Ahoj, na doporučení kolegy z webu Motorkáři se zkusím pozeptat tady - mám R1200R rv. 2008 a v poslední době jsem si všimnul, že od předního kola jde dost zásadní cinkání/chrastění, nejsoíše brzdovým kotoučů. Údajně může jít o chrastění způsobené plovoucím uloženim kotoučů, ale třeba na kostkách si připadám jako pojízdný cirkus. Fakt to chrastí dost. Absolvoval jsem s tím teď bez problémů 4000 km v Alpách, brzdí normálně a při brždění zvuk mizí, jak se desky potkají s kotouči. Měl tady někdo podobnou zkušenost? Díky.
TomR1 napsal:
Chytni za kotouč a ve směru jízdy dopředu a dozadu sním zkus otočit - pokud se Ti hýbou kotouče na nýtech - výměna brzd. kotoučů..
Je jednoduché poradit když sám sis na příčinu přišel...
Tom
Tome moc diky. Ja s tim furt zkousel ze strany na stranu a samozrejme me nenapadlo po smeru jizdy... A dost zasadne to cinka a je volne, takze jsi mel pravdu... Mam obe vule, axialni i radialni. Takze vymena kotoucu je jasna... I kdyz ty 4000 km docela slusne daly, az se divim. Vedet to pred Alpama, tak se asi tresu, kde to co udela...
Jakříká Milan. Chrastí to, ale ničemu to nevadí. Dělalo mi to na RT celou dobu.
taky jsem je chtěl měnit, ale ta cena mě docela odradila. Navíc jsem to řešil s Pavoukem v Cyrilmoto a taky mi řekl, ať to nechám tak.
Akorát že to časem dojde tak daleko, že při výletě s kolegy neznajíce mé plovoucí kotouče ti co jedou přede mnou zastavují, a hledají, co mají uvolněné.
Nehledě na oranžády, ti když to slyšeli a rukou odzkoušeli, jak pěkně plavou kotouče, o nichž v BBW prohlásili přesně to co kluci nahoře (ničemu to nevadí, jen to rachotí) měli celý večer důvod k zábavě.
Nehledě k tomu, že v BMW mi jeden rok nahodili jejich nové brzdové destičky za baňu tisíců, aby mi další rok řekli, že už to fakt plave moc, že musí jít nové kotouče i nové destičky! suma sumárum za něco málo či moc přes dvacet tisíc.
A už vůbec nehledě k tomu, že ještě v záruce jiný značkový servis dělá z majitele ****a, když si stěžuje na rachotící kotouče (milý pane, vy nevíte, co jsou plovoucí kotouče?).
Zatím snad jediný problém s BMW, ale hnul mi žlučí pořádně, hlavně ten přístup značkových servisů.
Takže jsem ve finále loni kotouče i desky vyměnil, ale koupil jsem Bremba v Itálii za zlomek ceny v BMW.
Já jsem taky z Inveltu spíš zklamanej. Ty motorky mají na salámu, byl jsem kouknout na novou S1000XR a nezájem prodejců byl až k naštvání. Absolutně bez zájmu.
Každopádně všude čtu, že vůle doboku je ok (plovoucí kotouče), ale nahoru dolů je to průšvih (resp. známka, že odcházejí, což?)
petr_v: časem to chrastění bude tak nepříjemné, že tě to stejně donutí koupit nové kotouče + "spojovák".
Originál kupovat nemusíš - seženeš kvalitativně shodné komponenty (jak kotouče, tak "spojovák" ) od TRW nebo Brembo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Ta výměna Tě stejně jednou potká - samozřejmě ideální naplánovat to s destičkama najednou...
Exiustuje možnost ty kotouče tzv. přenýtovat, ale to má smysl jen u opravdu málo vyjetých kotoučů - a málo vyjeté kotouče většinou nemají tu vůli - z čeho taky žejo....
Cenovka za kotouč není ani moc zajímavá asi 1500,-
Kluci neni potreba hned menit kotouce pokud nejsou zvlnene a jsou v toleranci.
U tech kotoucu 2008> je problem v pruznych podlozkach,ktere vymezuji vuli mezi nytem a kotoucem,po case postupne vsechny popraskaji a ''zmizi'' proto pak ty zvuky..
Jde to jednoduse vyresit odstranenim puvodnich nytu a montazi sady ''nytu''<2008.
Jak psal Tonda,da se sehnat napr u TRW nebo Bremba,nicmene ja jsem nebyl napr. u TRW spokojeny jak s provedenim tak s cenou a delam si tyhle svoje z kvalitniho nerezu a funguje to perfektne..
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Chlapi dekuju za vstricnost a pomoc, to jsem ani necekal mozna nebude nutne menit, ale jsem v tomhle nezkuseny, takze jsem si dal samozrejme rovnitko "chrasteni" = problem. Servisak se nabidnul, ze se k nemu muzu vyhledove zastavit a koukne na to okem povolanym pak se uvidi, jakou cestou se pujde.
Už mnohokrát jsem viděl nýty stažené bindrem nebo nerezovým dratkem. Tento problém totiž není jen u BMW...
Nicméně výsledek tohoto řešení (teplota od kotouče vs. plastový bindr) nedokážu posoudit. Já mám kotouč přišroubovaný
Jde o to jestli mas vymackane pouze nyty nebo i dosedaci plochy v kotouči což jde většinou ruku v ruce.. Pak jsou tyhle podložky dobry akorat na to ze to přestane chrastit....
Pořídil jsem si starší R850R a má taky plovoucí kotouče.. Vůla samozřejmě je a příšerně to chrastí.. Jelikož jsou stejně kotouče pod minimem, přenýtování nemá smysl... Takže co s tím?? Kupovat nové zatím nehodlám, pevné kotouče tam nepasují (neexistuje třeba nějaký mezikus??)
Takže jak to zklidnit, než se seženou nějaké jeté kotouče za dobrou cenu?? Ty nerezové drátky?? :-)
Ještě mě napadlo to prostě vzít pod lis a zkusit ty nýty dotlačit.. nebo je to kravina??