Zdravím, mám jen dotaz na kluky znalé ohledně výměny ložisek, neznáte důvod proč jsou ložiska v převodovce zakrytované? Zdálo by se mně lepší použít ložiska, které nejsou zakrytované kvůli mazání. Dá se odkrytováním ložisek uvnitř převodovky něco pokazit?
Ivoš.
bmwivo napsal:
Zdravím, mám jen dotaz na kluky znalé ohledně výměny ložisek, neznáte důvod proč jsou ložiska v převodovce zakrytované? Zdálo by se mně lepší použít ložiska, které nejsou zakrytované kvůli mazání. Dá se odkrytováním ložisek uvnitř převodovky něco pokazit?
Nedělal bych to, kdysi jsem docela hojně sháněl náhradu namísto originálů a při sběru informací jsem jsem se dozvěděl, že ložiska jsou zakrytovaná proto, aby se mazala pokud možno po celou jejich životnost mazivem určeným pro mazání ložisek, což je náplň schovaná pod krytem. V převodovém oleji jsou nechtěné příměsi a částečky, které by se neměli dostávat do ložisek.
Nakonec jsem prostě koupil originály a vyměnil je přesně podle manuálu BMW, vlastní kreativita v tomhle případě je na škodu.
No...ono to mazivo se po par km stejne vyplachne tim horkym olejem...a driv byli loziska bez krytek a jezdilo to taky...navic u 1200 je magnet ktery ty supinky chyta. U 1100,1150 by to mozna mohlo vadit ale rozdelal sem nekolik starych prevodovek 1100 s kuzelikovyma loziskama ktery kryty nejsou a vydrany nebili...spis bych to videl v pravidelne vymene oleje...
Kupredu spatki ni krok...
bmwivo napsal:
Zdravím, mám jen dotaz na kluky znalé ohledně výměny ložisek, neznáte důvod proč jsou ložiska v převodovce zakrytované? Zdálo by se mně lepší použít ložiska, které nejsou zakrytované kvůli mazání. Dá se odkrytováním ložisek uvnitř převodovky něco pokazit?
ja som dal tiez otvorene,a ziadny problem.ved su tam urobene aj mazacie kanaliky.daj vypustaci srob s magnetom a nemas problem.
Bohumil napsal:
No...ono to mazivo se po par km stejne vyplachne tim horkym olejem...a driv byli loziska bez krytek a jezdilo to taky...navic u 1200 je magnet ktery ty supinky chyta. U 1100,1150 by to mozna mohlo vadit ale rozdelal sem nekolik starych prevodovek 1100 s kuzelikovyma loziskama ktery kryty nejsou a vydrany nebili...spis bych to videl v pravidelne vymene oleje...
Na 1100 nevím, ale na 1150 mám velkej magnet na dně prevodovky. Je to imbus šroub nad katem.
Caute menim akurat loziska v prevodovke, mate nejake dlhodobo overene typu skf nsk fag... alebo odporucate tie niekolko nasobne drahsie od BMW? Ja tam mam momentalne z toho co vidim oznacenia tie 4 velke (nemam ich este dole) NSK (made in poland ) a to 6205a13 a 6205A7a16, tie na vstupnej suopacne takze oznacenie este neviem...
tu som sa dopatral ze rozmery su
4ks 25x52x15
1ks 17x35x10
1ks 20x47x14
nesom ale celkom isty ci hocijake s plastovym krytom alebo podla pouzitia este s nejakymi extra ficurami...