Uz delsi dobu mi to vrta hlavou a nikdy jsem se nikdy nezeptal.
Jde mi o moznost instalovat komplet tlumice z ADV, tedy s delsimi zdvihy (pochopitelne ne origo, ale nejaky Ohlins/Tractive), na hubeny GS.
U 1150 je to "celkem rozsireny" a pri zachovani urcity miry opatrnosti pri rozebirani kardanu (info Zlabek) se to da, ale jak je to u 12ky?!
Vite to nekdo, pripadne jeste lepe, mate zkusenost?!
Maiali nel Fango!
ja bych zase necekal takovou odpoved a mimochodem ji moc nerozumim, resp. mi unika pointa
No ne, ja fakt netusim,jestli je to technicky stejny zaklad.... Pokud ano, tak beru celou otazku zpet, ale kdo vi, co tam vyspekulovali za pripadny odlisnosti.
Maiali nel Fango!
Mam na 12GS 2004 tlumiče Tractive pro ADV (přední Level 1, zadní Level 2). Technicky to možné je, zatím ladím nastavení.
poznatky:
- pružiny jsou stejně dlouhé (alespoň Tractive to tak má) pro GS i pro GSA
- přední pružina má stejnou tuhost jako GS
- zadní pružina je o stupeň tužší než na GS
- rozdíl je (zřejmě) pouze v délce tlumičů a možná v jejich nastavení - GSA má zdvih delší o 15 mm a a o další 15 mm vyšší světlost, tzn. že GSA je o 30 mm výš, ale zdvih má vyšší pouze o 15 mm
- nastavení zadního pružení a tlumení je celkem OK - jak solo tak při plném zatížení se to dá vychytat
- problém mi dělal přední tlumič - bylo to pořád moc tvrdé - vyměnil jsem olej ve vidlicích a výrazně se to zlepšilo - nevím jaký vliv má na to nový olej, problém bych viděl ve špatném odvzdušnění vidlic. Teď budu nějaký čas laborovat se správným nastavením předpětí (= statický a dynamický SAG) - pokud to nebude úplně OK, je možné dokoupit na předek měkčí pružinu, takže uvidím.
Celkově:
zpočátku rozpaky, ale po servisu přední vidlice se pomalu dostavuje nadšení (zatím včera jedna vyjížďka) - začíná se tam rýsovat to, co jsem od toho očekával - komfort a a jistota především na rozbitém a záplatovaném asfaltu.
BMW GS = stroj na radost
Jezdím na tom už rok, model 09 ( nevím jak 10). Musím říct, že jsem spokojený, i když mám origo. Jsem trochu výš a to mi naprosto vyhovuje. Umožňuje to rychlejší průjezdy lehkého terénu, kde jsem předtím neustále škrtal podvozkem. I na silnici po naložení je to pro mne lepší. Zpočátku jsem měl velký problém s došlápnutím, ty dva tři centimetry jsou neskutečný nezvyk, ale potěší. Z první vyjížďky jsem se vrátil před branku a měl jsem co dělat, abych neležel. Zvyk je železná košile, jsem zvědav na BUBA, co k tomu poví za měsíc - jestli si taky šlápne do prázdna...
Za sebe - spokojenost a šel bych do toho znovu.
buboGS napsal:
- rozdíl je (zřejmě) pouze v délce tlumičů a možná v jejich nastavení - GSA má zdvih delší o 15 mm a a o další 15 mm vyšší světlost, tzn. že GSA je o 30 mm výš, ale zdvih má vyšší pouze o 15 mm
mám to chápat tak, že výměna tlumičů z GS na GSA u 1200ky ti zvýši motorku jenom o 15mm a těch dalších 15mm u ADV je dané konstrukcí advíka?
Myslím, že je to o celých 30, protože hlavní problém jsem měl s bočním a hlavním stojanem. Na boční jsem nastavil cca 2cm, ale je to rozhodně víc nakloněný než originál.
stepan napsal:
mám to chápat tak, že výměna tlumičů z GS na GSA u 1200ky ti zvýši motorku jenom o 15mm a těch dalších 15mm u ADV je dané konstrukcí advíka?
Nene, ADV je o 30 mm výš od země = má o 30 mm větší světlost, ale zdvihy má větší pouze o 15 mm (dle Tractive), resp. o 20 mm (dle technických údajů bmw), to znamená, že pokud půjdeš úplně na doraz, ještě pořád bude vana o 15 mm (resp. 10 mm) výš nad zemí, než 12GS
Rozdíl je tedy (IMHO ) v délce tlumičů a v délce jejich využitelného zdvihu.
