Jazzman napsal:
Kluci ahoj , dokazu si sam pomoci dvou techto budiku seridit podtlaky na bmw 1200 gs ? Nasel jsem tohle na AliExpress
http://s.aliexpress.com/Afy2uIZn
Nebo mate jiny zdroj kde se da koupit nastroj k mereni a nastaveni podtlaku ?
Myslím si že tímhle nemáš šanci, měří to tlak. Ty potřebuješ měřit, respektivně porovnávat podtlak. Já používám Carbtune.
Ja pouzivam "slauchvahu" a je to parada. Stoji to par korun a funguje to.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Opravoval jsem vůli na klapkách a protože jsem chtěl překontrolovat nastavení, tak jsem si udělal "vodováhu" a zvolil jsem skladnější variantu pomocí lahviček. Materiál jsem zvolil co doma bylo a hadičku jsem dal 3 mm vnitřní průměr . Hadičky je celkem 6m a mám problém se seřízením. Když srovnám hladiny a poté vyměním hadičky abych si ověřil, že není někde chyba, tak se mi podtlaky vždy rozhodí a to tak že se všechna voda přecucne do jedné lahvičky. Těsnost jsem zkontroloval a myslím, že je těsnost vpořádku.
Poraďte co bych měl změnit. Nahoďte alespoň na který z bodů se zaměřit.
1) Rozdíly můžou dělat tenké hadičky které mají rozdíly ve ztrátách?
2) Lahvička je cca 12 cm a je potřeba udělat vyšší hladinu?
3) Zkusit použít v lahvičkách jiné médium třeba olej?
4) Vykašlat se na lahvičky a udělat raději klasickou vodováhu s větší hadičkou (cca 8/10mm)? Trochu se mi do této varianty nechce ze dvou důvodů - vycucnutí tekutiny při velkém rozhození, - nutnost vyřešit přechody hadičky, - je potřeba zvolit vhodné médium a nebo utlumit rázy, což může opět způsobit nepřesnosti v měření.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
vsezved napsal:
Když srovnám hladiny a poté vyměním hadičky abych si ověřil, že není někde chyba, tak se mi podtlaky vždy rozhodí a to tak že se všechna voda přecucne do jedné lahvičky. Těsnost jsem zkontroloval a myslím, že je těsnost vpořádku.
Nepíšeš kdy přesně se ti kapalina přeleje, ale typuju, že je to právě výměnou těch "kontrolních" hadic. Při sundávání/ nasazování jiné hadice vytvoříš nerovnoměrnej tlak a rozběhneš tím nezastavitelnej proces přelití kapaliny. Podle mě je chyba v té výměně hadic na již fungujícím zařízení a nechápu proč to děláš?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Trochu to upřesním. Je mi jasné, že se hladiny vždy po sundání hadic vyrovnají, proto vžy nechám hladinu ustálit a když prohodím hadičky, tak ustálení je úplně na jiné hladině (vše přelito do jedné lahvinky). Proč dělám i ověření pomocí otočení hadic je jednoduché. Sešteloval jsem podtlak na volnoběh a u šroubků odtoku byl rozdíl cca jedna celá otáčka. Seřídil jsem lanko při 3-3,5 tis otáček a po seřízení nastalo střílení do výfuku při každém rychlém zavření plynu, což před opravou klapek bylo jen občas. Nastavení mám standartní filtr, y svod, chip od Johna stage8, klapky stále zakápnuty barvou a ověřeny měrkou. Moto 1150gsa.
Seřízení ventilů bylo prý děláno před cca 10. tis. a jelikož nemám prostor, kde by sem mohl pracovat při pokojové teplotě, tak ověření ventilů musím nechat na jaro.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
asi si nerozumíme
Přeleje si ti to v ten okamžik, kdy vyměňuješ hadice?
Jestli jo, tak je to tím, že sundáním/nasazením hadice vznikne v jedné z nádobek podtlak/přetlak a pak následuje to, co se stane když nasaješ hadicí benzín z nádrže... teče to, dokud je soustavnej proud.... nevím, jak líp to vysvětlit
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Když vyměňuji hadice, tak mám moto chcíplou, vyměním hadice a znovu nastartuji. Nejsem superman abych stihl vyměnit hadice za běhu a abych si myslel, že to podtlak jen na jedné straně nevycucne. Po vyměnění a před opětovným nastartování jsou hladiny srovnané.
Upravil vsezved dne 25.11.2017 11:36
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
@servisak
Myslíš, že je dobré vyřadit chybu měřícího přístroje, nebo přemýšlím o kravinách a nemá cenu to řešit? (Pokud třeba stavební vodováha má špatnou libelu a neotočím ji na zkoušku, tak podle ní můžu zdít pěkně křivou zeď a myslím, že s podtlaky to může být obdobné, budu si myslet, že mám seštelováno, ale opak bude pravdou).
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Já to moc nechápu, ten postup, co jsi šteloval, a co je původní? Ale jestli ti nesedí po výměně hadic hodnota, máš někde něco špatně. Budík ti řekne ,,taby to saje 2,3 a tady 4,1 a ty víš která strana je špatně. Nepřisává ti to někde? V těch 3,5 ti to sedí na obou stranách?
Upravil Waltr dne 25.11.2017 22:51
Dnes jsem jeste pro jistotu tesnosti prelepi vicka nadobek pod kteryma to mohlo podchazet. Zitra udelam test a kdyz neuspeju, tak nekde sezenu manometry aby mela dusicka klid. Stejne budu muset doladit lanko pro sytic, protoze kdyz je moto studena tak packa temer nezvedne volnobeh a spatne chyta.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Co tak si udelat klasickou slauch vahu u ktere pak nemusis resit jestli mas neco spatne. Mam cca 4m pruhledne hadicky na benzin. Do ni strcene PE modre nepruhlene hadicky na vzduch pouzivane na montazni linky ktere presne pasuji na trubicku podtlaku na vstriku. Medium voda. Jsou tam jedine 2 spoje. Obe ramena maji presne stejnou delku tim padem i tlumeni. Mam to cele trvale na desce a tu na zdi v garazi.
Vysledek je ze to funguje uz 9 let bez problemu.
Prohozeni hadicek ukazuje zrcadlove otocene hladiny. Je to dostacujici pro domaci serizeni levne a nehrozi porucha.
Upravil paja1 dne 26.11.2017 10:54
Pája
Ja pouziva m uz par let Twinmax. Vyhoda je ze to vemes do tankbagu zapojene na moto a muzes videt jak se ti to chova za jizdy. Uz nejakou dobu ladim na rovince v konstantnim kilu. Jo stalo to asi 100 euro, ale cert to vem kdyz me to bavi
Tak lahvičky konečně zprovozněny dle očekávání. Nyní jsou již nerozebíratelné. Pomohlo dotěsnění šroubovacích víček pomocí silikonu. Po prohození hadiček je konečně hladina stejná. Poučení: důvěřuj ale ověřuj správnou funkčnost. Omlouvám se za takové plevelení vlákna zbytečnými dotazy.
Tak po seřízení podtlaků se střílení do výfuku projevuje jen při ohřátí na 6 dílků teploměru a to již výfuk dává praskáním při chladnutí vědět, že je motor řádně zahřátý.
'02 BMW R1150GSA, bylo '05 BMW F 650GS
Hele vyhod to perpetum mobile a tady máš v Luisu budíky https://www.louis.eu/artikel/craft-meyer-synchroniser-0-to-1-bar_/10002587?list=734550f30fcdc1a04f5e3ac11422a706
Navíc teď mají akci 20% sleva.