Protože jsem nikde nenarazil na soupis nářadí, kterým by se daly opravit technické problémy a závady na cestách, snažil jsem se dát něco takového dohromady (a aby to nezabíralo mnoho drahocenného místa). Většinu nářadí mám v boxu od Marseluse(https://www.marse...k-1000096/). V topcase vozím pouze "rozbitné věci" jako je multimetr a diagnostika.
Tento soupis samozřejmě není určen pro ty uživatele motocyklu, používajících mobil a BMW Hot-line...
Jsem zvyklý si řešit většinu věcí svépomocí, takže po různém testování zde vypisuji mojí konfiguraci: Nářadí v 1/2" rozměru :
- "L" rukojeť 250mm
- nástavec 125mm zadní kolo
- oříšek 13mm, šestihran brzd. třmeny
- imbus 8 ochranné rámy SW-Motech
- torx T50 zadní kolo, ventil. víko, rám, blástry
- torx T45 aretace př. kola, př. vidlice
- adaptér 1/2" - 3/8"
Nářadí v 3/8" rozměru :
- nástavec 75mm zapalovací svíčky
- svíčkový klíč 14, délka 65mm
- imbus 6
- torx T40 výfuk, z. kotouč + brzd. třmen, boční nosiče, niply drát. kol, paliv. nádrž
- torx T30 paliv. nádrž, blinkry, zrcátka, př. brzd. kotouče, z. blatník, př. prsa
- adaptér 3/8" - bity
Bity :
- imbus 4 Quick-Lock podkova tankvaku
- torx T25 plasty kapoty, kryty svíček, víčko nádrže
- torx T20 víčka nádržek spojky a př. brzdy
- nástavec na bity
Ostatní :
- kompaktní očkoploché klíče 8, 10-19
- plochý / kříž. šroubovák
- kombinačky
- zkrácený imbus 10 šroub mot. oleje
- šroub M10 vč. matic M10 přípravek k fixaci osy př. kola
- lámací nůž (perořízek)
- zap. svíčka starší, funkční
- izolačka + textilní páska
- tubička motorového silikonu
- fixátor šroubů, středně pevnostní
- plynová páječka + cín
- vázací drát
- svitek el. kabelu
- stahovací pásky
- mazivo WD40
- směs šroubů, matic a podložek M5 a M6
- sada na opravu bezduš. pneu - antipich
- CO2 plnička + 2ks bombiček dříve cyklopumpička
- multimetr
- OBD diagnostika s kabelem a aplikace MOTOSCAN v mobilu
V případě delší cesty přibaluji tubu rychletuhnoucího dvousložkového tmelu (např. opravy průrazů ventil. víka) a montážní páky.
Pokud máte k seznamu nějaké doplnění, rád jej edituji.
Ruda přiložený následující obrázek:
[180.6Kb]
Upravil Ruda dne 12.08.2019 01:57
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Ach jo, to dnes všichni jezdí pouze s mobilem???
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
ja pouzivam uz 10 let tu Victorinox pidiracnu + SwissChamp.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ruda napsal:
Protože jsem nikde nenarazil na soupis nářadí, kterým by se daly opravit technické problémy a závady na cestách, snažil jsem se dát něco takového dohromady (a aby to nezabíralo mnoho drahocenného místa). Většinu nářadí mám v boxu od Marseluse(https://www.marse...k-1000096/). V topcase vozím pouze "rozbitné věci" jako je multimetr a diagnostika.
Tento soupis samozřejmě není určen pro ty uživatele motocyklu, používajících mobil a BMW Hot-line...
Jsem zvyklý si řešit většinu věcí svépomocí, takže po různém testování zde vypisuji mojí konfiguraci: Nářadí v 1/2" rozměru :
- "L" rukojeť 250mm
- nástavec 125mm zadní kolo
- oříšek 13mm, šestihran brzd. třmeny
- imbus 8 ochranné rámy SW-Motech
- torx T50 zadní kolo, ventil. víko, rám, blástry
- torx T45 aretace př. kola, př. vidlice
- adaptér 1/2" - 3/8"
Nářadí v 3/8" rozměru :
- nástavec 75mm zapalovací svíčky
- svíčkový klíč 14, délka 65mm
- imbus 6
- torx T40 výfuk, z. kotouč + brzd. třmen, boční nosiče, niply drát. kol, paliv. nádrž
- torx T30 paliv. nádrž, blinkry, zrcátka, př. brzd. kotouče, z. blatník, př. prsa
- adaptér 3/8" - bity
Bity :
- imbus 4 Quick-Lock podkova tankvaku
- torx T25 plasty kapoty, kryty svíček, víčko nádrže
- torx T20 víčka nádržek spojky a př. brzdy
- nástavec na bity
Ostatní :
- kompaktní očkoploché klíče 8, 10-19
- plochý / kříž. šroubovák
- kombinačky
- zkrácený imbus 10 šroub mot. oleje
- šroub M10 vč. matic M10 přípravek k fixaci osy př. kola
- lámací nůž (perořízek)
- zap. svíčka starší, funkční
- izolačka + textilní páska
- tubička motorového silikonu
- fixátor šroubů, středně pevnostní
- plynová páječka + cín
- vázací drát
- svitek el. kabelu
- stahovací pásky
- mazivo WD40
- směs šroubů, matic a podložek M5 a M6
- sada na opravu bezduš. pneu - antipich
- CO2 plnička + 2ks bombiček dříve cyklopumpička
- multimetr
- OBD diagnostika s kabelem a aplikace MOTOSCAN v mobilu
V případě delší cesty přibaluji tubu rychletuhnoucího dvousložkového tmelu (např. opravy průrazů ventil. víka) a montážní páky.
