomu řekl JOE
Záleží taky v jakém terénu jedeš. pokud je to mokrá tráva hlína , bahínko , tak se gumy běžně podhušťují. Samozřejmě mám na mysli terénní gumy se špalkama. Zde je však nutno dát pozor aby podhuštění nezpůsobilo protočení gumy na ráfku a ustřižení ventilku duše. V opačném případě nutno vybavit kolo gumihaltrem . Držákem gumy proti protočení.
peredo napsal:
Motorku mam rok a letos chcu zacit jezdit vic teren. Mam vyhlidle pneu do zadu e09 a do predu e10. Potreboval bych poradit, na jaky tlak pneu hustit. Popr, jestli menit tlak v pneu, kdyz budu vedet, ze pojedu 100km jenom po silnici.
Jeste jeden problem:
Moto jsem koupil na Metzelerkach Tourance. Byly roku vyroby 08. Kdyz jsem jel asfalt ve dvouch, zadni pneu se mi krute sjizdela a byla velmi rozpalena. Po zastaveni se na ni takrka nedala udrzet ruka. A nemohlo to byt tim, ze bych jel megapraseci jizdu, nebot batuzek by me pekne zfackoval. Cim by to mohlo byt? Stare pneu, spatny tlumic?
Podhuštěný gumy jsou nejčastější problém přehřívání a tím spojené nadměrné opotřebení. Samo, že pokud jsou teploty podkladu v letních měsících vysoko budou teplé i gumy které se nemají kde ochladit. Při měření tlaku v pneu je nutno ten, kterým měříš překontrolovat na správnost ukazujících hodnot. Měl jsem doma jeden co ukazoval 2,5 a bylo tam skoro o jednu méně.
Upravil joe dne 26.02.2015 14:38
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
asi tě zklamu, ale na ty naše werky terénější gumy než E09 neseženeš (v případě, že nemáš vepředu 21" kolo).
Taky z vlastní zkušenosti můžu říct, že když ten origo tlumič do terénu utáhneš na max. tak to bude stále bída a jinak už jezdit nebudeš...
BTW máme zdvihy 190mm
Je potřeba si ale neplést pojmy s dojmy: "Tlumič" jak ho nazýváme jako celek jsou ve skutečnosti dvě oddělené části- 1) vlastní tlumič 2)pružina . Pokud je unavená pružina tak to bude furt měkký, pokud bude v prdeli tlumič tak to bude houpací kůň je třeba tyhle dvě věci rozdělovat. Dakar má 220mm normál gs pak 190mm. Hydroštel předpětí pružiny jde doplnit a pak bude klikat hned od začátku. Špatný tlumič by jsi asi poznal na fakt bídnejch jízdních vlastnostech. Pokud jezdíš hodně ve dvou a ještě s pávem možná bych porozmýšlel nad zadní gumou rozměru 140/80x17 ,trochu ubere na ovladatelnosti ale mohla by lépe zvládat zatížení který na ní kladeš.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.