BMW GS = stroj na radost
klapoun napsal:
Jezdím na tom už rok, model 09 ( nevím jak 10). Musím říct, že jsem spokojený, i když mám origo. Jsem trochu výš a to mi naprosto vyhovuje. Umožňuje to rychlejší průjezdy lehkého terénu, kde jsem předtím neustále škrtal podvozkem. I na silnici po naložení je to pro mne lepší. Zpočátku jsem měl velký problém s došlápnutím, ty dva tři centimetry jsou neskutečný nezvyk, ale potěší. Z první vyjížďky jsem se vrátil před branku a měl jsem co dělat, abych neležel. Zvyk je železná košile, jsem zvědav na BUBA, co k tomu poví za měsíc - jestli si taky šlápne do prázdna...
Za sebe - spokojenost a šel bych do toho znovu.
Mám to asi měsíc, byl jsem s tím v Alpách (ve dvou, plně naložený), v GaPa mi to štelovali na stánku TT přímo chlápci od Tractivu - zadek naprosto OK, žena si to pochvalovala, což byl vlastně důvod ke koupi .
Předek je pořád trochu tvrdší, než bych si představoval, rád bych, aby to žehlilo jako vzadu. Po servisu předních vidlic je to zase o stupeň lepší, ale ještě budu ladit to nastavení.
Ad výška - došlápnu tak na 1/2 až 3/4 tlapky (mám 184 cm), musím si dávat trochu víc pozor na krátkou nohu a při parkování je to lepší stavět spíš proti kopci, než po svahu - jinak se blbě překlápí do roviny (zvlášť naložená) . Zatím jsem stojany nijak nenastavoval, na hlavním to zůstává na kolech, na bočním je trochu víc položená, ale dá se s tím žít
V zatáčkách mám pocit, že už si jen tak neškrtnu (solo), ve dvou a naložený někdy škrtnu špičkou boty, když si nedám pozor. Pocitově se mi to zdá být dobrý (lepší než originál), jen potřebuji správně naladit to předpětí a k tomu tlumení - přeci jen je znát, že ADV je v základu těžší, než 12GS, tak to tovární nastavení hned nepasuje... Nebo tam mám na předku nějaký technický problém a díky tomu to není zatím na 100%, ale já si s tím nějak poradím - i kdyby to měli dostat přes zimu chlápci v Tractivu jako vývojový úkol
BMW GS = stroj na radost
stepan napsal:
mám to chápat tak, že výměna tlumičů z GS na GSA u 1200ky ti zvýši motorku jenom o 15mm a těch dalších 15mm u ADV je dané konstrukcí advíka?
Nene, ADV je o 30 mm výš od země = má o 30 mm větší světlost, ale zdvihy má větší pouze o 15 mm (dle Tractive), resp. o 20 mm (dle technických údajů bmw), to znamená, že pokud půjdeš úplně na doraz, ještě pořád bude vana o 15 mm (resp. 10 mm) výš nad zemí, než 12GS
Rozdíl je tedy (IMHO ) v délce tlumičů a v délce jejich využitelného zdvihu.
Nemyslíš to náhodou tak, že tlumič ( Tractive ) pro ADV je delší o 15mm, než obyč GS? To bych potom chápal, protože zdvih se neměří na tlumiči, ale na pohybu kola v případě teleleveru.
stepan napsal:
Nemyslíš to náhodou tak, že tlumič ( Tractive ) pro ADV je delší o 15mm, než obyč GS? To bych potom chápal, protože zdvih se neměří na tlumiči, ale na pohybu kola v případě teleleveru.
Nemyslím. Vycházím z toho, co mi říkal v GaPa sám "starej Tractive" - GSA je o 30 mm výš, zdvihy má vyšší o 15 mm (tedy pokud jsem mu dobře rozuměl). Tomu by odpovídali i technické údaje - GSA má delší rozvor, výšku, závlek atd... možná je o něco jiný úhel krku řízení, ale jinak to ukazuje na vyšší světlou výšku.
Studoval jsem tabulku údajů tlumičů Tractive, ale tam údaje o zdvihu motorky nejsou, pouze délky pružiny (mimo jiné) a ty jsou u 12GS i 12GSA stejné - 205 mm vepředu i vzadu.
Mimochodem - byli to tihle prima chlápci:
Tom Glazemakers - s tím jsme to domlouvali
Eric Lindeman - ten mi to pak šteloval
Dobrá hláška je u toho Toma - má tři dcery a tak nemá na motorky čas
PS: Jasně zdvih na kluzákách nebo na ose zadního kola, nikoliv na tlumičích - je tam vliv délky ramene...
Upravil buboGS dne 01.08.2012 13:48
BMW GS = stroj na radost
Kolik ten tractive vydrží tis. Km? A dá se pak nějak repasovat ? Přeci jen je to dost peněz že a kdyby po 30 tis šel srat tak nevím nevím.......
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat napsal:
Kolik ten tractive vydrží tis. Km? A dá se pak nějak repasovat ? Přeci jen je to dost peněz že a kdyby po 30 tis šel srat tak nevím nevím.......
Bude to asi cca stejný, jako Ohlins, kde uvádějí servis každých 30tis na silnici a v terénu daleko méně...
Repasovat samozřejmě jde.
[quote]buboGS napsal:
Ad výška - došlápnu tak na 1/2 až 3/4 tlapky (mám 184 cm), musím si dávat trochu víc pozor na krátkou nohu a při parkování je to lepší stavět spíš proti kopci, než po svahu - jinak se blbě překlápí do roviny (zvlášť naložená) . Zatím jsem stojany nijak nenastavoval, na hlavním to zůstává na kolech, na bočním je trochu víc položená, ale dá se s tím žít
V zatáčkách mám pocit, že už si jen tak neškrtnu (solo), ve dvou a naložený někdy škrtnu špičkou boty, když si nedám pozor.
Já, jak spoustu věcí neřeším a jezdím, tak ten bočák jsem řešil. Náklon
mi přišel opravdu velký a při nastupování jsem měl dojem, že motorku jakoby "překlápím". Na drapákách už hlavní stojan jen tak drží rovnováhu, ale drží.
No a s tím škrtáním o silnici - na to musíš dávat pozor Bubo
Dneska jsem si dovezl motorku ze servisu, kde mi v rámci prohlídky mimo jiné i vyměnili pružinu - je tam teď progresívní pružina Tractive 45-55/205 (originál je lineární 50/205).
No a první dojmy z krátké cesty domů? No JE TO TAM
Chová se to přesně tak, jak jsem očekával - plavně se to přenáší přes hory i doly, takže radost
BMW GS = stroj na radost
No pockej, to jsi menil jen pruzinu a jsi tak spokojenej?? Pamatuju, ze s Hyperpro jsi spokojen nebyl...tlumic mas jakej?
Upravil brtnik dne 10.04.2013 23:31
brtnik napsal:
No pockej, to jsi menil jen pruzinu a jsi tak spokojenej?? Pamatuju, ze s Hyperpro jsi spokojen nebyl...tlumic mas jakej?
Kéž by to bylo tak snadné. Mám tam tlumiče Tractive z GSA a předek byl pořád trochu tvrdší, než bych si přál. Takže jsem si nakonec vyčekal tuhle měkčí pružinu no a je to ono :-)
BMW GS = stroj na radost
Jinak Tractive je plně servisovatelný, vyměnit se dá absolutně cokoliv, všechny součástky se dodávají jako náhradní díly a servisní intervaly jsou 20 tisíc nebo jednou za dva roky. Je to stejné jako u jiných tlumičů - když se s tím jezdí po silnici a ten tlumič nechodí na maxima a olej se nepřehřívá, tak to vydrží i víc než 30 tisíc a když s tím jezdíš po africký valše a tlumič je celý den rozpálený, tak olej bude potřeba vyměnit třeba i po 10 tisících. Každopádně servisovatelné to je naprosto v pohodě.
bubo: ten Eric je člověk, který vlastní patenty na ESA1 a ESA2. Je to jeho nápad. Spoustu let dělal mechanika na GP a pak ho zaměstnal WP a dělal vývoj tlumičů a mimo jiné vymyslel ty systémy ESA... Každopádně to je opravdu zkušený člověk. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
bubo: ten Eric je člověk, který vlastní patenty na ESA1 a ESA2. Je to jeho nápad. Spoustu let dělal mechanika na GP a pak ho zaměstnal WP a dělal vývoj tlumičů a mimo jiné vymyslel ty systémy ESA... Každopádně to je opravdu zkušený člověk.
Nepochybuji, jednal jako profík, přitom naprosto skromně a v pohodě . Vůbec to jednání s oběma bylo i přes jazykovou bariéru bezvadný.
BMW GS = stroj na radost