Jak jsem psal docela podrobně v článku z EICMA, Touratech uvedl na trh oficiálně své tlumiče pod značkou Touratech Suspension by Tractive.
Text zprávy a nějaké fotky najdete zde:
Cenové rozpětí by mělo být od 530 do 1270EUR (vč. DPH) + doprava
Video s galerií a ukázkou elektrického tlumiče pro připomenutí zde: YouTube Video
Upravil TomasTT dne 07.12.2011 16:13
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Podle toho, co zatím víme, na 1150GSA nebude Touratech nabízet verzí HigEnd ani Extreme - takže tyhle budeme prodávat přímo od Tractive. Cena Touratech za zadní HighEnd je přibližně 1044EUR. Cena Tractive by měla být stejná, jen musíme zjistit, co přesně znamená u Touratechu ta která verze, protože škála verzí Tractive má 12-16 položek a Touratech vybral kombinace do tří modelů a potřebujeme detailně vědět, co to obsahuje a jestli tam není nějaké cenové zvýhodnění. Každopádně highend je typ tlumiče s odděleným olejem od plynu separačním pístkem. Pokud zákazník chce i štelování hi/lo, tak je potřeba model s expanzní nádobou (správně externí nádobou) na olej, kde je možnost nastavit další dvě trysky pro rychlé a pomalé rázy. To je označené jako "triple adjustment" a na 1150GSA se to bude nabízet ve verzi s nádobkou na hadici ale z nějakého důvodu ten model není označený v tabulce - což jen možná znamená, že zatím u něj nemají výrobní číslo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Saturnin: aha, takže na 1150GSA bude zadní tlumič HigEnd v nabídce trošku později, není ještě úplně jasná finální konfigurace (napsal výrobce), technicky to není problém. Přední HighEnd pro 1150GSA neplánují ale vyrobit jde taky.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Docela zajímavý čtení o těch novejch tlumičích. Už sem, ale skálopevně rozhodnutej, že si k Vám před Vánocema zajdu pro Žluťásky
Myslim, že jejich nákupem se nedá nic zkazit.
peet: jasně že ne, tady bych řekl je technika lepší ale zase nevíme, jak dobře bude fungovat servis, resp. dodávky ND (servis budeme mít u nás, v lednu máme školení...) a jak budou pružní ve výrobě atd. Je to pro všechny nová věc, nová firma.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Kvalitou výroby, materiály atd - to bezesporu jsou minimálně srovnatelný (výrobce tvrdí, že se ve všech parametrech snažili překonat to nejlepší na trhu)..
Funkčně - záleží na modelu. Máš Ohlins řady Basicline a co já vím ten nejdražší co se používá na Adventure a mezi nima je obrovský cenový i funkční rozdíl, i když jsou oba značky Ohlins.
Takže funkčně můžeš vybírat:
- konstrukce těla s emulzí nebo oddělovací pístkem olej/plyn nebo totéž v MX provedení vždy s možností nastavení odskoku. Modely R (Rebound) mají průměr trubky 46mm, materiál zastudena kovaná hliníková slitina povrchově anodizovaná (konkurence používá jen odlitek bez kování). Pístnice 16mm, tvrzená slitina chrommolybden, pružina stejného výrobce jako u WP, 59mm. Ložiska kuličková 25mm. Všechno ostatní nerez ocel. Základní model s nastavením předpětí a odskoku (rebound).
Modely řady T (triple) mají externí nádobku na těle tlumiče nebo na hadici, konstrukce těla podobná modelu R se stejných materiálů a průměrů. Externí nádobka může být pevná, otočná nebo na hadici s otočnými benži na obou koncích, průměr nádobky 46mm a opět kovaná slitina hliníku. Všechny modely s externí nádobkou mají kromě odskoku nastavení LS a HS (low speed, high speed) na dva odlišné typy nárazů pomocí otočných ventilů na nádobce.
