TomR1 napsal:
Ježiši kriste co to je zaseza co by kdyby?
Nejde o to že auto olej neni košer lejt do moto s mokrou spojkou-jde o to že na to nedojedeš ani pro rohlíky!
Psal jsem, že to dlouhodobě a spolehlivě NEFUNGUJE.
Ale pro rohlíky s tím určitě dojedeš, a mnohem dál...
Ovšem spojka může (bude) při přenosu většího momentu prokluzovat, na životnosti lamel jí to nepřidá (budou se více či méně pálit) a převodovku sice hned nezničíš, ale dobře jí to taky dělat nebude.
TomR1 napsal:
když např.: třeba BMW doporučí do nový GS Castrol GPS-Power1(aby mě zase někdo nechytal za slovo) tak to má asi nějakej důvod ne?Ono těc pár desitek inženýru a chemiků který na to mají školy a podílí se na vývoji motoru to si dobře vědí jestli to je OK nebo ne....
Nebavíme se o nějakém oleji XYZ, ale konkrétně o Castrolu Twin - oleji aditivovaném pro použití v běžných motorkách s mokrou spojkou a se společnou náplní i pro převodvku - což teda BMW boXer není ani náhodou.
Jestli ho výrobce (BMW) vyloženě doporučuje do svých boxerů (já o tom nevím), pak je vše v pořádku a už mlčím.
Jestli ne, pak se divím, že seš si tak jistý a ještě se u toho rozčiluješ.
TomR1 napsal:
Kdyby tomu škodily aditiva jak píšeš-neni lepší jak pro vyrobce motorky tak oleje udělat spciální olej do převodů,zvlášt do motoru s mokr.spojkou,zvlášt se suchou a já nevim co ještě-to nabulíkovat zakazníkům a střílet jim to za 500/litr???
Asi se budeš divit, jenže ony se opravdu vyrábějí a v motorových vozidlech používají specializované oleje - do motoru motorový, do převodovky převodový, do tlumičů tlumičový a do diferenciálů (u aut) nebo do koncového hypoidního převodu třeba u Báwa hypoidní převodový.
A do šicích strojů zase olej na šicí stroje.
A v Moskvě na Rudým náměstí mají i myší olej, ale je tam na něj fronta
Dovi nemam na to silu se tu hádat a ani chuť-porovnáváš neporovnatelné a vymýšlíš již vymyšlené...
věděl jsem že tohle téma takhle dopadne a neměl jsem ani reagovat....zbytečný.
Nebo ještě jinak - nalili byste si tento olej do převodovky u boxera?
Nebo dokonce do jeho "rozvodovky" - do zadního koncového převodu?
Já teda ne, přestože je tento olej určen jako olejová náplň "do většiny klasických motockylů" a má sloužit zároveň pro mazání motoru, spojky a převodovky.
Panebože!!!!Máš snad napsáno co patří do převodovky do GS ne?Tak proč by tam někdo měl lejt Actevo který je určený pro společné náplně(konstrukce motorů)-motor+převodovka dohromady....
Je snad jasný že ho můžu nalít do motoru ale asi ne do převodovky když je tam předepsanej jinej olej....
Nebo ještě jinak - nalili byste si tento olej do převodovky u boxera?
Nebo dokonce do jeho "rozvodovky" - do zadního koncového převodu?
Já teda ne, přestože je tento olej určen jako olejová náplň "do většiny klasických motockylů" a má sloužit zároveň pro mazání motoru, spojky a převodovky.
Popis od výrobce snad řekne vše.''MOTOROVÝ''
Castrol Act>evo
4T 20W-50
Castrol Act>evo 4T je vysoce kvalitní motorový olej vyvinutý speciálně pro čtyřdobé motocykly. Trizone Technology™ - výkonnost tří kritických zón - motoru, spojky a převodovky.
Splňuje specifikace:
API/ ILSAC SG
JASO MA
Nebo ještě jinak - nalili byste si tento olej do převodovky u boxera?
Nebo dokonce do jeho "rozvodovky" - do zadního koncového převodu?
Já teda ne, přestože je tento olej určen jako olejová náplň "do většiny klasických motockylů" a má sloužit zároveň pro mazání motoru, spojky a převodovky.
