Po temer rocni odstavce jsem zase vytahnul BMW a s rozcarovanim jsem zjistil, ze modulator jaksi nefunguje tak, jak ma. Totiz ze nevrci cerpadlo po stisku pedalu zadni brzdy.
Brzdove svetlo sviti, spinac tedy reaguje, jak ma. Pro jistotu kontroluji i zarovku v zadnim svetle - obe vlakna pracuji.
Baterka nabita, ostatne jsem prave sundal nabijecku.
Nezbyva, nez zkusit, co to provede za jizdy. Prekvapeni se nekona, zadni brzda opravdu skoro nebrzdi, po zmacknuti pedalu ci packy brzdy se rozviti trojuhelnik a zacne rychle blikat ABS - cili dle popisu - nejmene jeden okruh pouze s rezidualni brzdovou funkci. No to jsme si nepomohli, to uz vime taky. Po vypnuti zapalovani chyba mizi, objevi se az pri prvnim zabrzdeni. Nu coz, tuhle chybu neodstranim jen tak z niceho nic, tak aspon vymenim oleje.
Svete div se, pri dalsim zapnuti se vse rozbehne jak ma. A funguje i nadale (zatim cca 200km).
Dalsi krok je teda vymena brzdovky, kterou musim ale provest tak jako tak (ma 2.5 roku).
Na co se ale ptam - stalo se nekomu neco podobneho? Ze by zustalo viset zatuhle cerpadlo posilovace a po chvili se rozebehlo? A nebo zustaly viset uhliky a je to zacatek konce modulatoru a muzu zacit setrit na novy? Prepokladam, ze pri mem stesti by me mohl vypect v tu nejnevhodnejsi chvili, neco jako nahore na Stelviu a podobne :-).
Tak nikdo... No co se da delat. Posilovac od te doby stale vrci, jako by se nic nestalo. Tak holt pres tu dlouhou odstavku zatuhnul, vymenim mu brzdovku (coz bych udelal tak jako tak) a v budoucnu budu aspon chodit protocit jednou za cas posilovac, kdyz uz nebudu moct jezdit :-)
______________
R1150R 2004