Potřebuji poradit. Moje GSA 2010 má najeto 51000km. Kupoval jsem ji z Německa a měla najeto 43000km. Mám na ni elektronicky podvozek od Touratech. Už jsem to s ním koupil. Nemám na moto při jízdě jistotu mám pocit jako kdyby se mi měli rozkmitat řídítka, ale udržím to. Moto má pneu TKC 70. Vše je bez vůlí. Už jsem kontroloval vše. Pokud ale motorku nastavím pro 2 lidi a jedu s manželkou, tak problém se neděje. Podezřívám tlumiče od TT. Mají najeto zhruba 20 000km. Plexi mám origo a nahoře. Máte někdo zkušenosti s tímto problémem?
Já mám tlumiče TT a měl jsem gumy TKC70 a moto byla ve vyšších rychlostech hodně nervozní ... hlavně když jsem jel na dálnici za autem v těch poryvech větru tak sem musel fakt být furt ve střehu ... Dal jsem do prdele rozšíření krytů rukou od TT a TKC 70 hodil do popelnice ... Po přezutí na Pirelli Scorpion Trail II .. Ted je motorka výrazně stabilnější .
TKC70 jsou na vlnění potvory, nemají rády ani podélné nerovnosti, jsou lepší pneu
nicméně, pokud se motorka chová se stejnými pneu a zatížením v jednom režimu podvozku nervózně a ve druhém ne, tak to, celkem logicky, bude nejspíš tím podvozkem/nastavením, aka tlumiči
Má zkušenost.. Sériové tlumiče + TKC 70 žádné vlnění na R1200GS
A Na R1150GS mám za sebou odjeté dvě sady TKC 70 a vlnění při Vyšší rychlosti a nebo že by se blbě chovali na příčných nerovnostech jsem nezaznamenal..
Spíš bych jim vyčetl menší kilometrový nájezd
Kamarád řešil něco podobného a pak zjistil že mu to dělal Topcase.. jeho výška + plexi + topcase za ním dělal turbolence... Když jel ve dvou tak moto stabilní.
Sundal kufru a vše bylo OK. Pak nasadil jiné plexi, vrátil topcase a bylo to v pohodě.
Upravil sebatt dne 07.09.2023 00:30
Nenapsal jsi jestli při stále jízdě nebo při akceleraci. Bych začal s vyvážením, ale to jsi určitě už udělal. Kufry tu už zazněly.
Mě se motorka zavlní (předek) při rychlejší akceleraci, když řadím ze 4 na 5 (nejvíc) a na 6. Mám s tím najeto 16 000 km, tak jsem si na to zvykl a beru to jako vlastnost motorky. Ale určitě je to mnou, neumím řadit, za tu dobu jsem se to nenaučil.
Jakmile pustím plyn, tak se motorka potápí na předek a jakmile tam kopnu rychlost, tak se zvedá a v ten moment cejtím v rukách, jak řídítka cuknou sem tam...
Zavděčit se všem, je umění, které nikdo nedokáže. 1200 GSA - 2011
Myslím, že ty TKC jsou na vlnění při vyšší rychlosti náchylnější .
Hodně ale záleží na tom, co na motorce je. Ja to pozoruju zejména když mám nasazené boční kufry (1200 ADV 2011), bez nich je to celkem v pohodě.
Podvozelk bych nezatracoval, zkus jiné gumy, pokud je pro Tebe důležitá jízda 120+.
Já měl na moto kdysi Anakee 3 (koiupil jsem to s nimi) - ty byly na dálnici při vyšší rychlosti úplně v pohodě i s kufry, ale vůbec jsem jim nevěřil na mokru. Takže jsem dal znovu TKC70 i přes tu náchylnost k vlnění - víc než 120 nejezdím tak často .
Upravil j_a_k dne 07.09.2023 08:28
Moje zkušenost s TKC70, opravdu většinou byly v pohodě, ale občas se moto rozvlnila. Někdy ve 120km/h, jindy až ve 140, nebo 160, stačilo ubrat až se moto uklidnila a pak znovu zrychlit a bylo to ok. Občas se to srovnalo samo. Fakt zajímavá vlastnost. Bylo to jako když nejsou hodně vyvážené boční kufry. Ale nadělalo to často a neb zadní měla nájezd cca 14000km tak na delší dovolenou ta pneu dává smysl, protože jinak za sucha i mokra držela hodně dobře. Ještě bych zmínil že se přední pneu oskákala a trochu drnčela, ale připadalo mě že ji můžu i tak v náklonu drtit bez problému a oproti ryze silničním pneu nereagovala v náklonu na asfaltové hady. Nicméně problém s podobným typem pneu vyřešil Anakke Adventure.
Upravil mahomaho dne 12.09.2023 21:12
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.