Panebože!!!!Máš snad napsáno co patří do převodovky do GS ne?Tak proč by tam někdo měl lejt Actevo který je určený pro společné náplně(konstrukce motorů)-motor+převodovka dohromady....
Je snad jasný že ho můžu nalít do motoru ale asi ne do převodovky když je tam předepsanej jinej olej....
Tom
Prosím Tě, neber jméno Boží nadarmo a nerozčiluj se, to ničemu nepomůže.
A nepovažuj hned druhýho člověka za natvrdlýho, když si s ním v něčem nerozumíš. On Tě určitě taky nepovažuje za hlupáka, ale jenom za člověka zbytečně zbrkle reagujícího,
Ale k věci.
Podle Tvé logiky, když můžu dávat olej určený i pro převodovku do motoru boxera (jako náhradu za čistě motorový olej), proč bych potom nemohl dávat jenom do převodovky olej určený i pro převodovku?
Vezmi rozum do hrsti a popřemýšlej o tom, a hlavně v klidu. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Celoroční motorový olej moderní koncepce vyrobený z vybraných minerálních základních olejů. Vysoký obsah přísad a přítomnost pevné mazací látky MoS2 (disulfidu molybdenu) zaručují optimální mazání motoru při extrémních podmínkách provozu http://www.olejsh...tr-li1220/
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Nebo ještě jinak - nalili byste si tento olej do převodovky u boxera?
Nebo dokonce do jeho "rozvodovky" - do zadního koncového převodu?
Já teda ne, přestože je tento olej určen jako olejová náplň "do většiny klasických motockylů" a má sloužit zároveň pro mazání motoru, spojky a převodovky.
Panebože!!!!Máš snad napsáno co patří do převodovky do GS ne?Tak proč by tam někdo měl lejt Actevo který je určený pro společné náplně(konstrukce motorů)-motor+převodovka dohromady....
Je snad jasný že ho můžu nalít do motoru ale asi ne do převodovky když je tam předepsanej jinej olej....
Tom
Prosím Tě, neber jméno Boží nadarmo a nerozčiluj se, to ničemu nepomůže.
A nepovažuj hned druhýho člověka za natvrdlýho, když si s ním v něčem nerozumíš. On Tě určitě taky nepovažuje za hlupáka, ale jenom za člověka zbytečně zbrkle reagujícího,
Ale k věci.
Podle Tvé logiky, když můžu dávat olej určený i pro převodovku do motoru boxera (jako náhradu za čistě motorový olej), proč bych potom nemohl dávat jenom do převodovky olej určený i pro převodovku?
Vezmi rozum do hrsti a popřemýšlej o tom, a hlavně v klidu.
Pravdu máš,každej rozumíme něčemu jinému a jsme znalý v jiném oboru-nějak mě to zvedlo ze židle-to bude tim že jsem tohle dlouhou dobu řešil denně s každým druhým co myslel že prostě vymyslí něco novýho a už toho asi na mě bylo dost .Vezmu si nějaky sedativa a bude to lepší.Třeba bude příležitost to probrat někde u pivka v klidku-takhle to asi ani vysvětlit nejde.
Ale k věci.
Podle Tvé logiky, když můžu dávat olej určený i pro převodovku do motoru boxera (jako náhradu za čistě motorový olej), proč bych potom nemohl dávat jenom do převodovky olej určený i pro převodovku?
Tohle asi nebylo na mě že?Pokud ano pak se asi nikdy nepochopíme a vzdávám to.
Jelikož celou dobu píšu pravej opak.V podstatě je to jednoduchý-řidit se doporučením výrobce(specifikace oleje).Pak to nelze pohnojit.I když je fakt že každej olej je trošku jinej a funguje jinek v každým motoru.....
Je zbytečný špekulovat jestli aditiva v oleji určeném pro motory se společnou převodovou skříní uškodí motoru kterej je stejnej jen nemá převodovku-když ten olej je na to udělanej...Prostě něco o tom vím jen se asi nemužeme pochopit.Vzdávám...
pouziva Morabo a prestalo mu to zrat olej co vim.. Zlabkem doporuceno.
Tak nevím, mě tam u Žlábka nalili Castro ActEvo...
no on je ten Motorex pokud si dobre pamatuju i drazsi... podle mne ho Zlabek nedava standardne.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
vevis napsal:
Ja to s tema olejema pořad nechapu!Nemuzete to trochu více vysvetlit?
