Zdravím všechny baworaky. Při koupi motorky jsem si všiml černého šmíru kolem sání levého válce. Zkoušel jsem to vyčistit, ale i tak tam zůstala taková nazlátlá patina. Jednak by mě zajímalo, co toto mohlo zpusobit a čím to případně dostat dolů. Díky za tipy.
Xelever přiložený následující obrázek:
Mno nevím zda jsem slepý, a žádný šmír nevidím, ale určitě by to chtělo lepší fotku
Jinak s odstraněním bych zkusil oslovit někoho kdo se zabývá detailingem...
Vim že z te fotky to není dobre videt, jelikož je to pod tou plastovou krytkou vstřikování. Zkusím udělat detailnější foto. Jinak ten cerny smir už tam není, jelikož jsem ho odstranil tech. benzinem. Teď tam zustala jen za nazlatla patina. Chci také otestovat, jestli se to tam neobjevi znovu...
BMW R 1200 GS LC r.v.2015
Zlaté fleky v dobách GS 1150 dělávaly úniky benzínu ze zpuchřelých hadiček (cca po 8-10 letech). Umýt to nejde. Jedině přestříkat... Tedy alespoň tam to tak bylo
Keď tu ešte neboli detailingove firmy a ani speci prípravky, čistievali sme plastové kryty svetiel zubnou pastou, do leskla fungovala najlepšie Erilex ale detská, tie na dospelacke zuby už nefungovali. Aj keď na lak poškodený chemicky to asi nebude fungovať....
Posílám foto, z kterých je vše lépe vidět. Také všem děkuji za rady/tipy. Ještě by bylo fajn, kdyby někdo z místních odborníků (servisak, Tonda...) mohli nahodit tip, čím to vůbec mohlo vzniknout a jestli se s tím někdy setkali. Jelikož je to kolem celého otvoru sání, připadá mi jako by byl problém s tou gumovou manžetou nebo s kovovou stahovací sponou. Pak mě napadá ještě gumove těsnění u vstrikovace, ale to by byl ten "šmír" asi jenom kolem tohoto místa....
BMW R 1200 GS LC r.v.2015
Tak příčina zřejmě odhalena. Je popraskana gumova manžeta viz. foto. Dokázal by někdo z místních tento díl sehnat a vyměnit?
Xelever přiložený následující obrázek:
Předpokládám, že na ty původní i nové bude potřeba použít speciální nářadí, které nemám a ke všemu nemám žádné zkušenosti s těmito sponami. Proto bych se do toho nerad sám pouštěl. Pokud je to ale opravdu tak jednoduché a zřejmě rychlé, budu rád, když mi s tímto někdo pomůže (samozřejmě neočekávám, že zadarmo).
BMW R 1200 GS LC r.v.2015
Tak to nemužu sloužit na tyhle spony žadný přípravek nemám ani jsem je nemontoval.
Jedine zkusit rozdělat a dát jiné.
Upravil vondri dne 09.06.2021 13:39
Xelever napsal:
Předpokládám, že na ty původní i nové bude potřeba použít speciální nářadí...
Na demontáž i zpětnou montáž původních úplně stačí kvalitní "sikovky" a menší plochý šroubovák. Já jsem rozebíral ty horní spony z obou stran (myslím, že to bylo při demontáži airboxu) a ani to netrvalo dlouho. Prostě to za ty "zobáčky" chytneš kleštěmi, zmáčkneš k sobě až dokud se zámek spony neuvolní z aretace a šroubovákem opatrně odtlačíš oba díly pásky od sebe. Zpět je to ještě jednodušší. Je pouze nutné si překontrolovat správné dosednutí zámku.
Upravil Ruda dne 09.06.2021 23:33
Kdybych nepotřeboval vozit všechny ty rozměrný a těžký krámy co pořád tahám v autě, stačila by mi k cestování jen motorka - i když rodina tvrdí něco jiného... https://www.motor...&scr=0