a chtěl bych poprosit o zhodnocení co jsem se dozvěděl tak ABS má ale je vyřazeno jelikož oprava by prý stála 35000 takže je to moto bez abs serviska je do 40000km a v 82000km byl udělán velký servis dle manuálu v hodnotě cca 16000kč (olej filtry svíčky baterka ventily atd.)
Dneska už bych žádnou motorku s nefunkčním ABS nekoupil,teda tu,která ABS origo má a je vyřazený... Nebude to dlouho trvat/možná už to i funguje,že to prostě neprojde STK...
Já bych vlastně vubec nekoupil motorku s ABS,i funkčním:-)
Vikec napsal:
Dneska už bych žádnou motorku s nefunkčním ABS nekoupil,teda tu,která ABS origo má a je vyřazený... Nebude to dlouho trvat/možná už to i funguje,že to prostě neprojde STK...
Já bych vlastně vubec nekoupil motorku s ABS,i funkčním:-)
Viktore od 1.7.začne ta pakárna co nebude zapsáno,v tp neprojde,jeepaři už mají problémy teď úpravy pevn.nárazníky,zvýš.podvozky,velká kola.
Od 1.7.se ti technik nanapojí diagnostikou pokud to zobrazí chyby budeš je museš odstranit,chyby se online budou ukládat.Pokud neodstraníš neprojdeš,technik ti to nedá podepisuje se svým osobním číslem.
Pokud bude mít moto v tp abs a bude nefunkční bude to potřeba zapsat do tp do poznámek,demontováno,vyřazeno apod.
Vikec je 21 století a většina lidí abs chce, bezpečnost především,vždy si ho můžeš vypnout,ale pokud ho nemáš zapnout nejde.
omlouvám se zasahuju do tématu - když mám nějak namršenou komunikaci s ŘJ a nechce to komunikovat tak mi nedají technickou ? Mám to v dodávce a ani servismani na to nepřišli. Asi něco přímo v řj.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Vikec napsal:
Dneska už bych žádnou motorku s nefunkčním ABS nekoupil,teda tu,která ABS origo má a je vyřazený... Nebude to dlouho trvat/možná už to i funguje,že to prostě neprojde STK...
Já bych vlastně vubec nekoupil motorku s ABS,i funkčním:-)
Viktore od 1.7.začne ta pakárna co nebude zapsáno,v tp neprojde,jeepaři už mají problémy teď úpravy pevn.nárazníky,zvýš.podvozky,velká kola.
Od 1.7.se ti technik nanapojí diagnostikou pokud to zobrazí chyby budeš je museš odstranit,chyby se online budou ukládat.Pokud neodstraníš neprojdeš,technik ti to nedá podepisuje se svým osobním číslem.
Pokud bude mít moto v tp abs a bude nefunkční bude to potřeba zapsat do tp do poznámek,demontováno,vyřazeno apod.
Vikec je 21 století a většina lidí abs chce, bezpečnost především,vždy si ho můžeš vypnout,ale pokud ho nemáš zapnout nejde.
Já vím jak to teďka na stk je a bude. Zrovna fčera sem absolvoval stk s autem a taky to napichovali...
Jednadvacátý století a lidé co chcou abs se vyskytují jen snad jen v komunitě BMW,kerá je zblblá elektrickejma berličkama. Zbytek motosvěta je naštěstí nohama na zemi a abs berou lidi jako přítěž,kór tam,kde nejde tlačítkem vypnout.
Aspoň tak to vidím tady u nás a u lidí,co si vobčas pro nějakou motorku ke mě přijdou. Pro mě je to vosum kilo navíc a dost velkej předpoklad pro budoucí problém a finanční vykrvácení při jeho odstranění....
Ale jak říkám,kde má origo být a není,nebo nefunguje,od toho bych dal ruce pryč.