Prostě je to zázrak...ten Castrol Twin můžeš nalít všude...i do převodovky....rozvodovky...mazat s ním řetěz u motorovky...nebál bych se ho dát i do benzínu u fichtla....
To je jak s těma krevetama...na slano...na sladko...smažený krevety...pečený krevety...krevetovej koktejl...atd.atd.....
vevis napsal:
Ja to s tema olejema pořad nechapu!Nemuzete to trochu více vysvetlit?
Prostě je to zázrak...ten Castrol Twin můžeš nalít všude...i do převodovky....rozvodovky...mazat s ním řetěz u motorovky...nebál bych se ho dát i do benzínu u fichtla....
To je jak s těma krevetama...na slano...na sladko...smažený krevety...pečený krevety...krevetovej koktejl...atd.atd.....
Jen řízky na něm smažit nemužeš..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Základně se automobilové oleje dělí podle složení, resp. technologie výroby na minerální a syntetické. Toto dělení mělo pro běžné motoristy praktický zásadní význam v minulosti, zhruba v polovině minulého století, kdy výroba syntetických maziv byla v počátcích a technologie jejich výroby nedovolovala minerální a syntetické oleje míchat, neboť by došlo k destabilizaci oleje, srážení a zpěnění jejich směsi při zatížení. Nástup syntetických olejů znamenal obrovský kvalitativní skok ve výkonových vlastnostech a požadované vysoké viskozitě motorových olejů. Postupem doby byla technologie výroby syntetických automobilových olejů (na rozdíl od průmyslových olejů) upravena tak, že dnes je míchání obou typů automobilových olejů možné. Vznikly tak tzv. polosyntetické automobilové oleje, jejichž minerální báze je zušlechtěna různým procentem syntetických komponent. Postupem doby však byly učiněny i velké kroky v technologiích zušlechťování minerálních olejům, zejména tzv. technologií
VHVI
, a kvalitativní rozdíl mezi oleji na syntetické a minerálními bázi již není zdaleka tak dramatický.
O současných automobilových olejích již prakticky nelze říci, že jsou čistě minerální, ale že jsou postaveny na minerální bázi, neboť pro dosažení požadovaných vlastností jsou komponovány s velkou zušlechťující syntetickou složkou. Dnes se s ohledem na vysokou kvalitu všech automobilových olejů využívá názvu "syntetický", který je historicky synonymem nejvyšší kvality, zejména pro marketingové účely. Dle svého chemického principu se syntetické báze (olejové základy, které stojí na počátku vývoje automobilového oleje - vysvětleno dále) dělí na tzv.
PAO
a
estery
(zůstaňme u těchto jednoduchých označení, neboť odborné chemické názvy jsou značně složité).
I tyto dva typy syntetických bází jsou však při komponování syntetického automobilového oleje v různém poměru míšeny, aby konečný produkt těžil z jejich kladných vlastností a záporné se vzájemně doplnily nebo dokonce vyrušily. Jako příklad lze uvést, že syntetické oleje typu PAO při dlouhodobém styku s gumou způsobují její smršťování, což by v motoru způsobilo potíže zejména s různými těsněními. Naproti tomu syntetické oleje na bázi esterů způsobují bobtnání gumy. A tak se při komponování automobilových olejů využívá těchto protichůdných vlastností a vhodným poměrem se jejich negativní vlastnosti vyruší.
