Dobrý den, všechny vás zdravím.
Jsem tu na fóru nový a také jsem nově majitelem BMW R 1200 GS rok 2005. Motorka má na budíku něco okolo 36 tis., ale je to dovoz a nedělám si iluze o reálnosti tohoto údaje
Měl bych pár dotazů ohledně tohoto stroje, protože jsem měl vždy čtyřválcové šestky a jak jsem zjistil, BMW je jako z jiné planety.
Moje dotazy jsou následující:
1. Několikrát se tu řešilo ABS a posilovač (včera jsem hledal zde na fóru relevantní příspěvky asi 4 hodiny v kuse), ale na můj problém jsem odpověď nenašel. Po nastartování motorky vše v pořádku, kontrolky pozhasínají a posilovač funguje. Ujedu nějakou vzdálenost a jakmile někde na křižovatce zastavím a delší dobu držím brzdu, začne mi blikat střídavě ABS a červený výstražný trojúhelník - posilovač ale funguje normálně. po všech informacích, co jsem tu načerpal si myslím, že mám teoreticky málo kapaliny v ABS. Je to možné?
2. Při jízdě v otáčkách okolo 3000-3200 na kterýkoliv kvalt a je jedno jestli přidávám či ubírám, je zřetelně slyšet takové šustění až chrastění z levé strany motorky. Tento zvuk mi dost silně připomíná jako když jsem měl Fazera FZ6 a ten vydával stejné zvuky ve stejném spektru otáček a byl KO napínák. Setkal jste se s tímto někdo na R 1200 GS? Může to být napínák?
3. Slyším jasné a zřetelné hučení v rychlosti 100-110 km/h. Všude se tu píše, že to mohou být gumy. Mám obuto Anakee 3. To hučení je fakt dost slyšet, je to jako by bylo KO ložisko. Zase - je jedno jestli přidávám či ubírám, po vymáčknutí spojky je zvuk stejný. Jen jsem vypozoroval, že při náklonu v této rychlosti zvuk lehce poleví.
Ložisko? Gumy?
4. Je drobná vůle v kardanu normální? Občas slyším při rozjedu nebo řazení na 2. rychlostní stupeň takové jakoby lehounké klepnutí od zadku - je to jen občas a jen na 1. nebo 2. převodový stupeň. Jinak nic.
A závěrem vám chci poděkovat za přijetí do komunity, za zodpovězení otázek a za shovívavost, pokud jsem něco popsal jak trouba.
Vždy jsem měl motorku v super stavu a pokud se ozval nějaký neznámý zvuk, hned jsem to řešil. Teď, po přesednutí na BMW, mám pocit jako bych jezdil na traktoru
Upravil ferdous2 dne 25.07.2019 09:20
Mám sice 1150GSA, ale problémy s ABS nebo posilovačem jsem zažil několikrát. Zatím vždy pomohl restart nebo výměna brzdovky a důkladné odvzdušnění. Různé zvuky a pazvuky beru s rezervou, ta motorka prostě není 4válcový japonec, asi není nutné se hned vyděsit. Moje zkušenost s pneu je taková, že záleží nejen na značce, vzorku, tlaku, ale taky počtu ujetých km. Některé pneu jsou hlučnější až ke konci životnosti.
Koncový převod hlídám tak, že zkouším vůli zadního kola vodorovně a svisle (kolo zvednuté). Minimální vůli neřeším, když je opravdu znatelná, po čase to končí výměnou některých ložisek. Když mi 2x odešlo velké ložisko v hrušce, byl to fakt kravál, to pozná každý.
Zkus najít někoho zkušenějšího se stejným bávem, ať se sveze, případně se domluv na servisu, doporučení na šikovný servisáky tady na fóru najdeš dost.
Také mám 1150, takže nevím zda budou mé poznámky relevantní:
1) začal bych nejlevnějším řešením - výměna brzdovky, případně kontrola vzdálenosti čidla (dovypodložení, vyndání podložek)
2) ohledně hluku od motoru zkus vyjet nádrž a dát plnou Vervy (prostě 100 oktanového tím pádem bez bio-složky) - já měl na 1150 šílené rány na levé straně při tankování v Rakousku a první nádrž 100 oktanů to napravila
3) Hučení za jízdy bych se přikláněl ke gumám...
4) Vůli na kardanu zjisti tak, že si dáš motorku na centrál kolo uchop (na šesti a dvanácti hodinách) a zkus s tím trochu pohnout, pokud se to bude hýbat tak výměna ložisek tě nemine
Ale úplně nejlepší se domluvit s místnimi Guru - jako např. Tonda, ke kterému to máš nejblíže a udělat si větší servis ať máš motorku v richtigu a nikde Tě nenechá
Upravil HonzaGS-SV dne 25.07.2019 11:59
HonzaGS-SV napsal:
Také mám 1150, takže nevím zda budou mé poznámky relevantní:
4) Vůli na kardanu zjisti tak, že si dáš motorku na centrál kolo uchop (na šesti a dvanácti hodinách) a zkus s tím trochu pohnout, pokud se to bude hýbat tak výměna ložisek tě nemine
Zrovna u řady 11xx bych řekl, že tenhle test ukáže spíš na vůli v čepu než na ložisku. Na dvanáctkách nevím.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ahojka, mam 1200 GSA rok 2012 najeto 84 tisic km a s ABSem žádný problém. Tady ti neporadím ...
Hučení v motoru nějak už nevnímám po ujetí již 25t km teď například slyším hlasitější ventily. Ale o nich vím protože jsou na horní toleranci. Při servisu musím koupit podložky a snížit vůli ... jinak zvuk motoru mě osobně přijde stejný jak u všech 1200 co sem slyšel, takže toto už neřeším A co jsem teď slyšel novou 1250 přimo z obchodu tak motor je taky hlasitější což sem hleděl že to tak BMW má.
Při jizdě bych tipnul že ti hučí pneu. Já mám obuti TKC80 a hučí to když se na to zaměřím
Vůli v kardanu vyzkoušej jak psali kluci že hodiš na hlavní stojan a zakýváš s ním. Na jednom GSu jsem to tak vycítil a dal sem ruce pryč při koupi. Jinak to co popisuješ by mělo být normální. Taky zařadím jedničku a při rozjezdu kardan klepne že se vlastně zuby do sebe zakousnou. Měl sem to rozdělané při běžném servisu, promazal ozubení a na stojanu nejde točení kardanu slyšet. Při rozjezdu se vymezí vůle.