Vikec, clovece, jak jsi na to s tim abs a bmw prisel? Velke Tenere ma abs, ktery dokonce nejde ani vypnout. KTM ma abs, ktery jde vypnout jen castecne. Nova Honda ma abs a k tomu jeste automat. Lidi chtej mit na motorkach to, co v autech. Protoze stejne jako v autech si chtej vozit prdele a ne ridit. Mam 100 PD bez abs a koupil jsem 1150 Adv s abs. A podle ceho mam rict, co je lepsi? PD jezdi na pohodu a abs mi tam nechybi. V 1150 ho v terenu vypnu a na silnici vcelku funguje. A par kilo vahy u toho mastodonta? To je docela k smichu. Myslim si, ze dneska uz je nemozny vyrabet masu, co by abs nemela. Lidi jsou tak zmasirovany, ze by vyrobce nemel narok. Rozhodne s tim nemaj co delat lidi z bmw komunity, zblbly berlickama. Myslim.
Ale souhlas s tim, ze vyprazeny abs je zvlastni, i kdyz cena za jeho vymenu asi odpovide, mozna to nebude az tolik. Myslim, ze ted je 1150 na prodej docela dost s mensim rizikem, resil jsem to nedavno...
Františku,samozřejmě že mají veškerý motorky ABS,protože si to tak EU přeje. A přeje si to tak proto,že ta motorka je s tym o 20-30tisíc dražší,takže se odvede víc na DPH a taky to musí někdo vyrobit,a taky to bude do budoucna jedna z věcí,kuli keré pujde motorka do šrotu(až přestane abs fungovat) a spotřebitel bude nucenej koupit další atak dál furt dokola... Nedělám si iluze,že se to dělá pro blaho nás fšech.
Jen sem chtěl říct,že když tady budu mít doma naprodej dvě identycký japonský motorky a jedna bude abs mít a druhá né,tak ta bez abs bude daleko dřív prodaná a u bmw to bude přesně naopak. A přitom zrovna bmw v tomhle není vzorem spolehlivosti.
K tomu ABS - mám to a jsem s tím spokojen. Stalo se mi, že jsem se lekl a vzal naplno za brzdy, díky ABS to dobře dopadlo.
Občas zlobí relátko, ale neměnil bych.
"Když hodíš kamenem do hejna hus, vždycky se nějaká ozve...."
frantisek napsal:
Ale souhlas s tim, ze vyprazeny abs je zvlastni, i kdyz cena za jeho vymenu asi odpovide, mozna to nebude az tolik. Myslim, ze ted je 1150 na prodej docela dost s mensim rizikem, resil jsem to nedavno...
Taky mam abs v prd*li, uz nekolik let... Nic zvlastniho.
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Souhlasím s Bobem. Jen mi nějak nejde do hlavy ,, názor ,, některých, že ABS nikdy ! Takže podle této myšlenky kupujete i auta ? Hlavně aby nemělo ABS a Airbag ? Kde je psáno, že motorka co to má je nacpaná elektronikou.
Vikec, takže komunita BMWGS je banda trotlů, která souhlasí s ABS včetně jeho možnosti jej vypnout ? Takže mám hledat vzor ve skupině čoprařů, jejichž maximální nájezd je 200km za víkend na sraz a zpět ? Nebo ve skupině vyklopených kolem hrající si na MOTOGP na našich silnicíh se stejným nájezdem 200km za víkend s tím, že nevím který z nich mě v zatáčce sestřelí z protisměru, nebo se rozbije o svodidla ?
všude dobře.....doma GSA
Já za sebe beru bezpečnost za základní vlastnost všech vozidel. V obou autech co mám, tak při koupi jsem chtěl ABS a 4 pytle. Je to kompromis, když nemám na nové, ale chci maximum pro sebe a blízké.
Na moto ABS mám a to konkrétně na 1150. Nezkoušel jsem naštěstí zatím, ale funguje a to je důležité(snad ho v provozu nikdy testovat nabudu) .
pepanek1150 napsal:
Souhlasím s Bobem. Jen mi nějak nejde do hlavy ,, názor ,, některých, že ABS nikdy ! Takže podle této myšlenky kupujete i auta ? Hlavně aby nemělo ABS a Airbag ? Kde je psáno, že motorka co to má je nacpaná elektronikou.