Oba modely je možné doplnit o PDS (systém proti tvrdému dorazu) i dodatečně, manuální předpětí pružiny lze nahradit hydraulickým, pevné dolní oko se dá vyměnit za stavitelné s průměrem dříku 20mm ze špičkových materiálů (výrobce garantuje, že se závit nestrhne ani při extrémním zatížení). Elektricko-hydraulické nastavení předpětí je možné pro všechny modely i dodatečně.
Takže tyhle dva základní modely (kromě toho existuje ještě třetí typ - MX) se zvětšenou odolností všech dílů se dají různě konfigurovat. Touratech si vybral tři řady, kde kombinuje různá těla s různými fukcemi navíc. Takže základ u Touratechu má vždy oddělený olej a plyn separačním pístkem. To většina konkurenčních v nejlevnější kategorii nemá. Výhodou je, že tam není emulze, prostě to nikdy nezačne pěnit. To znamená vyšší teplotní odolnost. Počítá se prostě s použitím offroad. Lepší a dražší modely mají externí nádobku (u Touratechu žádný aktuálně na hadici, všechny na těle tlumiče) s těmi dvěma stavítky HS/LS. Tomu se říká triple adjustment. Některé modely jsou vybavené PDS. Určité modely (podle motorky) mají manuálně stavitelné předpětí, jiné s hydraulikou na těle a další s hydraulikou oddělenou hadicí (zase podle typu motorky). Pár modelů má stavitelnou pracovní délku tlumiče. Touratech má aktuálně v nabídce jen jeden model v MX provedení (pro TE449/511).
Jakmile zveřejní hotovou tabulku modelů, bude to z toho jasné. Nicméně to, co nebude mít v sériové nabídce Touratech, bude možné objednat přímo od výrobce - takže třeba na GS bude možné objednat přední tlumič v extrémním provedení s externí nádobkou a plným nastavením, když ho někdo bude chtít a výrobce to udělá tak, aby se to do toho prostoru vešlo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Myslím, že Saturnin myslel tlumič srovnatelnej s tím, co nabízí Ohlins na 1150 GSA, podle profilu.
Jsem zvědav, jestli Touratech odstraní z popisu Ohlins tlumičů tuto větu: Öhlins shock absorbers are the best that you can fit to your motorbikes chassis.
a přesune jí k tlumičům Tractive jen s drobnou úpravou: Touratech by Tractive shock absorbers are the best that you can fit to your motorbikes chassis.
Štěpán, Saturnin: jasně, to je to, co tam mám já. To ale není jediný, který Ohlins na 1150GSA dodává. Mají v nabídce ten úplně obyčejný Basicline i ten podobný jako nabízí Touratech na 1200GSA (s externí nádobkou a kompletním nastavením, který je o 10 tisíc dražší než ten typ 46DRS.
Protože ten tlumič za 22 tisíc nemá externí nádobku a není plně nastavitelný ve všech parametrech, tak by bylo asi logický ho srovnávat právě s tím typem Level1 ale s hydraulickým předpětím. Tam bude cena těch 530EUR + hydraulika . A lepší model bude asi HighEnd bez PDS ale plně stavitelný, který by podle mých tabulek měl vyjít na asi 1000EUR ale ten se musí srovnávat s modely jako je 46PRCQS (1200GSA) v ceně kolem 32 tisíc. Jízdní komfort je jedna věc, tu nabídne asi i ten nejlevnější typ doplněný o hydrauliku ale funkce a možnosti nastavení (ladění) jsou dost rozdílné u těch modelů s externí nádobkou a třemi ventily (u Ohlinsu se dvěma ventily) a eventuálně s PDS. A tím je daný, jakou to musí mít konstrukci.
Spíš bych se zeptal, kam a jak s tím chceš jezdit a podle toho volil tlumič. Já sám mám na 1150GSA, který je čistě do terénu, model v té kategorii 22 tisíc (hydraulika ale jen štelování odskoku bez externí nádobky) a vím, že se hodně zahřívá při jízdě po roletě a nevydrží víc než nějakou hodinu jízdy a pak se musí ochladit. Pokud ale jezdíš jen po silnici a terén minimálně, tak jsou to vyhozený peníze dávat tam něco lepšího. Nevím už jak to víc polopaticky popsat.