Estery mají jednu velmi důležitou kladnou vlastnost, která je dána jejich molekulární stavbou a polaritou částic, a to je přilnavost ke kovovým materiálům, což způsobuje, že se po dlouhou dobu drží na kolmých plochách a nestékají, čímž jednak tyto plochy konzervují, neboť jsou na ně navázány antioxydační přísady, a navíc zabraňují nadměrnému opotřebení třecích ploch nad hladinou olejové lázně při nastartování motoru po delší odstávce. I když teoreticky lze říci, že samotná olejová esterová báze má "lepší" vlastnosti, než čistá PAO báze, tak prakticky se rozdíly stírají, s ohledem na skutečnost, že automobilové oleje jsou komplikované sloučeniny složené z mnoha komponent. Navíc je v označení "syntetický" poněkud nejasno. Názvem "syntetický" jsou dnes označovány dva typy automobilových olejů, které se však podstatně liší výrobní technologií. Jsou to jedna automobilové oleje založené na skutečně syntetických základech, kterými jsou PAO a estery (pro zjednodušení je nazveme PAO). Na druhé straně se dnes označují jako "syntetické" automobilové oleje v podstatě na minerální bázi, zušlechtěné tzv. technologií VHVI, kterou se dosahuje vysokých hodnot viskozity, původně dosažitelných pouze u skutečně syntetických olejů. PAO jsou skutečně plně syntetické oleje, dá se říci "ze zkumavky". Oleje založené na moderní technologii VHVI jsou zjednodušeně řešeno minerální oleje zušlechtěné technologií (říkejme jim "VHVI oleje" a označení „syntetický“ není z "puristického" hlediska zcela namístě. Nelze však říci, že označení automobilových VHVI olejů jako "syntetické" je podvod, neboť po sporu v roce 1999, ve kterém Mobil napadl Castrol za klamání zákazníku, když své produkty založené na VHVI technologii začal nazývat "syntetické", National Advertising Division (NAD) (instituce Council of Better Business Bureaus) dala souhlasné stanovisko s používáním slova “syntetický” i pro produkty založené na VHVI technologii, zejména s ohledem na plnou srovnatelnost jejich vlastností a skutečností, že motoristická veřejnost chápe název "syntetický" jako synonymum "vysoce výkonný" a nikoliv jako princip podstaty vzniku. Dalším důvodem byla zejména skutečnost, že při zpracování minerální báze VHVI technologií dojde k tak zásadním změnám ve složení a k tak podstatným změnám v samotné látkové struktuře původně minerální olejové báze, že ani označení "minerální" už není namístě, protože výsledný produkt postrádá některé esencionální vlastnosti minerálních látek, byť z hlediska požadavků na automobilový olej nežádoucí. Nabízící se označení "polosyntetický" však již bylo obecně chápáno jako mix plně syntetického a minerálního automobilového oleje v různém poměru. Důsledkem tohoto "oficiálního" stanoviska bylo, že postupně několik výrobců přešlo od PAO k levnější VHVI technologii. Důležitější než spory o "jazykovou čistotu" označení je skutečnost, že z hlediska praktického se rozdíly v kvalitě pohybují mimo rozsah praktického významu. V běžném provozu produkčních motorů nedává smysl používat nejdražší špičkové syntetické oleje, protože jejich vlastnosti nebudou zdaleka využity, tím méně, pokud ani sám výrobce výkonné syntetické oleje nepředepisuje. Jelikož tento text je určen zejména motorkářům, je namístě upozornit, že motory dnešních supersportů patří spíše mezi motory závodní než produkční a podle toho je třeba k nim přistupovat. Běžnému motoristovi je zcela lhostejné, zda olej, který používá je syntetický, polosyntetický či minerální, hlavně že plní dokonale svůj účel, a to už dnes dokáží pro většinu produkčních motorů s rezervou i oleje minerální. Výrobci sami se nesnaží o osvětu. Není problém zjistit si význam značení pneumatik - každý prodejce má k dispozici leták, který vysvětluje, co jednotlivé znaky v označení pneumatiky znamenají a v jakém pořadí jsou seřazeny (šířka běhounu, poměr šířky běhounu k výšce, rozměry disku, typ ráfku atd.). U olejů se o významu označení nedozvíte prakticky nic, kromě viskozity (vysvětleno dále), která dnes u širokorozsahových celoročních olejů ztrácí pro motoristy v našich zeměpisných podmínkách důležitost, ale v označení výkonových parametrů maziv jednoho výrobce se nevyzná leckdy ani odborník jiného výrobce, natož pumpařka, která olej prodává.
Upravil vevis dne 20.01.2012 09:05
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
raptor napsal: hicks pri motorexe si zabudol povedat jednu dost dolezitu vec,
motorex BOXER je synteticky olej!!!!
ak ho niekto po tvojej "rade" naleje do motorky ktora jazdila na mineral a zadrie tak ti bude "neskonale" vdacny
To je zase cypovina jakou jsem dlouho neslyšel!!!
Ach jo,pak se divíte že jsem z toho na prášky ) každej se vyjadrřuje k něčemu o čem ví prd... )
Tom
...a to se nas Raptor zivi motorkama...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2