Vikec, takže komunita BMWGS je banda trotlů, která souhlasí s ABS včetně jeho možnosti jej vypnout ? Takže mám hledat vzor ve skupině čoprařů, jejichž maximální nájezd je 200km za víkend na sraz a zpět ? Nebo ve skupině vyklopených kolem hrající si na MOTOGP na našich silnicíh se stejným nájezdem 200km za víkend s tím, že nevím který z nich mě v zatáčce sestřelí z protisměru, nebo se rozbije o svodidla ?
Ale kluci,kupujte si co chcete,je to přece každýho volba. Jen je dobré uvést to co sem napsal a to je to,že motorka kerá abs má a nefunguje prostě technickou neprojde. Takže je sice hezké,že máte bmw,kde se dá abs vypnout,ale je taky dobré počítat s tym,že nastane doba a to slavné abs nepujde na vašem motocyklu zapnout. A to vidím jako dost zásadní problém. Nemusí to trápit toho,kdo neřeší prachy,koupí mašinu novou,vojede ji tři roky a de pro další,ale u čtrnáct-dvacet let starejch motorek je ta pravděpodobnost prostě už hodně velká.
Na autech samozřejmě abs mám,protože je to už dlouhou dobu naprostej standart a auta bez se neprodávají,ale taky se na tom nic nesere,nebo alespoň né tak,jako na abs,kerý je nacpaný v generacích bmw 1100-1150...
Jo a vzor si hledej kde chceš,to záleží na každým jedinci,komu a zda vubec chce lézt do řiti:-)
Vikec napsal:
Františku,samozřejmě že mají veškerý motorky ABS,protože si to tak EU přeje. A přeje si to tak proto,že ta motorka je s tym o 20-30tisíc dražší,takže se odvede víc na DPH a taky to musí někdo vyrobit,a taky to bude do budoucna jedna z věcí,kuli keré pujde motorka do šrotu(až přestane abs fungovat) a spotřebitel bude nucenej koupit další atak dál furt dokola... Nedělám si iluze,že se to dělá pro blaho nás fšech.
Jen sem chtěl říct,že když tady budu mít doma naprodej dvě identycký japonský motorky a jedna bude abs mít a druhá né,tak ta bez abs bude daleko dřív prodaná a u bmw to bude přesně naopak. A přitom zrovna bmw v tomhle není vzorem spolehlivosti.
Jo, a taky píšeš, že ABS je pro Tebe "8 kilo navíc a velký předpoklad k problému a vykrvácení při odstraňování závady". No nevím, moje motorka má 150 tisíc km bez závady ABS a je 13 let stará, to je slušná statistika, ne?
No, názory Ti neberu, ale velmi nesouhlasím. Miluju veterány, klasiku, jednoduché, opravitelné věci, ale motorku bez ABS bych už nechtěl, i proto, že mne párkrát zachránilo od "vykrvácení při opravě" a možna i od mého vlastního vykrvácení. Píšeš důvody, že EU si to přeje, kvůli ceně vyšší o 30 tisíc a následným opravám porouchaného ABS. O EU si nedělám žádné iluze, ale takové důvody by snad nevymysleli ani tam. Jde prostě o bezpečnost a ty systémy jsou dnes velmi spolehlivé a relativně bezporuchové.
Ale k dotazu - nekoupil bych motorku s nefunkčním ABS!!! Důvody už byly řečeny - bezpečnost, možná vyšší cena opravy, STK.
...jenom by mne zajímalo kam se bude na technickou jezdit od 1.7.2016. Asi každá stanice STK nebude mýt všechen soft od všech moto(aut). Tak asi tě pošlou třeba 100 km jinde kde mají Má někdo info?
To co oni napichují a data která tahají jsou jiná,než to,co se řeší v servisu při diagnostice. Takhle mě to bylo řečeno na emisích předevčírem. Myslím,že na normální běžný auta,který u nás jezdí s tym nebudou mít problém. Ten může nastat třeba u aut z USA atd. Na motorkách se emise nedělají,tak myslím že nebudou ani napichovat diag. Ale je jasný,že nemůže asi svítit kontrolka nějaké poruchy na palubce. Fotí se už i přístrojovka.