Upravil TomasTT dne 09.12.2011 01:30
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
raptor: ani nemusí, většina lidí si přečte parametry, uvidí rozdíl v cenách a je to celkem jasný. 530EUR za model s odděleným olejem a plynem, to je už spíš cenová kategorie kde je Hyperpro s tím úplně obyčejným emulzním modelem. Onlins kolem 22 tisíc nemá plné štelování ani externí nádobku na olej, Touratech to bude mít v ceně asi o 3 tisíce víc, což je ale srovnatelné s Ohlinsem za 32 tisíc, takže tam bude minimálně o 6 tisíc nižší cena. A sice ten nejlepší v nabídce máme za asi stejnou cenu jako nejlepší Ohlins ale ten nemá nastavení délky, nemá HS/LS nastavení zpětného útlumu a nemá nic jako je PDS. Tyhle parametry budou u Tractive za stejné peníze navíc. Pochopitelně jméno jako je Ohlins dělá hrozně moc ale já třeba mám Ohlins na všech motorkách (vlastně ne na cruiseru) - na všech enduro, na 1150, 1200GS i na WRku. Na WR mám to nejlepší co vůbec Ohlins dělá (nevyrábí ten model pro velká endura) a dokážu ho promáčknout na doraz. O 1150GSA vůbec nemluvím. 1200GS mám na silnici, tam je mi to jedno ale ten rozdíl pro lidi, kteří fakt jezdí offroad, je obrovský a když budu mít za stejné peníze tlumič, který mi nabízí lepší konstrukci a funkce, tak je mi celkem jedno, že je to nová značka. A hlavně - vím že ho můžu v budoucnu upgradovat na elektrickou verzi, což Ohlins nenabízí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
to TomasTT: myslím, že je to naprosto srozumitelný...
Čili pro moje ježdění silnice občas terén dovolenkovým tempem je ten klasickej Ohlins na 1150 GSA plně dostačující. Jdu tedy spát s klidným pocitem, že jsem o nic nepřišel.
stepan napsal:
to TomasTT: myslím, že je to naprosto srozumitelný...
Čili pro moje ježdění silnice občas terén dovolenkovým tempem je ten klasickej Ohlins na 1150 GSA plně dostačující. Jdu tedy spát s klidným pocitem, že jsem o nic nepřišel.
Přesně. Proto do Ohlinsu du. Navíc si ještě myslim, že čim je systém jednodušší, tim menší možnost nějakýho problému viz moje 1150 GS r.v. 2000, bez ABS.
stepan napsal:
to TomasTT: myslím, že je to naprosto srozumitelný...
Čili pro moje ježdění silnice občas terén dovolenkovým tempem je ten klasickej Ohlins na 1150 GSA plně dostačující. Jdu tedy spát s klidným pocitem, že jsem o nic nepřišel.
Přesně. Proto do Ohlinsu du. Navíc si ještě myslim, že čim je systém jednodušší, tim menší možnost nějakýho problému viz moje 1150 GS r.v. 2000, bez ABS.
Mám ten samej ročník, pouze s ABS. Kup si Ohlinse pro Advenčra, budeš mit za ty samý peníze daleko lepší motorku. Tak jsem to udělal já na doporučení Milana z Touratechu.
Já sem už tady čet, že si tam dal tlumiče z ADV a že to neni žádnej problém, ale pořád váhám jestli to mám udělat taky . přiznám se, že si mě inspiroval vůbec ke koupi tak drahejch tlumičů na svou důchodkyni i když vim, že se tim jízdní vlastnosti určitě vylepšej.
Škoda že se nedá porovnat jakej je rozdíl v chování moto mezi ADV a normál tlumičema od Ohlinse.
No ještě popřemejšlim a s Milanem to taky proberu až si tam pudu pro dárek
ro Raptor: co bys asi získal? Vyšší zdvihy (dráhu odpružení)....což u endura je vždy výhoda, víme?
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Jde taky o to,jestli pak nebudes muset poresit delku stojanů.Myslim ze bocni urcite.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!