Vrátil jsem se z Alp, kde nás druhý den dost nepříjemně překvapil sníh, o zábavu ve vánici a stažený zadek nebyla nouze.
Nicméně - doteď jsem neměl sebemenší problém s Pirelli Scorpion Trail 2. Při naší cestě se mi ale několikrát na studené a mokré silnici stalo, že se mi celá motorka v pravých zatáčkách nepříjemně smekla - to i v malých rychlostech. Prostě klouzla. Nejdřív jsem to přičítal studené pneu na mokru a velké zimě, ale stávalo se to výhradně při zatáčení doprava, což je zvláštní, pak jsem se pokaždé soustředil na to, jestli se pneu znova utrhne, nebo ne.
Možná řeším blbost, ale Scorpion Trail byla na mokru vždycky naprosto top, tak mě napadlo, jestli to nemůže dělat něco jiného. Nafoukáno 2,5/2,9...
no a ujela ti predni, zadni..?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Stalo se mi totez, ma jinych gumach, na obe strany, obe kola najednou. Spis jen shoda nahod...
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Ja bych to reklamoval nechal premerit ram nechal prevazit pneu. Pak reklamace asfaltu na prislusny kraj v Italii.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Ja bych to reklamoval nechal premerit ram nechal prevazit pneu. Pak reklamace asfaltu na prislusny kraj v Italii.
Dobrý dobrý, díky za radu. Tak třeba je to kravina, mě to ale hrozně štvalo a přemýšlel jsem, jestli to nemůže dělat něco jinýho (pokud jsem se sklouznul pětkrát a vždycky doprava). Prdel mi cvakala, přece jen nechceš potkat auto v protisměru.
petr_v napsal:
Dobrý dobrý, díky za radu. Tak třeba je to kravina, mě to ale hrozně štvalo a přemýšlel jsem, jestli to nemůže dělat něco jinýho (pokud jsem se sklouznul pětkrát a vždycky doprava). Prdel mi cvakala, přece jen nechceš potkat auto v protisměru.
Anebo prostě neumím jezdit a nerozumím tomu.
...anebo proste zatacis na jednu stranu razantneji... treba nesedis uplne veprostred...
zkontroluj jestli jsou ty gumy stranove stejne sjety. Jinak samozrejme na smyk VEPREDU velky pozor... to znamena.. ze jsi tam byl.. at uz z jakehokoliv duvodu...ZA LIMITEM adheze.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Díky Hicksi. Bylo to podobné, jako když najedeš na hada (kterej tam samozřejmě nebyl) a dělo se to výhradně v pravých zatáčkách (při cestě do Söldenu v minimální rychlosti, sněžilo a bylo kolem nuly).
Jako mohla to být náhoda, na druhou stranu strašná pruda, kdy pořád čekáš, jestli to zase klouzne nebo tentokrát ne.
Jestli si někdo myslí, že takový to příslovečný rčení "co kus, to originál" platí jenom u Mitasu, tak žije v růžovým snu
Formy na pneumatiky se plní směsí... to logicky znamená, že se jednotlivé přísady míchají, než se vytvoří hmota, kterou se naplní forma. Nevím, jak moc je reálný, aby to vždy bylo na 100% promícháno, ale osobně si myslím, že to reálný není nikdy.
Občas se stane, že je někde větší podíl nějaké složky (možná nějaký hrudka, kdo ví? ) každopádně se to stává všem výrobcům. Pro tebe je akorát blbý, že sis vybral ten kus a zrovna na typu pneu, kterému ses rozhodl věřit na 100% a zrovna v tak ošemetný "disciplíně" jako je přilnavost za mokra.
... Dobrý je pro tebe to, že to evidentně nebylo po celém obvodu, ale jen na nějaké části.
... Špatný to, že nevíš ani kam správně vložit diskuzi (teď tady asi neřešíš problém s LC, ale s pneumatikou, ne?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
... Špatný to, že nevíš ani kam správně vložit diskuzi (teď tady asi neřešíš problém s LC, ale s pneumatikou, ne?
tak zase se to tyka rozmeru na LC, ne na vintáže, že
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
petr_v napsal:
Díky Hicksi. Bylo to podobné, jako když najedeš na hada (kterej tam samozřejmě nebyl) a dělo se to výhradně v pravých zatáčkách (při cestě do Söldenu v minimální rychlosti, sněžilo a bylo kolem nuly).
tak to bych povazoval za extremni podminky. Nas taky kdysi v Alpach.. jeste s Bluesberrym a Zlodejem chytil mraz a byl to masakr.
Nicmene.. a to mne napadlo taky.. to, co pise Mr. GS.
ja bych taky podezrival nerovnomernou charakteristiku smesi.. sam mam ted podezreni na moji gumu (taky na LC), co se najednou sjela nakrivo.
tj. asi bych zvazil vymenu. Predek proste musi fungovat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Co se týče volby vlákna - nemyslím si, že je to mimo, některé tipy pneu jsou na LC docela průšvih (hodně zmiňováno Anakee).
