Ahoj, mám dotaz ohledně převodovky na r1150gs rok 99.
Nastartovaný motor na neutrální, při prudším přidání plynu, se z převodovky ozve malé zarachtaní. Při pomalém přidání ne, za jízdy žádné hluky. Moto jede normálně, řadí normálně, rychlosti nevyskytují. Je to u tohoto modelu normál nebo ne? Za případné odpovědi předem děkuji.
no řekl bych, že se s Tebou rozloučila vstupní hřídel do převodovky. Nebo ložisko vstupní hřídele do převodovky.... rozborka je ale stejná je-li to hřídel či ložisko. Sundej startér, vem si čelovku. Kamarád ať zmáčkne spojku, Ty se snaž slabým šroubováčkem pootáčet spojkovou lamelou - nahoru dolu, uvidíš i vstupní hřídel do převodovky. Jestli bude mít lamela velký poloměr otáčení, třeba do 1cm máš vyhráno, odhalil si problém, je v pr.deli hřídel.
Já jsem si tím už prošel, takže jsem už vyrovnanej....těch ku.rev a v šeho jsem vyjmenoval moc......je to na hodně velké kapesníky, protože Ti potečou slzy jak hrachy:-)..protože v BMW vstupní hřídele do převodovky nejsou:-). Je to shánění po všech čertech.
Když už to budeš mít rozebrané, vyměň ty dvě gufera u kliky, samozřejmě lamelu, no a v převodovce vyměň ložiska. Než nasadíš lamelu, hřídel nezapomeň lechce máznout.
Do převodovky použij POUZE jen a jen POUZE!!!!!! origo gufera. Já jsem se na to vysral a rozdělával jsem to podruhé. Vychcal mi olej na spojku, chtěl jsem já **** ušetřit.
Vyměň i gumu ve spojkovém válci. Spojku pořádně odvzdušni, vzduch je sviňa. Je to všechno sraní, ale udělej to.
Upravil monsery dne 29.09.2018 20:12
Lítám pomalu a nízko..
No právě že jsem to celé nedávno doskládal. Motorka byla rozebraná do šroubku, hned jak jsem jí koupil a včetně motoru. Ale převodovka nevykazovala zvenku žádné vady.
Ložiska vstupní a ložisko výstupní hřídele bez vaklu, drážkování na vstupu jako nové.
Je tam nová lamela, hřídel namazána, gufera všude origo nová, správně naklepnutá.
Ten zvuk se ozývá z převodovky vpravo dole, jako u pravé stupačky
Aha, hm... přemýšlím, co by tam mohlo zlobit, protože ta převodovka je fakt mohutná, aby se tam jen tak něco vysypalo???:-( Ještě by se mohl ozývat a do celé převodovky rezonovat takovej ten pohlcovač rázu momentu. je to taková ta věcička na vstupní hřídeli. Ale??
Víc mě nenapadá. Také by mě zajímalo co Tě to zlobí...Bylo by fajn, kdyby sem něco napsal Tonda či Servisák...Promiň, už nevím....
Je těžké rozebrat motor? Když jsem měnil gufera kolem klikovky, chytl jsem na klikovku a ona mi lehce chodila dopředu a dozadu. Měl jsi taky tento problém? Jinak očesání hřídele můžeš hodně předejít včasným podřazováním. Když pojedeš třeba na šetku padesát a zatáhneš za to, motor to dá, ale pro hřídel je to začátek konce.
Lítám pomalu a nízko..
Nevadí, díky za náměty!
Motor jsem rozebíral, protože byla prasklá lišta rozvoďáku a měnil jsem i šálky na klice. Axiální vůli na klice jsem neměl, tu by měly vymezit zadní šálky,
které mají také boční / axiální vedení pro kliku. Složité to není, v tom motoru s převodovkou zvlášť skoro nic není. Jen na nic nezapomenout a dodržet momenty.
To s tím podtáčením už jsem tu četl. Jezdím většinou 3 - 5 tis ot.
Hodím sem dotaz jestli se s tím náhodou někdo nesetkal. To jsem tak jednou zastavil, špatně rekognoskoval terén a motorka hópla. Já mám podruhé za tři měsíce zlomenej kotník ale chci se zeptat na problém, který po tom pádu nastal:
Zvedli jsme motorku > nasedám > otáčím klíčkem > zůstala tam zařazená dvojka > chci tam dát neutrál > mačkám spojku > hledám nohou řadičku > ta je úplně spadlá k bočnímu stojánku. Říkám si co je?? Dávám motorku na boční stojan a zkoumám řadičku. Všechno vypadá tak jak má. Nic není na pohled uvolněné, tisícihran se normálně s řadičkou pohybuje, ale ta jde úplně na volno bez odporu jak kdyby nebyla připojena k převodovce.
Setkali jste se s tím někdy?
Spitfire přiložený následující obrázek:
[106.08Kb]
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Nějakej zručnej gynekolog by to nejspíš zvládl. Ale díky. Alespoň víme, na co se zaměřit. Já jsem se koukal na schéma převodovky a dumal jsem, co by se tam mohlo takhle podělat a napadla mě ještě prasklá pružina té vidličky, do kterých zaskakují kolíčky.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Jsem rád, že můj servisní odpovědný vedoucí neztrácí dobrou náladu Tu práci mu nezávidím
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Jenom kdyby se někomu stalo to co mě, tak už jsme zjistili co se podělalo. Bohumil to celý rozdělal, otevřel převodovku a zjistil, že se "rozlepil" spoj vidličky a toho kroužku s pružinou. Kolíček je na svém místě, ale vidlička(1) je k tomu kroužku s pružinkou(2) jenom jakoby přilepená nebo nevím. Nepřišli jsme na to, jak to u sebe za normálních okolností drží. Kdyby někdo věděl, tak napište.
Spitfire přiložený následující obrázek:
[37.45Kb]
Upravil Spitfire dne 02.11.2019 19:46
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Napadlo nás, že bychom na novém řadícím mechanismu preventivně 1 a 2 k sobě bodly elektrodou na třech místech, aby se to neopakovalo, ale nevím jestli neuděláme víc škody než užitku. Jestli tam je uvnitř vidličky kolíček, co se zase střihne, tak je to trochu časovaná bomba.
Upravil Spitfire dne 02.11.2019 20:21
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90