Koupil jsem od Boba zde inzerovaný výfuk. Nikdy jsem nebyl přítelem takového tuningu, ale tenhle se lišil od profláklých Akrapů a Remusů ať leštěných či karbonových, tak jsem si udělal radost. Ke koncovce bylo i rozšířené sání, montážní materiál a homologační karta.
Výfuk je nenápadný, jednoduchý, s velkou výstupní dírou, dokonale zpracovaný, nerez v povrchové úpravě kartáčováním (asi), plastové sání je lépe zpracované než originál, montáž jednoduchá.
Po montáži jsem astartoval, očekával hrozný rachot ale z výfuku se linul hlubší, bublavý, nepatrně hlasitější a uchu lahodící zvuk. Vše jsem dotáhl a bez předchozí zkoušky s důvěrou vyrazil do 150 km vzdáleného Načeradce za přítelkyní Drákulou. Tam jsem mj. včera najel cca 150km a 150 zpět, takže mám s výfukem cca 450 km. Decibely téměř nepřibyly, změnila se jen tónina a za řídítky vnímám hlubší, mně příjemnější zvuk bez toho, aby i po delší etapě obtěžoval.
Výrobce tvrdí, že tento výfuk přidá 4 koně, udává i křivky, bohužel výkon je vyšší až cca od 3500-4000 ot. Krouťák odspodu mi přijde cca stejný, že bych řadil při menších otáčkách nebo to letělo od volnoběhu, to se neděje. Ale už ve středních otáčkách je motorka živější a radostněji reaguje na přidání plynu - aspoň mám ten POCIT. Vysoké otáčky nevím, jel jsem nejvíc 140 km/h. Po cca 350 km od tankování se zdá, že spotřeba klesla, ale to je bllbost tvrdit bez dlouhodobějšího sledování.
Celkově - koupě nelituju, nádherný zvuk i vyšší výkon, ale jestli utratit za zvuk a pár procent výkonu tolik peněz si musí rozhodnout každý sám. 170 tisíc km jsem najezdil s 1100/1150GS v originál konfiguraci a určitě jsem si nepřipadal handicapovaný, takže v případě výfuku kupuje spíš srdce než mozek - ale to k motorkám přece patří...:-)
Ivan přiložený následující obrázek:
Pocity jsou dulezity Nahodou na 1150 je ladak dobrej i jen kvuli zvuku,kdyz to nedela velkej kraval. Pak si to pekne bubla. V serii je zvuk dost bidnej.
Aktualne 1250 GSA HP
Jj, zvuk, řekl bych akorát, výraznější, ale nic co by obtěžovalo...
Já jsem ale pocítil poměrně výraznou změnu v kroutícím momentu v nízkých otáčkách, hrubý odhad - o 500 ot/min se dá jet níž a motor se krásně vytočí. Ale může to být jenom ten zmiňovaný POCIT. Až se budu nudit, vyzkouším zpětně origo
Jinak co se týče spotřeby, u mě bych řekl že možná nepatrně stoupla, ale tvrdit to nemůžu, nijak moc to nepočítám a styl jízdy je taky jak kdy...
Každopádně ale i tady na fóru už padlo, že kombinací K&N filtr, Y svod a Zach spotřeba klesá.
taky sem toho nebyl příznivec,ale zkusil sem to,koupil sem ý svod s laďákem (Z technik),od spodu to jede jak kráva,od 3,5 do 4 je díra ve výkonu,ale tam já se dostanu jen málo,spotřeba šla o jeden litr (1 litr)dolů
měl sem tam krátce i KN filtr,ale vytáhl sem ztoho úplně bílé svíčky,tak sem tam nechal filtr papírák
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Saturnin napsal:
o 1 litr? :-O za kolik teď prosím tě jezdíš? za 4?
nečteš? píše že okolo 4tisíc otáček se dostane málokdy...
tak těch 60 káemhá
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10
Saturnin napsal:
cože? ptám se jakou má spotřebu, nějaký tvoje káemhá mě nezajmá
jezdí zřejmě za 4 litry při rychlosti 60 km/h při otáčkách 3000. kapišto nebo to mám zkusit nakreslit?
2004 - 2013 tyhlety super stroje:
R1150GSA '02, R1200ST '05, R1200GS '08, R1200GS '10