Nic, chápu. 5000 km jsem najel v pohodě, ale většinou za hodně hezkého počasí.
Nedoplnil jsem, že jsme jeli v bandě pěti lidí - někteří si samozřejmě taky kvůli počasí (voda, zima) klouzli, ale jen u mě to bylo vždy u zatáček vpravo a ti, co projeli za mnou stejnou stopu, podobnou rychlostí, plynule, ten problém neměli.
Ale asi se k ničemu moc nedoberem, resp. hodně zajímavá je ta nerovnoměrnost směsi, to by mohlo být klidně ono a teď se to projevilo.
Každopádně je vyměním a nevím, jestli zase za ST2.
Díky všem za poznámky a pochopení.
Upravil petr_v dne 12.09.2019 11:03
TomR1 napsal:
Není Ti teda divný, že gumy byly OK 5000km a najednou při razantní změně počasí a podmínek silnice se objevila tahle ¨závada¨ …. ????
Tom
Divný to je, ale není to nemožný.
Mě se něco podobnýho stalo s Terra Force, akorát že já jsem nemohl projet ani kruháč za sucha, aby mě neuchcaly obě kola a na obě strany. Bylo to po 4500km, kdy držely úplně na hranu. Byli jsme zrovna na Korsice, takže to vím s naprostou jistotou, že držely až do mezních náklonů... a v půlce cesty domů jsem nemohl normální jízdou dojet přes Itálii a Rakousko domů Musel jsem všechny zatáčky jet jak na sidekáře.
Další sada byla naprosto OK a dojel jsem ji až do konce bez jedinýho problému a to i na vodě.
Prostě se to stát může. Ta směs může být nesourodá kdekoliv v celém objemu. Proto mu píšu, že měl štěstí, že to bylo v jednom místě, kdy to klouzlo, ale zase se to chytlo.
Upravil Mr GS dne 13.09.2019 08:05
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Máš na nich 5000. Taky je možný, že jsi je blbě ojel. Tlačíš si do řídítek, když zatáčíš? Máš tu přední gumu sjetou rovnoměrně? Do kulata? Nebo je spíš trochu do špičky?
Roman Jakub napsal:
Máš na nich 5000. Taky je možný, že jsi je blbě ojel. Tlačíš si do řídítek, když zatáčíš? Máš tu přední gumu sjetou rovnoměrně? Do kulata? Nebo je spíš trochu do špičky?
Tlačíí jenom do pravýho heftu doleva zatáčí mohama.
Upravil GSPETR dne 16.09.2019 17:16
Mr GS napsal:
Další sada byla naprosto OK a dojel jsem ji až do konce bez jedinýho problému a to i na vodě.
no ja mam zase najedou... predek sjetej do strany. X gum predtim nic.
bud mi vyrostlo leve nadro, nebo to proste byla mekci smes po strane
edit: mam Tourance Nekstx
Upravil hicks dne 17.09.2019 09:42
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pridám aj ja svoju skúsenosť, ja obúvam metzeler tourance a v posledný rok jazdím sám, manželka, od doby čo je na materskej a bežne zoderiem dve predné gumy a jednu zadnú. Keď sme jazdili dvaja bolo to tak cca 1:1 predok- zadok ... Posledné dve predné čo som menil, tak som mal ľavu stranu z pohľadu jazdca zodraté na lisinu a na pravej strane bol ešte dezén cca 1 mm. Najskôr som si myslel, že je niečo s geometriou a pod. ale na fórach som sa dočital, že je to normálne, že keby jazdím v Anglicku, tak mám viac zodratú druhú stranu pneumatiky. To že mi viac derie predok pripisujem tomu, že mam ADV a 33l nádrž a ta váha je viac na predku plus brzdenie predkom ... ale môže to byt aj mäkým predným tlmičom neviem ... neriešim a jazdim ... aj keď tiež ma raz tak šmyklo na predku v ľavotočivej zákrute, že som mal plné trencle ..
BMW R1200GSA r.v.:2010
no ja mam zase najedou... predek sjetej do strany. X gum predtim nic.
bud mi vyrostlo leve nadro, nebo to proste byla mekci smes po strane
Tohle přesně jsem viděl na Metzeler Tourance. Od tý doby, co se to dělá na Taiwanu, nebo kde, tak to stojí za howno.
Martě se to stalo, že měla sjetou jednu stranu na přední pneu víc než o 2mm. Od tý doby jsem tyhle obyčejný Tourancky zavrhnul.
A rozhodně to není tím, že by jezdila víc na jednu stranu. Najeli jsme spolu přes 100tis km a nikdy jindy jsem nic takovýho nepozoroval.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA