Tak jsem se bavil s Oldou Bražinou, který jel loni Dakar na čtyřkolce.
Váha stroje je 300 kilo a motor zvolil z BMW 800 GS. Na motoru nedělal žádné úpravy nechal jej naprosto sériový. Dakar dojel na pátém místě, BEZ JAKÉHOKOLIV PROBLÉMU s tímto motorem. Když si uvědomíme v jakých podmínkách tento motor jel závodním tempem a není mu naprosto nic... Pro mě je toto asi nejlepší test odolnosti a výdrže!
Koupil jsem si BMW 800 GS...
Největší slabinou BMW 800 GS je přece spojka ... NOID by o tom mohl po cestě v Maroku vyprávět
V čem je problém? Když ji dáš za uši, spálí se raz, dva, jinak solidní stroj
Waltr napsal:
Možná to je tím že neřídil Noid. Znám jednoho co stále mění řetěz. A je to jen o neschopnosti ho spávně napnout.
Hoši řidič je nejčastěji vadný díl.
to Tomelainen: v kostce:
- osmikila obecně mají problém s různým průsakem provozních kapalin - řešilo se tu mnohokráte - motorky některých zdejších majitelů jsou tím vyhlášeny (že Hicksi?)
- u několika modelů byly problémy se spojkami, které konstrukčně taky nejsou žádný zázrak
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
tomelainen napsal:
Tak jsem se bavil s Oldou Bražinou, který jel loni Dakar na čtyřkolce.
Váha stroje je 300 kilo a motor zvolil z BMW 800 GS. Na motoru nedělal žádné úpravy nechal jej naprosto sériový. Dakar dojel na pátém místě, BEZ JAKÉHOKOLIV PROBLÉMU s tímto motorem. Když si uvědomíme v jakých podmínkách tento motor jel závodním tempem a není mu naprosto nic... Pro mě je toto asi nejlepší test odolnosti a výdrže!
Koupil jsem si BMW 800 GS...
nemel nahodou variantu z 650ky? mam dojem, ze jo..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Chose napsal:
Největší slabinou BMW 800 GS je přece spojka ... NOID by o tom mohl po cestě v Maroku vyprávět
V čem je problém? Když ji dáš za uši, spálí se raz, dva, jinak solidní stroj
ta spojka je diskutabilni... kdyz ji spali totalni motozacatecnik, ktereho odvezes do pouste, tak to nelze brat vazne, ze?
Ja mam na spojce zatim 80 tisic... z toho DOST mesto a casto naklad, a zatim drzi.
Tak jsem zvedaf jak dlouho..
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Vjetrnik napsal:
to Tomelainen: v kostce:
- osmikila obecně mají problém s různým průsakem provozních kapalin - řešilo se tu mnohokráte - motorky některých zdejších majitelů jsou tím vyhlášeny (že Hicksi?)
- u několika modelů byly problémy se spojkami, které konstrukčně taky nejsou žádný zázrak
no ty vase 12ky take trochu trpi na gufera vseho druhu, zE?
tak nekvakej...
Spojka asi neni nejaka extra zavodni, ale to nakonec neni ani u vas, ze.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Waltr napsal:
Znám jednoho co stále mění řetěz. A je to jen o neschopnosti ho spávně napnout.
povoleny retez u osmikila je imho problem...
ja bych si troufal tvrdit, ze uz na DOLNI hranici toverne povoleneho pruvesu to odchazi pomerne rychle.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Waltr napsal:
Ano, tovární doporučení je na prd. Sedni si na to a jestli se ti při propružení někde našponuje, je to zle. Ono to fakt nejde podle jejich 3-4.
podle mne tam je 35-45, ne?
ja jezdim u te SPODNI hranice.. tj. NAPNUTEJSI... z toho co pises, tak jezdis s povolenym?
To se mi neosvedcilo.. prijde mi, ze to stimuluje NEROVNOMERNE vytahani.. coz byl konec mych 3 retezu vcetne DID.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to hicks: netvrdim ze je to spatna motorka, netvrdim ze to neni o jezdci ... ale to nejsou lamely ale lamelky co tam davaj. Podle me je spojka poddimenzovana a zbytecne se nerozciluj, kazdej stroj ma sve mouchy
Chose napsal:
to hicks: netvrdim ze je to spatna motorka, netvrdim ze to neni o jezdci ... ale to nejsou lamely ale lamelky co tam davaj. Podle me je spojka poddimenzovana a zbytecne se nerozciluj, kazdej stroj ma sve mouchy
jasne, jenomze ja mam trochu dojem, ze nemas v ruce argumenty
hodnotit neco z tak maleho vzorku je myslim absurdni.
Muj nazor je ten, ze spojka u osmikila je v tuto chvili PODEZRELA z poddimenzovanosti.
Potrebujeme vic dat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
to Hicks: Ty jsi teda dobře informovaný, opravdu jel na 650. Ovšem nechtě, na poslední chvíli laboroval z řj. Četl jsem tady toho hodně, i o prosakování oleje apod.
On tedy podobné problémy údajně neměl. Navíc pokud tam dochází jen k malému průsaku, možná si toho ani nevšim, nebo to neřešíl... asi dolil a valil dál...
tomelainen napsal:
to Hicks: Ty jsi teda dobře informovaný, opravdu jel na 650. Ovšem nechtě, na poslední chvíli laboroval z řj. Četl jsem tady toho hodně, i o prosakování oleje apod.
On tedy podobné problémy údajně neměl. Navíc pokud tam dochází jen k malému průsaku, možná si toho ani nevšim, nebo to neřešíl... asi dolil a valil dál...
ten znamy "prusak" je hned pod vikem, kde je pouze OSTRIK... takze to nejak extremne netece snad nikomu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Pokud se tyka spojky, naprosto vyjimecne souhlasim s Hicksem. Spousta z nas dava 800 na krofky hodne a v terenu, v pousti taky nebyla s Noidem poprve ani naposled a ono dost zalezi, jak spojkujes. A jeste jsem mimo toho jednoho kousku neslysel o problemech, tedy pokud nekdo nemel prilis nasponovane lanko od spojky a nebrousil ji porad.
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special