Pokud máte k seznamu nějaké doplnění, rád jej edituji.
Ftipny je to WDcko, to sem jeste nevidel....
- nicmene kde jsi koupil ty stranovy zakrsliky ? ty jsou sympaticky....
- a jeste jen pro inspiraci, pokud si provrtas nastorc ten svicak a das do nej cep (sroub, imbus, cokoliv..) a na cep nejaky popruh, tak s nim pak povolis i olejovy filtr ... vyhoda je ze navic je jen hmotnost toho popruhu, cili skoro nic ...
Ty očkoploché klíče jsem koupil kdysi v Brandýse n.L. v marketu NORMA. Kupodivu i drží. Akorát byly v rozsahu 10 - 19mm, takže krátkou 8mm jsem nakonec sehnal v H. Počernicích jako rozměr 5/16", která 8mm odpovídá. To WDčko je testovací vzorek. K olejovému filtru - pokud bych jel tak daleko, že bych musel dělat také výměnu oleje (což se asi nikdy nestane, to jej raději vyměním dříve ještě doma), mám dvě možnosti průraz šroubovákem a vytočit anebo se na filtr vykašlat, vyměnit pouze olej a filtr "dořešit" doma v dílně.
ad "pavol44": Určitě je ten pocit mnohem lepší, než "zažít" něco na způsob "hele ono mi tady zpoza plastů nádrže něco kape... a nedostat se k tomu". Tak také doufám, že nářadí vozím zbytečně, a že jej nikdy na cestě nepoužiji. Vždyť jsem si koupil BééEmVééé, né...
Upravil Ruda dne 24.08.2019 22:21
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
V jakém pouzdře to vozíš nebo to máš jen nastrkaný v tom toolboxu??
Co to máš za multimetr, poohlížím se po nějakém malém pro základní měření, vhodném i vzít si ho na motorku? Klidně i čínu, pokud bude přesná.
Upravil Jirik dne 25.08.2019 09:46
Řekl bych,že třeba těch očkoplochých klíčů máš na LCčko zbytečně moc.
Myslím sí,že 11,12 a asi i některé jiné rozměry na LC vůbec nejsou.
Já mám snad jenom 10 a 13,ostatní jen torxy.Šestihrané klíče mám jen ořechy na ráčnu .
.
Jirik napsal:
V jakém pouzdře to vozíš nebo to máš jen nastrkaný v tom toolboxu??
Co to máš za multimetr...
Obal jsem měl z nějakého měřáku co jsem kdysi koupil - MARSELUS ke svému toolboxu dodává i taštičku, ale ta mi byla zabavena "vyšší mocí" (manželka).
Měřáček je z Ali:https://s.click.a...e/eWKhtmN6. Přesnost dostatečná, setiny neřeším... je to zbytečné.
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
PavelDR napsal:
Řekl bych,že třeba těch očkoplochých klíčů máš na LCčko zbytečně moc.
To máš určitě pravdu, ale na druhou stranu, používám je jako prodlouženou páku a také už jsem na cestě řešil problémy i jiných značek.
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0
Jirik napsal:
V jakém pouzdře to vozíš nebo to máš jen nastrkaný v tom toolboxu??
Co to máš za multimetr, poohlížím se po nějakém malém pro základní měření, vhodném i vzít si ho na motorku? Klidně i čínu, pokud bude přesná.
ja taham na delsi cesty takovej uplne placatej, ma i krabicku
myslim ze je to tohle .... ale je vic typu http://www.mectur...l-288.html
pavol44 napsal:
Je to fajn tolko naradia urcite to dava fajn pocit , ale na LC model ja osobne okrem sady na opravu pneu a mobilnej Diagnostiky nenosim nic ine .
- tak to holt musis mit spoustu casu, dobrou kreditku a nebo kamarady muly ....
(jak pise ruda - nektery klice nepotrebuje ale uz je pouzil pro okoli ...)
- na kazde ceste se muze kdykoliv stat cokoliv, i dotahnout blby zrcatko bez vercajku proste skoro nejde ......
Ruda napsal:
K olejovému filtru - pokud bych jel tak daleko, že bych musel dělat také výměnu oleje (což se asi nikdy nestane, to jej raději vyměním dříve ještě doma), mám dvě možnosti průraz šroubovákem a vytočit anebo se na filtr vykašlat, vyměnit pouze olej a filtr "dořešit" doma v dílně.
tak jasne, ale vis jak to je s vecma typu "must have, but never used" .... : ))))
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0